مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

رازهای خوشتیب بودن برای اقایان جوان

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۵۹ ب.ظ


آیا لباسهایتان بـشما اعـتماد به نفس میدهد؟ منظورمان این نیست که به طرزی خودنمایانه و پر زرق و بـرق لباس بپوشید. منظور ما این است که به طریقی لباس بپوشید کـه بـاوقـار و اعتـمـاد بـه نفس جلوه کنید. قسمتی از این مسـئـله بـه رفتار شما بستگی دارد، اما بخشی دیگر به ایـن بسـتـگی دارد کـه لبـاسهـایی بپوشید که مناسب و بــرازنده ی شما بوده و به چشم بیاید. مهم این است که تـا جـایی کــه می توانید سعی کنید عالی به نظر بیایید، حـال در هر مکانی که باشید. با رعایت نکات زیر میتوانید بـه طـریـقـی لــباس بپوشید که اعتماد به نفستان را بالا ببرد. خواهید دید که چطور با تغییراتی بسیار جزئی و کوچک، نظر اطرافیان را به کلی نسبت به خودتان عوض خواهید کرد، تا جایی که نظر خودتان نیز در رابطه با خودتان تغییر خواهد کرد. شیک پوشی همیشه قوانینی دارد که با به کار بردن این اصول شما به راحتی می توانید در دسته مردان شیک پوش قرار بگیرید.
همیشه هم نباید روی مد باشید!

1- عرق مطلقاً ممنوع!

وقتی که درباره جزئیات صحبت می کنیم، حتماً جزئیاتی را مد نظر قرار داده ایم که کلیت تصویر شکل گرفته از شما را در نظر دیگران می تواند مخدوش کند. عرق کردن و بوی عرق یکی از همین هاست. استحمام کرده، لباس تمیز به تن کرده و از پوشیدن لباس هایی که بوی تن و عرق شما را گرفته اند، خودداری کنید. به خودتان برسید و از محصولات ضد عرق استفاده کنید تا هنگام عبور از کنار دیگران اخم آنها را موجب نشوید. حتماً نباید هنگام مهمانی رفتن یا قرارهای مهم به خود برسید، بلکه همیشه باید نظافت شخصی خود را رعایت کنید.
2- خویشتن دار باشید!

هرگز اجازه ندهید ضمایم بر شما غلبه کند. فهم این مطلب دشوار نیست، بهتر است چیزهایی مانند هدبند، کلیپس های بزرگ و یا تل های طرح و نقش دار را رها کرده و یا فقط برای استفاده در مهانی های خودمانی نگه دارید. جواهرات و زینت آلات درشت و خیره کننده اگرچه شما را جالب نشان خواهند داد، اما اگر بیش از یک تکه از آنها را به همراه داشته باشید، تیپ شما را تحت الشعاع قرار می دهد و نگاه ها را محدود به این چیزهای اضافه خواهد کرد. به همراه داشتن یک یا در نهایت دو انگشتر گزینه خوبی است. بهتر است جواهراتی را انتخاب کنید که بیشتر از همه دوست دارید، این مسأله به معرفی شخصیت شما به دیگران کمک خواهد کرد.
3- بدن خود را بشناسید!

باید بدانید که الزاماً هر ترفند مد و پوشش مناسب اندام شما نیست و باید حتماً آنچه را که به شما می آید، خریداری کرده و بپوشید. خرید لباس بخش جالبی از شیک پوشی به حساب می آید، پس باید حسابی دقت کرده و خریدی منطبق بر استانداردهای بدن خود داشته باشید؛ چون گاهی آنچه به نظرتان زیباست برای اندام شما دوخته نشده. یادتان باشد تناسب بیشتر از زیبایی لباس به چشم خواهد آمد. برای این کار ضمن دانستن اصول کلی و قواعد پوشش مناسب، باید از سایز دقیق خود مطلع باشید تا ضمن خرید مناسب، بیهوده سرگردان هم نشوید. اگر در خرید آنچه می پوشید وسواس دارید و یا از مناسب بودنش اطمینان ندارید، می توانید یکی از دوستان امین و صادقتان را با خود ببرید.
4- مشکی دوست شماست!

پیراهن های سیاه برای آقایان، لباس شب مشکی برای خانم ها، شلوار، دامن و... به شرط پاکیزگی یک پوشش همیشگی، جذاب و کلاسیک در مد است که مورد قبول اکثریت قریب به اتفاق است. البته اگر دوختی مناسب هم داشته باشند، به راحتی با هر لباس دیگری که داشته باشید هماهنگ می شوند؛ فقط نباید اجازه دهید بور شده و یا خاک بگیرند. سیاه را می توان به عنوان رنگ پایه استفاده کرد، حالا تکه هایی از پوشش مشکی را می توانید در کلیات استفاده کنید. استفاده از چنین پوششی برای مهمانی یا مجالسی که تمام روز شما را می گیرد مناسب است، چون برای هر دو پوشش روز و شب به خوبی جواب می دهد.
5- روی پاها تمرکز کنید!

