مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

تمیز کردن و جرم زدایی شیرآلات ساختمان

شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۷:۴۴ ب.ظ

http://www.familakala.com/uploads/thumbs/articles/2015/08/300x195_013_clean_faucet.jpg

شیر آلات سنسوردار یا چشمی.استفاده از شیرآلات مدل دو فلکه ای سخت تر از مدل اهرمی است و نصب آن نیز مشکل تر است .شیر آلات اهرمی قابلیت تنظیم راحت آب را دارند و هم چنین به علت اینکه راحت تر باز و بسته می شوند کاهنده مصرف آب است و از لحاظ بهداشتی نیز بهتر از مدل دو فلکه است .لکه‌های کوچک سفید روی شیر آب، به این راحتی‌ها دست از سر شما برنمی‌دارند. همین لکه‌های سفید به ظاهر بی‌اهمیت، براقی و شفافیت لوله‌های ظرف‌شویی، دست‌شویی و حمام را از بین می‌برند. پاک کردن این لکه‌ها کار آسانی نیست. اگر شما هم بعد از امتحان کردن انواع شوینده‌ها، بی‌خیال تمیز کردن این لکه‌های سفید شده‌اید، این نوشته را بخوانید و دست به کار شوید.این لکه‌ها بر اثر رسوب کردن مواد معدنی موجود در آب بر سطح شیر آب یا لوله‌های پایین آن بوجود می آیند. همانطور که پیش‌تر هم گفتیم پاک کردن این رسوبات با اسفنج و شوینده‌های رایج کار طاقت‌فرسا و تقریبا بی‌نتیجه‌ای است.شیر آلات سنسور دار نوع جدید شیرآلات است که از لحاظ قیمتی بالا بوده اما کاهنده واقعی در مصرف آب است و همچنین کاملا بهداشتی است زیرا هیچ گونه تماسی با دسته شیر رخ نمی دهد.اگر شیرآلات را از لحاظ ساختمان آن بررسی کنیم شیرآلات شامل دو بخش دسته یا اهرم و قسمت داخلی شیر که به آن کارتیج می گویند تقسیم می شود.قبل از خرید شیر آلات بهتر است از کیفیت آن و همچنین ضمانت نامه و خدمات پس از فروش شرکت مربوطه اطمینان حاصل کنیم چرا که اگر کارتیج و یا بخشی دیگر از شیر آلات خراب شد نیازی به عوض کردن کل آن نداشته یاشی.

برای تمیز کردن و از بین بردن رسوب و جرم شیرآلات حمام و ظرفشویی‌ها و دستشویی‌ها می‌توانید از راه‌حلی که در این مقاله ارائه شده است استفاده کنید.می‌توانید تفاوت این دو تصویر را باور کنید؟ شیرآلات معمولاً بصورت یکپارچه در کارخانه تولید و فروخته می‌شوند به همین دلیل به صورت یک جزء ساختمانی می‌توان آن را در نظر گرفت.مشخصات فنی: به طور کلی شیرآلات از دو جنس آلیاژهای برنج یا سرب خشک ساخته می‌شوند و تنها روکش‌های آنهاست که تفاوت‌های ظاهری در آنها ایجاد می‌کند. از میان این دو جنس برنج بهتر از سرب خشک عمل می‌کند. زیرا سرب پس از مدتی دچار خوردگی شده و علاوه بر آن از نظر بهداشتی نیز زیانهایی را در پی خواهد داشت. به همین دلیل این نوع شیرآلات از نظر استاندارد مورد تایید نیستند و غیر بهداشتی محسوب می‌شوند.  دوباره مثل روز اول تمیز شده است. و تمام سوراخ‌های ریز آن هم باز شده و آب بهتر جریان دارد!برای تمیز کردن سری دوش، سرکه سفید را در یک کیسه پلاستیک بریزید و سری دوش را داخل آن قرار داده و با کش ببندید. اجازه دهید 1 ساعت بماند. آن را با پارچه مرطوب تمیز کنید. یک راه‌حل ساده برای تمیز کردن رسوبات سری دوش!

در برخی شیرهای الکترونیکی با استفاده از وبلاتور که هوا را داخل آب کرده و آب را بصورت حباب بیرون می‌ریزد، صرفه جویی بیشتری در مصرف آب می‌شود. البته با نصب سرشیرهای مختلف و ترکیب هوا و آب در انواع دیگر شیرآلات نیز می‌توان مصرف آب را کاهش داد. اساس کار شیرآلات الکترونیکی بر مبنای ارسال و دریافت نور مادون قرمز می‌باشد یعنی کاملاً الکترونیکی بوده و بدون تماس دست و تنها با قرار دادن دست مصرف کننده در میدان دید سنسورهای مادون قرمز شروع به کار می‌کنند. همچنین قابلیت استفاده همزمان از برق و باتری را دارند و در صورت قطع برق از باتری استفاده می‌کنند. در صورتی که یک جسم ثابت در مقابل سنسور قرار گیرد بعد از یک مدت زمان مشخص مثلاً ۴۵ ثانیه جریان آب قطع می‌شود. همچنین جهت صرفه‌جویی در مصرف آب سردوش‌هایی نیز در بازار موجود است که با ترکیب آب و هوا و کنترل جریان خروجی آب و حالت‌های مختلف پاشش می‌تواند تا ۵۰% مصرف آب را کم کنند.برای تمیز و ضدعفونی کردن سطوح و وسایل خانه مانند اجاق گاز، وان حمام، سرویس بهداشتی‌، شیشه، باز کردن لوله‌های ظرفشویی، سفید کردن و زدودن لکه‌های روی پارچه و البسه، تمیز و براق کردن وسایل فلزی و از بین بردن بوهای نامطبوع، محصولات متنوعی در فروشگاه‌‌ها عرضه می‌شود که بسیاری از آنان محتوی مواد شیمیایی زیان‌آور هستند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۲
فرزاد هاتفی