مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

برخی از عروسی‌های تابستانی نیاز به بستن پاپیون دارند اما اگر این مراسم در عصر اتفاق بیفتد، پاپیون سیاه به شما توصیه می‌شود.  نکته‌ای که در انتخاب باید در لباس پوشیدن برای عروسی به آن دقت کنید از داماد لباس بهتری انتخاب نکنید: شما باید مطمئن شوید از نظر استایل چیزی کم ندارید اما دیگر تا حدی پیشروی نکنید که توجه از روی داماد به شما جلب شود. تونی کوک در این زمینه می‌گوید:قانون مرسوم در عروسی‌ها این است که کسی از میهمانان زن، نباید از عروس زیباتر باشد، همین قانون برای مردان نیز صدق می‌کند. این به این معناست که نه کلاس خود را پایین بیاورید نه خود را از داماد خوش‌تیپ‌تر جلوه دهید.
از اسنیکرزهای ساده استفاده کنید
ممکن است هر جور کتانی و کفش ورزشی اجق وجقی که دوست دارید داشته باشید، اما آنها را برای باشگاه و زمانی که برای دویدن به خیابان می روید نگه دارید. بهتر است برای مواقع دیگر از اسنیکرز های ساده استفاده کنید. سفید، سیاه یا سورمه ای فرقی ندارد این کفش ها به تمام لباس ها می آیند، حتی به کت و شلوار.
روی زمان درست سرمایه گذاری کنید
بهترین و گران ترین ساعت را بخرید. لازم نیست شما برای لباس های تن تان زیاد هزینه کنید اما فراموش نکنید که هر چه پول پای ساعت بدهید بهتر است. ساعت مناسب ساعتی است که هم با جین خوب شود، هم با بلیزر و هم با کت و شلوار.
از کراوات خیلی باریک استفاده نکنید
هیچ وقت از کراواتی که پهنایش از شش سانتی متر کمتر است استفاده نکنید، مگر آنکه در شهرتان به خوش تیپی شهره اید و هر روز یک مدل لباس را امتحان می کنید. کراوات های قدیمی خیلی پهن بودند و کراوات هایی که الان مرسوم اند از آنها باریک ترند، این کراوات ها به شما جلوه ای امروزی و مدرن می بخشند.
کیف پول تان را لاغر نگه دارید
باید به کیف پول تان رژیم بدهید. یک کیف پول لاغر. از شر تمام آن کارت های اضافه خلاص شوید. یک کیف چرمی باریک و شیک بخرید و کارت هایی که حقیقتاً مورد نیازتان است را داخل آن قرار دهید. کیف پول تپل هرگز باعث نمی شود شما پولدار به نظر بیایید تنها شما را بدتیپ و شلخته نشان می دهد.
مناسب ترین کراوات را برای کت و شلوارتان انتخاب کنید
این دو نکته را فراموش نکنید. اول اینکه کراوات برای کت هایی که یقه یک تکه دارند مناسب است و پاپیون برای کت هایی که که یقه شان در بالاو در نزدیکی گردن دو تکه شده است. و دوم اینکه اگر با هر کت و شلواری هر کراواتی می زنید مواظب باشید جنس پارچه یقه کت تان خیلی با جنس کراوات یا پاپیون تفاوتی نکند. اگر یقه ساتن است کراوات و پاپیون هم باید ساتن باشد. یادتان باشد کراوات باید مشکی باشد یا تیره و ساده. کراوات های رنگی رنگی و طرح دار برای مراسم تولد زیر 18ساله هاست.
انتخاب یک کت و شلوار با رنگ آبی و یا سورمه ای خیلی کار سختی نیست فقط کافی است در هنگام خرید کت و شلوار چند نمونه کت و شلوار با تناژ رنگ آبی را به تن کنید تا یک کت و شلوار شیک که مناسب چهره ، اندام و رنگ پوست شما باشد را انتخاب کنید. تحقیقات ثابت کرده اند که مردها به صورت ژنتیکی علاقه وافری به رنگ آبی دارند و این رنگ هم با تمامی افراد هم خوانی دارد. چگونه کت و شلوار آبی را با پیراهن و کراوات ست کنیم؟ در بیشتر عروسی‌ها کت و شلوار ۲ یا ۳ تکه خیال شما را از بابت ظاهر راحت می‌کند. اول از همه باید جنس مناسب پارچه را انتخاب کنید. جنس کتان برای آب و هوای گرم مناسب است در حالی که کتان- پشم برای آب و هوای سرد مناسب است. حال اگر کت و شلواری می‌خواهید که چهارفصل باشد، رنگ‌هایی مثل خاکستری، آبی آسمانی یا رنگ بژ انتخاب‌های خوبی خواهند بود. اگر هم چیزی متفاوت دوست دارید می‌توانید رنگ تمام سفید یا آبی لاجوردی و یا آبی نفتی انتخاب کنید. همینطور بهتر است پیراهن سفید یا آبی برای لایه زیرین انتخاب کنید. هر چیزی که انتخاب می‌کنید کلاسیک یا معاصر لباس‌تان باید اتوخورده باشد. همه اینها را در کنار کراواتی با رنگ سبک کنار یکدیگر قرار دهید.  انتخاب رنگ پیراهن برای کت و شلوار آبی یا سورمه ای کاملا سلیقه ای است اما شما می توانید از پیراهن سفید و یا آبی یک و یا دو درجه روشن تر از رنگ کت و شلوارتان استفاده کنید. انتخاب کراوات و یا پاپیون کاملا سلیقه ای می باشد و شما از تصاویری که در ادامه آمده است می توانید ایده بگیرید. انتخاب کفش مناسب برای کت و شلوار با رنگ آبی یا سورمه ای  معمولا با کت و شلوار سورمه ای کفش چرم قهوه ای را ست می کنند اما شما می توانید رنگ کفش خودتان را با بند ساعت و کمربند نیز ست کنید تا خوش سلیقه بودن شما برای همگان ثابت شود .  نکته: لازم نیست از سر تا پا را رنگ آبی انتخاب کنید گاهی نیز می توانید با انتخاب رنگ متضاد مثل یک پاپیون زرشکی و یا سبز زمردی متفاوت و شیک به نظر برسید.  در ادامه نمونه هایی از کت و شلوار های آبی با تناژ رنگ های متفاوت که هر کدام به نحوی با پیراهن و کراوات و ... ست شده اند را قرار داده ایم که به شما کمک می کنند تا با انتخاب این رنگ از کت و شلوار شیک و متفاوت باشید.
تقریباً با تمام لباس هایتان کفش قهوه ای بپوشید
اگر کفش مشکی می پوشید که هیچ، مشکلی وجود ندارد. اما کفش قهوه ای مخصوص آقایان خوش تیپ است. همه به کفش قهوه ای دقت می کنند. کفش قهوه ای به بیشتر کت و شلوارها می آید. می توانید آن را با کت و شلوار خاکستری، خاکی یا سرمه ای بپوشید. البته برای بیشتر آقایان پوشیدن کفش قهوه ای تیره راحت تر از کفش قهوه ای روشن است که هیچ ایرادی ندارد.

