مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

اهیمت برنامه ریزی برای ایمیل در کسب و کار

چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸ ق.ظ

مخارج و هزینه‌ها مبحثی است که همه کاسبان به آن توجه دارند. تدوین و به کار انداختن پروسه‌های بازاریابی نیز هزینه‌هایی در بردارد و در این میان بازاریابی ایمیلی از دیگر روش‌ها ارزان‌تر است. پاکت پستی الکترونیکی گنجایش زیادی دارد و هزینه پست آن هم بسیار ناچیز است. عکس‌ها، مقالاتی که در روزنامه‌ها درباره خودتان و کسب و کارتان نوشته‌اید، اخبار موفقیت‌ها و عرضه محصولات جدید، ارائه تخفیف‌ها و امتیازات ویژه‌ای که به منظور تشکر از خرید مستمر به مشتریان می‌دهید، کارت پستال‌های تبریک سال جدید یا مناسبت‌های دیگر و تصاویری زیبا که نام شرکت شما در پس زمینه یا گوشه آنها دیده می‌شود؛ از مطالبی هستند که می‌توانید در این پاکت جای دهید. در نظر هم داشته باشید که این بسته‌های ایمیلی می‌توانند به صندوق پستی الکترونیکی چند صد نفر داخل شوند

 ارسال پیام‌های ناخواسته بدون لینک‌های اشتراک

یکی از قانون‌های طلایی بازاریابی ایمیلی این است که پیام خود را به‌هیچ عنوان برای کسی که به شمااجازه این کار را نداده، نفرستید؛ چراکه قطعا شما تمایلی ندارید که ایمیل شما در فولدر اسپم آن فرد قرار گیرد.

اما چگونه می‌توانید تا حد امکان از قرارگیری ایمیل خود در فولدر اسپم افراد جلوگیری کرده و شانس دستیابی ایمیل‌تان به صندوق ایمیل شخص را افزایش دهید؟

بدین منظور بهتر است که تا حد ممکن، از عبارات تاکیدی و تبلیغاتی استفاده نکنید؛ عباراتی نظیر “رایگان”، “با کمترین ریسک”، “اینجا کلیک کنید”، “هم اکنون سفارش دهید” و …، کمتر استفاده کنید، علی‌الخصوص اگر قصد دارید ایمیل خود را به زبان انگلیسی ارسال نمایید.

بهترین راه برای جمع‌آوری یک لیست ایمیل مناسب، قراردادن یک لینک اشتراک در وب‌سایت و یا  اپلیکیشن موبایل شرکت‌تان است. با این کار شما برای کاربران‌تان این امکان را فراهم می‌کنید که تنها در صورت تمایل، ایمیل‌شان را وارد کرده و ایمیل‌های شما را دریافت کنند.

از دیگر راهکارهای جمع‌آوری ایمیل‌ها که تحت عنوان جمع‌آوری سرنخ (Lead Generation) مطرح  می‌گردد، می‌توانیم به تبلیغات کلیکی اشاره کنیم که با هزینه مناسب نیز شما را در مسیر جمع‌آوری ایمیل مخاطبان هدفتان یاری می‌کند.

همچنین یکی از نکات ارزشمند بازاریابی ایمیلی این است که حق عدم اشتراک نیز برای کاربران‌تان فراهم کنید. شما به‌خوبی می‌توانید این کار را از طریق یک لینک عدم اشتراک در ایمیل‌های خود، به انجام  برسانید.

. انتخاب عناوین نامناسب برای ایمیل

یکی از حیاتی‌ترین بخش‌های ایمیل شما، بخش عنوان آن است. عنوان مناسب برای ایمیل‌های شما بهتر  است دارای ویژگی‌های زیر باشد:

عنوان را ساده بنویسید. لحن آن خبری باشد و اطلاعاتی را به کاربر برساند و در نهایت نیز عنوان خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید تا ارزش بازشدن را داشته باشد. همچنین توجه داشته باشید که به عنوان خود زرق و  برق اضافه نداده و یا آن را گمراه کننده ننویسید.

ارسال ایمیل بدون تقسیم‌بندی‌های هدفمند

یکی از اصلی‌ترین راه‌های از دست دادن مشتری، ارسال ایمیل‌های انبوه برای طیف وسیعی از کاربران،  بدون در نظر گرفتن تقسیم‌بندی‌های مناسب براساس علاقه‌مندی‌های کاربران است. شما می‌توانید اعتماد کاربران‌تان را از طریق تقسیم‌بندی مناسب آن‌ها به دست آورده و از لغو اشتراک آن‌ها جلوگیری نمایید.

درحالی‌که اکثر مدیران ارشد بازاریابی شرکت‌ها این تقسیم‌بندی کاربران را در هنگام ارسال ایمیل لحاظ می‌کنند، اما نکته مهم ایجاد یک بازاریابی برد-برد در بازاریابی دیجیتالی است؛ شما می‌توانید برای هر  شخص به صورت مجزا و منحصربه‌فرد، پیامی را آماده کرده و برای او ارسال کنید.

بخش‌بندی کاربران از جنبه‌های جغرافیایی، هزینه‌های پرداختی، آمارهای جمعیتی و یا حتی روانشناختی، می‌تواند کمپین‌های بازاریابی ایمیلی شما را کاملا منحصربه‌فرد نماید.ایمیل ها وسیله ارتباطی نوینی هستند که بر اساس آن روش‌های تبلیغاتی متفاوتی هم بنا نهاده شده است. به دلیل رایگان بودن و کاربرد وسیعی که دارند، تقریباً هر شخصی برای خود چندین ایمیل دارد که حتی پرکاربردتر از سایر روش های ارتباطی تلقی می شود. پس شاید تمرکز روی این روش برای تبلیغات کالاها و محصولات برای بازاریابان فکر خوبی برای افزایش درآمدشان باشد. بدین منظور ارسال ایمیل گروهی اولین گزینه برای استفاده از تبلیغاتی ایمیلی است که موسوم به ایمیل مارکتینگ می باشد.  فرستادن ایمیل به صورت تکی کار راحتی است. اما اگر خواسته باشید به هزاران نفر نامه ارسال کنید چه؟ در اینجا باید چندین سال زمان بگذارید تا بالاخره بتوانید این مقدار ارسال نامه را به اتمام برسانید. ولی نرم افزارهای رایانه ای در اینجا هم به کمک ما می آیند که به وسیله آنها به راحتی می توانید ارسال هزاران و حتی میلیون ها ایمیل را در عرض کوتاه ترین زمان ممکن به انجام رساند

.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۸
فرزاد هاتفی