مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

رازهای انتخاب لباس مردان خوش تیپ

چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۲ ق.ظ

رازهای انتخاب لباس مردان خوش تیپ درست است که همه چیز در زیبایی و جذابیت لباس نیست اما نمی توان نقش بارز پوشش را نادیده گرفت . 

شاید برایتان سوال باشد که مردان خوش تیپ چگونه و با چه راز و رمزی لباس هایشان را انتخاب می کنند که همیشه جذابیت خود را حفظ می کنند؟ یک نکته که همیشه موقع خرید لباس های جدید باید به خاطر داشته باشید این است که برازنده بودن لباس در تنتان در درجه اول اهمیت قرار دارد. 

اگر یک کت زیبا و گران در تن شما مناسب به نظر نمی رسد، دیگر مهم نیست که چقدر گران باشد یا مارک آن چه باشد، چون به درد شما نمی خورد. برعکس، اگر یک کت ارزانتر خوب به تن شما بنشیند و آن قسمت هایی از بدنتان را که دوست ندارید خیلی نمایان باشد را میپوشاند، بااینکه قیمت چندانی ندارد، اما شما را خوش تیپ نشان خواهد داد .مردان خوش تیپ

 ● با رنگ تیره بدرخشید اگر می خواهید در یک مجلس رسمی مثل جشن عروسی شرکت کنید بهتر است سراغ رنگ های تیره بروید .

 طیف خاکستری تا مشکی که ساده و بدون طرح یا راه راه باشد ، کاملا مناسب است. برای این نوع مجالس پارچه های چهارخانه را فراموش کنید چون اصلا رسمی نیستند .

 ● اهمیت دکمه هنگام خرید کت و شلوار حواستان به تعداد دکمه های کت باشد . کت هایی که دکمه کمتری دارند رسمی تر هستند و باید برای مجالس رسمی انتخاب شوند .

 علتش هم این است که کت های یک یا 2 دکمه، یقه بازتری دارند و پیراهن زیر کت بیشتر دیده می شود ، در نتیجه حالت رسمی تری پیدا می کند. کت های دو دکمه شما را لاغرتر نشان می دهد و پیراهن تان هم بهتر به نظر می رسد . 

مردان خوش تیپ نکات مهم در لباس پوشیدن مردان خوش تیپ نکات انتخاب لباس مردان خوش تیپ سایز بزرگ 1 - از پوشیدن راه راه های افقی پرهیز کنید اگر بزرگ و جثه دار هستید و مخصوصاً در نواحی شکم کمی اضافه دارید، از پوشیدن لباس هایی با راه راه های افقی و راه راه های مورب به شدت خودداری کنید. 

آنچه شما باید با کمال افتخار به تن کنید، پیراهن ها و شلوارهایی با راه راه های عمودی است .

 2 - از پوشیدن کت هایی با دو چاک در پشت پرهیز کنید شما باید سراغ کت هایی بروید که پشت شما را به خوبی بپوشاند. و به خصوص اگر احساس می کنید که در نواحی باسن کمی چاق هستید، باید از پوشیدن کت هایی که در پشتشان دو چاک دارند خودداری کنید، چون این نوع کت ها توجه را بیشتر به سمت باسن شما معطوف می کند. پوشیدن کت های بدون چاک پشت یا حداکثر یک چاک برای شما بهتر است .

پیراهن مردانه قبل از هر چیزی باید کاملا اندازه شما باشد، پس عوامل دیگری مثل استایل یقه، سردست، پشت و … در انتخاب شما تاثیرگذار خواهند بود. در مقالات قبلی به تعدادی از این فاکتورها اشاره شد و در این مقاله همه چیزهایی را که باید درباره پیراهن مردانه رسمی بدانید به طور کامل تر خواهید خواند تا بتوانید انتخابی درست و استایلی عالی برای خودتان داشته باشید. 

