مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

انواع کفش مخصوص دویدن و پیاده روی در کوهستان

سه شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۳۸ ق.ظ


این مدل کفش در فرهنگ عمومی ،کفش پاشنه سه سانت شناخته می‌شود؛ کفشی با پاشنه کوتاه و باریک که ارتفاع پاشنه در بلندترین حالت از سه سانتی متر بیشتر نمی‌شود، به همین دلیل پاشنه راحتی است. به خانم‌هایی که قد آنها از حد نرمال کوتاه‌تر است، پیشنهاد می‌کنیم کفش های روزمره خود را با این مدل پاشنه انتخاب کنند. کفش با این مدل پاشنه، برای کار و ‌مهمانی‌های عصر مناسب است.

با انواع پاشنه و کاربرد آنها در تکمیل ست لباس خود آشنا شوید.
هنگام گشت زدن در بازار کفش فروشی ها با انبوهی از مدل کفش و مدل پاشنه روبه‌رو می شوید اما واقعا بهترین انتخاب برای مهمانی عصر، یک شام دوستانه یا مراسم افتتاحیه چیست؟ برای رسیدن به این جواب باید با انواع پاشنه آشنا شوید.


کفش مناسب پیاده روی چه کفشی است؟ با توجه به اهمیت ورزش و به خصوص پیاده روی در زندگی روزمره اما داشتن یک کفش مناسب پیاده روی از ضروریات این ورزش مهم به شمار می رود.

 چرا که هر چقدر پیاده روی به سلامت بدن شما کمک کند به همان نسبت پوشیدن کفش نامناسب باعث آسیب رسیدن به بدن شما می شود. پوشیدن کفش مخصوص پیاده روی حتی در مسیر کار هم پیشنهاد می شود.برای این که بدانید چه کفشی مناسب پیاده روی است، الی گشت مطلبی را تهیه نموده تا شما در هنگام خرید کفش هوشمندانه تر عمل کنید. کفش مناسب پیاده روی مطالب مرتبط: می خواهید در زمستان کمپ بزنید؟ این نکات را بخوانید!

 بدون این تجهیزات در کمپ آب نخورید برای پیاده روی، کوه نوردی و دویدن انتخاب کفش و کتانی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. دلیلش هم این است که کفش مناسب برای پیاده باعث می شود تا مفاصلتان آسیب نبیند و بهترین عملکرد را در مسیرهای انتخابی خود داشته باشید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب کتانی و کفش مناسب برای پیاده روی نیاز به داشتن دانش مناسبی است، و مانند خرید دیگر های تنها سلیقه ملاک نمی باشد. 

کفش پیاده روی چند نکته هنگام خرید کفش مخصوص پیاده روی و دویدن تفاوت کفش مخصوص پیاده روی و دویدن کفش های مناسب برای پیاده روی معمولا سفت بوده و به راحتی خم نمی شوند؛ در حالیکه، کفش های مناسب دویدن، انعطاف بیشتری داشته و راحت تر خم می شوند. بنابراین، اگر قصد انجام هر دو کار را دارید، دو کفش مجزا خریداری کنید.

 شب ها کفش بخرید به دلیل اینکه در طول روز پاها فعالیت زیادی دارند متورم می شوند و بزرگتر خواهند بود، به همین دلیل شب کفش خود را بخرید تا دچار مشکل نشوید. حتما جوراب بپوشید هنگام دویدن و یا راه رفتن، حتما از جوراب استفاده کنید. بهتر است از جوراب های نخی استفاده کنید، که سبب بهبود عملکرد و یا کاهش درد شده و از پیشرفت بدشکلی در اندام جلوگیری می کند. 

به شست پا توجه کنید حدود ۲ سانتی متر بین شست پا و جلوی کفش فاصله است، به همی دلیل نباید کفشی را بخرید که پنجه پایتان را اذیت نماید.

انواع کفش مخصوص دویدن و پیاده روی در کوهستان

کفش مدل Adidas Terrex Solo کسانی که عاشق طبیعت گردی هستند، این مدل بهترین کفش را می توانند انتخاب کنند؛ این کفش که محصول معروف ترین کمپانی تولید کفش های ورزشی است و خیالتان را بابت کیفیت کفش راحت می کند. زیره لاستیکی و فوق‌العاده راحت این کفش ™TRAXION است که باعث خاصیت چسبندگی بالای آن و محافظت از پا می‌شود و همین امر سبب شده تا این کفش برای پیاده‌روی در مسیرهای طولانی در تمام سطوح مناسب باشد. 

توصیه می شود که از این کفش در سطح خشک بیشتر استفاده کنید. در قسمت پنجه این کفش لاستیک به کار برده شده است که سبب محافظت از انگشتان پا شما می شود. به طور خلاصه کفش Adidas Terrex Solo از مقاومت بسیار بالا و چسبندگی مناسبی برخوردار است و برای طبیعت گردی انتخاب خوبی است.

کفش مردانه مدل Merrell Capra کفش Merrell Capra دارای طراحی مناسب برای پیاده روی های سبک و سریع در کوهستان می باشد. این کفش دارای زیره ای محکم و ساخته شده از چرم جیر می باشد، که یکی از بهترین انتخاب ها برای یک پیاده روی طولانی در طبیعت و محیط های کوهستانی می باشد. قیمت کفش هم چندان بالا نیست و در مقابل سایر کفش های موجود در بازار انتخاب بسیار مناسبی می باشد. در قسمت جلوی کفش Merrell Capra پلیمر به کار رفته است که در نتیجه محافظت کافی از انگشتان پا در برابر ضربه فراهم می‌شود. کمپانی کفش (مرل) دارای ۲۶ سال سابقه در تولید کفش های با کیفیت ورزشی دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۶
فرزاد هاتفی