مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

نکاتی برای معرفی سایت و سئو بهتر

شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۶:۰۳ ب.ظ

http://mrwordpress.ir/wp-content/uploads/2015/04/wordpress-seo--660x330.jpg

سئو برای اهمیت دادن موتورهای جستجو به یک سایت خوب به وجود امد. در گذشته تکنیک های ساده ای باعث می شد یک سایت به رتبه های نخست در رابطه با کلمات بی ربط با جستجو و حتی موضوع سایت دست پیدا کند. امروزه موتورهای جستجو هوشمند تر و الگوریتم انها پیشرفت کرده است و می تواند سایت های متقلب را شناسایی کند. در این مقاله مختصری در مورد برخی سیگنال های معتبر و قابل انجام از سوی شما برای شناخته شدن بهتر در موتورهای جستجو خواهیم پرداخت. پیشنهاد میکنیم تا اخر مقاله با ما همراه باشید.

هنوز هم سایت‌هایی دیده می‌شوند که چندین کلمه را هم رنگ پس زمینه در می‌آورند و توقع افزایش رتبه دارند؛ شاید در روزهای اول احساس کنید که رتبه بهتری در آن کلمات می‌گیرید اما در اولین فرصتی که گوگل فکر کند Keyword Stuffing می‌کنید، صفحه شما را از حداقل ۱۰ صفحه اول نتایج جست‌وجو خارج می‌کند.شما نمیدانید که کاربران از چه کلماتی استفاده می کنند ! مهمترین بخش بهینه سازی و سئو یک سایت ، این است که بدانیم بازدید کنندگانی که احتمالا به دنبال مطالب ما هستند ، با چه کلماتی به دنبال مطالب ما میگردند. خودتان را به جای بازدیدکنندگان بگذارید و فکر کنید چه کلمات و جملاتی را در کلمات کلیدی استفاده کنید. شما نمیدانید که چگونه کلمات کلیدی را پیدا کنید !گوگل ، یک سرویس رایگان برای پیدا کردن کلمات کلیدی و مرتبط دارد که به شما این امکان را میدهد که کلمات مرتبط با کلمه کلیدی یا موضوع مطالبتان را انتخاب کنید.

این سرویس شاید در مورد سایت های فارسی زبان خیلی کاربردی نباشد اما باز هم دستیار بسیار خوبی خواهد بود .در ابتدای هر پروژه سئو، خود من برخی از رقیبان را بررسی می‌کنم تا ببینم دقیقا از چه شیوه‌ها و متدهایی استفاده کرده‌اند. اما به هیچ عنوان دقیقا همان کارهایی که رقیبان کرده‌اند را تکرار نمی‌کنم. به واقع باید از اشتباهات دیگران درس گرفت و علاوه بر داشتن نقاط مثبت آنها، نقاط ضعف آنها را هم نداشته باشیم.باید مد نظرمان باشد که گوگل می‌خواهد سایتی را بالاتر از دیگر سایت‌ها نشان دهد که در ۲۰۰ فاکتور مد نظرش، امتیاز بالاتری کسب کند. پس باید همیشه چیزی بیشتر از رقیبان داشته باشید. مثلا اگر رقیبتان تولید محتوای متنی قوی‌ای دارد، شما باید علاوه بر تولید محتوای قوی‌تر از او، سراغ دیگر شیوه‌های تولید محتوا مثل ویدئو و صوت نیز بروید.

همین یک ماه پیش شرایط مشابهی را شبیه‌سازی کردیم؛ در یک کلمه کلیدی با رقابت متوسط، سایت تست ما در رتبه ۱۵ حضور داشت و پس از قرار دادن ۱۰ کلمه کلیدی نسبتا مرتبط با رنگ مشابه پس‌زمینه سایت از ۱۰ صفحه اول نتایج جست‌وجو خارج شد. بهتر است بگویم که گوگل می‌تواند بفهمد چه جایی نیاز به حضور کلمه کلیدی است و چه جایی نیست. گاهی اوقات شما خبرهایی رو در چند روز به صورت متوالی مشاهده می کنید که معمولا سایت ها این خبرها را به یکدیگر لینک نمی دهند ، و یک محتوای جدید درست می کنند که این کار رو پیچیده می کنه که در این صورت بسیاری از کابران از این کار شما ، سایت را ترک خواهند کرد.
مثلا یک سایتی در مورد اخبار و آخرین رویداد های یک منطقه ای خاص وبلاگ نویسی می کند و هر خبری که تغییر رویداد برایش رخ می دهد فقط محتوای قبلی را ویرایش می کند این کار یک چیزی شبیه به ویکی پدیا می شود که آدرس صفحه همواره یکسان است ولی محتوا ممکن است هر لحظه توسط افراد مختلف ویرایش  و توسعه داده شود.
اما گاهی اوقات هم یک خبری دیگر تمام می شود و شما می خواهید یک صفحه ای جدید ایجاد کنید.به طور مثال متنی که کیفیت مناسبی دارد.تعداد بازدیدکننده‌های یک سایت شاید هرروز تغییر کند؛ ممکن است یک روز افزایش داشته باشد و یک روز کاهش. ممکن است به خاطر وقایع مذهبی، تعطیلات رسمی و … بازدید یک سایت افت کند (در واقع به خاطر مسائل Fundamental). ذهن اکثر مدیران سایت‌ها زمانی که بازدیدشان افت می‌کند به سمت و سوی پنالتی منعطف می‌شود در حالی که واقعا اینگونه نیست. حتما در یک پست دیگر در مورد شیوه تشخیص مشکلات فنی و غیرفنی را توضیح می‌دهم.
در مقاله بالا که خدمت تان ارایه شد باید با توجه به وضعیت سایت شما در گوگل و وب مستر تولز هم دقت داشته باشید. ایندکس شدن سایت شما و همچنین دریافت لینک های طبیعی از سایت های دیگر بسیار به محبوب شدن پورتال شما کمک خواهد کرد. همچنین اهمیت دادن به بحث تولید محتوا بسیار حایز اهمیت و کاربران سایت شما را راضی نگه خواهد داشت. البته تولید محتوای با کیفیت را مد نظر داشته باشید. محتوای با کیفیت از لحاظ تعداد کاراکتر 400 تا 600 کلمه بوده و کلمه کلیدی شما در عنوان پست و در تگ ها  h باید وجود داشته باشد. همچنین از قابلیت های html  در متن مانند برجسته سازی blod و ایتالیک و لیست بندی استفاده نمایید. استفاده از ایده های بازاریابی محتوا مانند انواع عکس و اینفوگرافیک و ویدیو در یک مقاله ایده خوبی است و برای سئو سایت شما بسیار مفید است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۲
فرزاد هاتفی

سئو