آشنایی با پیراهن مردانه رسمی
پیراهن رسمی مردانه به پیراهنی گفته می شود که آستین های بلند، سردست و یقه مردانه دارد و با دکمه بسته می شود. این ساده ترن تعریف برای پیراهن مردانه است اما وقتی نوبت به تفاوت های پیراهن رسمی و اسپورت می رسد این تعاریف چندان ساده نیستند.

ه طور مثال دکمه های پیراهن رسمی از پایین به بالا بسته می شود در دکمه های سردست آن پس از پوشیده شده بسته می شود در حالی که در پیراهن غیررسمی دقیقا برعکس است. همه دکمه های پیراهن رسمی باید بسته شود و در صورت امکان باید با کراوات یا پاپیون همراه شود در صورتی که در پیراهن غیررسمی این کار ضرورتی ندارد. یقه و سردست پیراهن مردانه رسمی انواع مختلفی دارد که در میزان رسمی و غیررسمی بودن پیراهن نقش مهمی دارند و در مقالات قبلی همه انواع آن ها با ویژگی های و کاربرد خاص هرکدام شرح داده شد. به طور کلی پیراهن های آستین کوتاه با کت پوشیده نمی شوند بنابراین در دسته پیراهن های رسمی مردانه قرار نمی گیرند.

جالب است بدانید که در نیم قرن اخیر پیراهن های مردانه از نوعی لباس زیر به یکی از بخش های ضروری استایل مردانه تبدیل شده اند. در گذشته این پیراهن ها رنگبندی خاصی نداشتند و فقط به رنگ سفید ساده یافت می شدند اما امروزه تنوع رنگ و طرح پیراهن های رسمی بسیار بیشتر شده است.

 پیراهن سفید مردانه با سردست های تمیز در گذشته نماد سطح اجتماعی بالا بود چون پوشیدن چنین لباسی به این معنا بود که این شخص کارهای یدی و کارگری انجام نمی دهد و جزو قشر ثروتمند جامعه است. اما امروزه فرقی نمی کند چه شغل یا جاگاهی در اجتماع داشته باشید، در هر صورت به یک پیراهن رسمی نیاز دارید. 

اندازه بودن پیراهن مردانه

همان طور که می دانید اندازه بودن لباس به خصوص لباس های مردانه با استایل رسمی اهمیت زیادی در شیکپوشی دارد اما متاسفانه بیشتر آقایان پیراهن هایی می پوشند که کاملا اندازه بدنشان نیست.

 اندازه بودن پیراهن مردانه به این معنا است که قسمت تنه، سینه، شکم، سرشانه ها، یقه، آستین ها، سردست و همه قسمت های پیراهن کاملا اندازه است و در هیچ قسمت گشاد یا تنگ یا بلند و کوتاه نیست. این اندازه بودن در واقع مرز تعیین کننده شیکپوشی شما است که باید آن را کاملا جدی بگیرید تا تیپی کامل و سطح بالا داشته باشید.

هر شخصی ویژگی های اندامی خاصی دارد و برای تولیدکنندگان عمده پوشاک ممکن نیست که بتوانند نیازهای همه اقشار جامعه را تحت پوشش قرار دهند بنابراین وقتی پیراهن آماده ای تهیه می کنید همیشه این احتمال وجود دارد که بخشی از آن کمی تنگ یا گشاد باشد در این شرایط است که لباس های سفارشی دست دوز می توانند به کمک شما بیایند. 

در هر حال پیراهن رسمی چه با کت پوشیده شود و چه بدون آن، باید در سرشانه ها کاملا فیت باشد و در بازوها احساس راحتی داشته باشید و بتوانید به سادگی آن ها را حرکت دهید. دکمه های پیراهن هم چه در قسمت جلو و یقه و چه در سرآستین ها باید به سادگی بسته شود و فاصله ای میان آن ها دیده نشود.

 استفاده از زیرپیراهن هم همراه با پیراهن توصیه می شود تا عرق و چربی بدن توسط پیراهن جذب نشود و نیاز به شستشوی کمتری داشته باشد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۷
فرزاد هاتفی