باید یاد بگیرید کی پاکتی کنید، کی نکنید
 اگر کت و شلوارهای امروزی می پوشید، از آنهایی که شلوارشان یک شلوار راسته است که در بالاو در پایین نه تنگ و نه گشاد می شود، بهتر است پاکتی ندهید. اما اگر کت و شلوارهای قدیمی تر را دوست دارید، می توانید از پاکتی استفاده کنید اما حواس تان باشد که خیلی پای شلوار را پاکتی ندهید، نهایتاً سه سانتی متر کفایت می کند.
    
حواس تان به پیراهن تان باشد
بسیاری در فصل تابستان از پیراهن های نازک استفاده می کنند. اگر پیراهن نازک می پوشید، ممکن است همیشه با این سوال درگیر باشید که آیا زیر آن از زیرپیراهنی استفاده کنید یا نه. اگر خیلی آدم پرمویی نباشید می توانید زیرپیراهنی نپوشید و این گونه خیلی شیک و خوش تیپ به نظر خواهید رسید. اما اگر آدم پرمویی هستید زیرپیراهنی بپوشید. اما از زیرپیراهنی هایی که یقه وی شکل دارند پرهیز کنید. زیرپیراهنی با یقه گرد بپوشید که در این صورت می توانید یک یا دو دکمه پیراهن تان را هم باز بگذارید.

بد نیست در انتخاب تعداد دکمه کت به قد تان هم توجه کنید . کت های ۲ د کمه برای مرد ان کوتاه تر و کت های ۳ دکمه برای مردان بلند تر مناسب هستند . این را هم فراموش نکنید که بعضی از کت ها یک ردیف دکمه د ارند و بعضی د یگر ۲ طرف دکمه د ارند . دسته دوم برای افراد چهارشانه مناسب نیستند و عرض شانه ها را بیشتر نشان می دهند . کت های تک دکمه هم خیلی رسمی هستند و اگر قرار است فقط یک د ست کت و شلوار در کمد لباستان داشته باشید ، بی خیال این کت ها شوید چون خیلی خاص اند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۳
فرزاد هاتفی