مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

آشنایی با مموری کارت و معرفی یک محصول

جمعه, ۴ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۵ ب.ظ

درحال حاضر از تلفن های همراه دوربین های دیجیتال و MP3player و موارد دیگر در جامعه بسیار استفاده می شود که برای کار با همه آنها استفاده از مموری کارت لازم می باشد. در صورت داشتن موبایل هوشمند که بتوان با آن هم عکس های باکیفیت گرفت و هم موسیقی گوش داد لازم است از مموری کارت های با ظرفیت مناسب استفاده شود. SD یا به زبان ساده تر مموری کارت غیر ولتاژی به عنوان مموری کارت برتر در بازار نمایان شده است. بسیاری از تولید کنندگان میلیون ها مموری کارت با سرعت، اندازه و ظرفییت های مختلفی تولید می کنند. برای استفاده از یک مموری کارت خوب باید ۳ مورد را در نظر گرفت : ۱- شکل ظاهری، ۲- اندازه ۳- سرعت آن. کلاس مموری کارت مشخص کننده هریک از این موارد است مثلا” از مموری کارت کلاس ۲ برای گنجایش ۱ گیگ تا ۳۲ گیگ UHS-1 SDXC استفاده کنید. فلش مموری مارول M۷۰ با بهره‌گیری از اینترفیس پرسرعت USB ۳.۰ ساخته شده است و در پاسخ به تقاضای رو به رشد کاربران به استفاده از ابزارهای پرسرعت و کارامد ذخیره‌سازی ارائه شده است.در این قسمت به فن آوری و زیر ساخت این نوع حافظه نگاهی کوتاه داریم . حافظه های فلش مموری از تراشه های EEPROM ساخته شده اند . همان طور که در مقالات قبلی ذکر شد در این گونه از حافظه ها ذخیره و حذف اطلاعات توسط جریان های الکتریکی صورت می پذیرد . این گونه تراشه ها داخل سطر ها و ستون های مختلف شبکه ای منظم را پدید می آورند . در این شبکه هر بخش کوچک دارای شماره سطر و ستون مختص به خود بوده و در اصطلاح هر کدام از این بخش ها یک سلول حافظه نامیده می شود . هر کدام از این سلول ها ازتعدادی ترانزیستور ساخته شده و هر کدام از این سلول ها توسط لایه های اکسید از دیگر سلول ها جدا می باشد . در داخل این سلول ها دو ترانزیستور معروف با نام های Floating gate و Control gate استفاده می شود . Floating gate به خط ارتباطی سطر ها متصل بوده و تا زمانی که ارتباط بین این دو ترانزیستور برقرار باشد ، این سلول دارای ارزش ١ می باشد . این سلول ها می توانند دارای ارزش ١ و یا ٪ باشند

این محصول قادر است که داده‌های شما را با سرعت باورنکردنی ۲۴۰ و ۸۰ مگابایت بر ثانیه بخواند و بنویسد و به همین دلیل به کاربران حرفه‌ای نظیر عکاسان، فیلم‌برداران، گیمرها و تجار امکان می‌دهد که به سادگی حجم بالایی از انواع فایل(از قبیل تصاویر گرافیکی و ویدئو) را ذخیره‌ نموده یا ویرایش کنند.
مارول M۷۰ همراه با پورت کشویی USB عرضه شده است که به کاربران امکان می‌دهد تنها با یک اشاره انگشت درایو آن را از محفظه خارج نمایند.
همچنین، به دلیل کشویی بودن پورت USB این فلش، امکان وارد آمدن آسیب به درایو داخلی فلش در نتیجه برخورد ذرات گرد و غبار به آن به حداقل میزان ممکن می‌رسد.رای سریع جدا کردن فلش مموری است و در این زمان، فلش مموری به safely remove نیاز ندارد و بعد از اتمام کار می‌توان بدون انجام هیچ کاری فلش را از کامپیوتر جدا کرد و حالت دوم نیز Better performance نام دارد و همان‌طور که از اسم این حالت مشخص است از حالت قبلی عملکرد بهتر و پرسرعت‌تری دارد، اما در این حالت کاربر حتما باید قبل از جدا کردن فلش‌تان از کامپیوتر آن را Safely remove کند و گرنه احتمال سوختن و خراب شدن آن بسیار بالا می‌رود.

درباره مموری کارت

یک مموری کارت فرمت شده به وسیله کامپیوتر (سیستم عامل Windows/سیستم عامل Mac) ضمانتی که با این محصول تطابق داشته باشد را ندارد.
سرعت نوشتن / خواندن دیتاها امکان دارد با توجه به ترکیب محصول مورد استفاده و مموری کارت مناسب با مموری کارت متفاوت باشد.
در این قسمت به مواردی که ممکن است اطلاعات آسیب ببیند یا پاک شود اشاره می کنیم (جبران اطلاعات آسیب دیده و یا پاک شده امکان پذیر نمی باشد.زمانی که محصول درحال نوشتن یا خواندن دیتاها از روی مموری کارت باشد(مواقعی که چراغ دسترسی روشن یا چشمک می زند) محصول را خاموش کرده یا مموری کارت را خارج کنید.
استفاده از مموری کارت در نزدیکی میدان مغناطیسی یا آهن ربا
سفارش می شود داده های مهم را به رایانه انتقال داده و سپس سیو نمایید.
از زدن برچسب یا موارد مشابه آن بر روی مموری کارت و تبدیل آن خودداری کنید.
از لمس کردن ویا برخورد جسم های فلزی با قسمت اتصال و یا ترمینال های این قسمت در مموری کارت خودداری کنید.
سعی کنید مموری کارت خم نشود ویا به زمین نخورد و نیز به آن ضربه ای وارد نشود.
سعی به جدا کردن مموری کارت از یکدیگر و بازسازی آن نکنید.
از خیس شدن مموری کارت جلوگیری کنید.
مموری کارت را در دسترس کودکان قرار ندهید زیرا که احتمال بلعیدن آن می باشد.
به جز مموری کارت هیچ چیزی در اندازه مناسب را داخل شکاف مموری کارت وارد نکنید زیرا باعث یک سوء عملکرد می شود.
برای استفاده و نگهداری از مموری کارت در مکان های زیر خودداری کنید:
مکان هایی که بسیار داغ هستند مثل : خودروی پارک شده زیر نور آفتاب
مکان هایی که مستقیما زیر نور خورشید هستند
مکان هایی که در معرض گازهای خورنده هستند یا درمکانها ی بسیار مرطوب
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۴
فرزاد هاتفی