مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

http://fiberconex.ir/cms/wp-content/uploads/2014/10/1-210.jpg

در خانه‌های پیش‌ساخته که از “ال اس اف” برای ساخت‌وساز استفاده می‌شود از “رانر” و “اِستاد” استفاده می‌شود که بعد از ساخت فونداسیون که اغلب بتنی است، به اتمام برسد رانر قرارگرفته و بعد از آن اِستاد روی رانر نصب‌شده، سپس نمای بیرونی و بعد نمای درونی ساخته می‌شود. البته خانه‌های پیش‌ساخته را در کشورهای اسکاندیناوی یا کانادا از مصالح دیگری نیز می سازند.

صرفه جویی در هزینه ها ساختمانی  اگر به صرفه جویی هایی که کوچک به نظر می رسند، در مقیاس ملی نگاه کنیم، به ارقام بالایی تبدیل می­شوند که می تواند نقشی حیاتی در رشد و شکوفایی کشور و اقتصاد خانواده ایفا کند. در زیر به مزایای ناشی از کاربرد تکنولوژی ساختمانهای پیش ساخته در صنعت ساختمان اشاره میشود:  حذف استفاده از سیمان به صورت ملات یا کانکس کاهش در هزینه تمام شده ساختمان به دلیل سرعت بی نظیر در ساخت  کاهش وزن ساختمان  کاهش زمان برگشت سرمایه از حدود ۲ سال در شیوه سنتی به ۱ ماه حذف ضایعات مواد اولیه و استفاده بهتر از منابع ملی  صرفه­ جویی در مصرف انرژی به دلیل استفاده از ۳ تا ۷ لایه عایق افزایش عمر واستحکام ساختمان فناوری تولید ساختمانهای پیش ساخته خانه گستر  نوع تکنولوژیهای ساختمان بسیار زیاد است و هر کدام ویژگی ها و قاعدتاٌ محدودیت های خاص خود را دارند

در خانه‌های پیش‌ساخته که از “ال اس اف” برای ساخت‌وساز استفاده می‌شود از “رانر” و “اِستاد” استفاده می‌شود که بعد از ساخت فونداسیون که اغلب بتنی است، به اتمام برسد رانر قرارگرفته و بعد از آن اِستاد روی رانر نصب‌شده، سپس نمای بیرونی و بعد نمای درونی ساخته می‌شود. البته خانه‌های پیش‌ساخته را در کشورهای اسکاندیناوی یا کانادا از مصالح دیگری نیز می سازند.  مزیت‌ها  سبک بودن و ارزان بودن، همچنین صنعتی سازی از مزیت‌هایی است که می‌تواند در برخی از کشورها از خانه‌های پیش‌ساخته یا همان خانه‌های پازلی به دلیل سرعت‌بالا و ارزان بودن استفاده کرده و مثلاً برای آنکه در زمان بسیار اندکی بتوانند یک شهرک را بسازند بهره می برند.

در این سیستم ساختمانی از پانل های پیش ساخته که در ابعاد مختلف در محل کارخانه تولید می شوند استفاده می گردد. این پانل ها پس از حمل به محل اجرای پروژه در کوتاه ترین زمان ممکن مونتاژ می گردد و ساختمان به مرحله بهره برداری می رسد.سازه LSF سازه ای پیش ساخته وسبک است که بر اساس طرح معماری ساختمان ،در محل کارخانه تولید شده وسپس در محل ساختمان بااستفاده از پیچ های سر مته ای ، بولت ها و سایر اتصالات نصب و بر پا خواهد شد.

سیستم سازه ی این ساختمان های سبک و مقاوم در برابر زلزله مانند سازه های فولادی عمل کرده و بارگذاری ، آنالیز و طراحی آن مطابق با آیین نامه های مورد تایید داخلی و خارجی می باشد ، همچنین رفتار سازه تحت تاثیر بار های وارده و مشاهده و مقایسه رفتار آن با موارد آیین نامه ، نتایج قابل قبولی را ارائه داده است و در نتیجه این سازه استحکام ، پایداری و کارآیی خود را با ضریب اطمینان بالایی به اثبات رسانیده است.

مزیت‌ها  سبک بودن و ارزان بودن، همچنین صنعتی سازی از مزیت‌هایی است که می‌تواند در برخی از کشورها از خانه‌های پیش‌ساخته یا همان خانه‌های پازلی به دلیل سرعت‌بالا و ارزان بودن استفاده کرده و مثلاً برای آنکه در زمان بسیار اندکی بتوانند یک شهرک را بسازند بهره می برند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۰۶
فرزاد هاتفی

مقالات عمومی

کانکس