کسی چندان به مارک جوراب شما دقت نمی کند، فقط رنگ آن باید متناسب با پوشش شما باشد. کفش ها گزینه های مهمی هستند و یک جفت کفش مناسب و شیک ظاهر شما را کاملاً تغییر خواهد داد. هر کفشی چه مدل صندل باشد چه مجلسی، چه اسپورت و یا حتی بوت، در میان طراحان لباس تمام کننده ظاهر و تیپ شما لقب گرفته است. در خانم ها اگر اندازه کفش مناسب باشد، علاوه بر زیبایی، قدرت و متانت در آن نهفته است و آرامشی به شما می دهد که حس اعتماد به نفستان را بالا می برد. برای آقایان نیز وقتی پا روی پا می اندازند، نقطه قوت است. پس همیشه کفش هایتان را تمیز و واکس زده نگه دارید.
6- یک روسری جذاب!

خانم ها در بی دقت ترین حالت برای شیک پوشی می توانند همه اضداد را یک جا جمع کنند؛ از جمله عطر بسیار تند و شیرین، آرایش غلیظ و زیورآلات زیاد و درشت. یک روسری یا مقنعه پر نقش و نگار را هم به اینها اضافه کنید. اگر در هر چیزی تناسب رعایت نشود، فاجعه خواهد آفرید. استفاده از یک روسری که تناسب رنگی با کلیت رنگ و طرح لباستان دارد، بهترین گزینه است؛ در ضمن درست به سر کردن آن هم شرط است.
7- خودتان باشید!

قرار نیست که برای رسیدن به شیک پوشی و ظاهر مناسب از دیگران تقلید کنید و بخواهید مثل فردی که از نظر شما خوش پوش است، رفتار کنید. بهترین توصیه طراحان مد این است که خودتان باشید و فقط قواعد را رعایت کنید. به جای دست آویز شدن به مدل های هر روزه و تبدیل شدن به عروسک کمپانی های ترویج مد از آنچه که به اصول معروف است، پیروی کنید. در آن صورت در هر لباس، حتی اگر مارک دار نباشد، خوب به نظر می آیید. به هر حال شما با ظاهر خود قسمتی از درونیات خود را منعکس می کنید.
8- کیفیت را از خاطر نبرید!
هنگام انتخاب یک کت و شلوار و یک کراوات فقط به رنگ آن و اینکه به شما می آید یا خیر توجه نکنید، نکاتی همچون قیمت و مرغوبیت کالایی که می خرید هم شرط است و البته مثل همیشه قیمت بالا الزاماً نشانه کیفیت خوب جنس نیست. گول اسامی را نخورید و به جایش جنس ها را بشناسید؛ مثلاً در زمستان کتی را خریداری کنید که علاوه بر زیبایی و داشتن رنگ دلخواهتان، گرم هم باشد تا یک تکه لباس مناسب و کامل بشود. بعضی جنس ها مختص فصل خاصی هستند و بعضی ها برای شرایط ویژه ای طراحی و تولید شده اند. این موارد را هم بشناسید تا اشتباهی صورت نگیرد.
9- تعدد را کنار بگذارید!


1) انگلیسی‌ها ضرب المثلی دارند که می‌گوید: <شما آن چیزی هستید که به تن دارید.> چارلی چاپلین نیز در مورد نقش جاودانه <چارلی> می‌گوید: <هیچ تصوری از آن نقش نداشتم تا اینکه آن لباس‌ها را پوشیدم. آن لباس‌ها همه چیز را در مورد نقش چارلی برایم روشن کرد.>

۲) قیمت هر لباسی را چند امل اصلی تعیین می‌کند: کیفیت پارچه، طراحی لباس و کیفیت دوخت آن. پس از در نظر گرفتن این چند عامل، تازه باید این سوالات اساسی را از خود بپرسید: اول اینکه آیا این لباس، هر چند هم خوب و عالی، از نظر قیمت با درآمد من تناسب دارد یا نه؟ و دیگر اینکه: آیا در این لباس احساس راحتی می‌کنم؟

۳) لباس یعنی پارچه. پس، قبل از خرید شلوار، جنس پارچه را بررسی کنید و ببینید که آیا چیزی هست که بتوانید بدون زحمت زیاد، از پس نگه‌داری،‌ شستشو و اتو کردنش برآیید یا نه. پارچه را دقیق لمس کنید. جنس آن باید طوری باشد که پوست‌تان چه از داخل چه از خارج با آن مشکلی نداشته باشد. تکه‌ای از پارچه را در مشت بگیرید و فشار دهید و ببینید به چه میزان و با چه سرعتی چروک می‌شود. پارچه‌های کتان،‌‌ نخی، ابریشم و ابریشم مصنوعی ممکن است آب بروند، لَخت شوند، رنگشان برود یا رنگ پس بدهند.

۴) شلوارهای با کیفیت معمولا دکمه‌های خوبی دارند. جا دکمه‌ای‌ها نیز می‌تواند شاخص خوبی برای شناسایی یک شلوار باکیفیت باشد. به درزهای شلوار هم دقت کنید. درزهای عریض شاخص یک لباس خوب، و درزهای خیلی باریک، نشان دهنده کیفیت پایین لباس است.

۵) تزیینات و آرایه‌های لباس باید با رعایت تمام جزییات، پرداخت شده باشد. استفاده از مقوا و یا پلاستیک‌های نرم در قسمت کمر شلوار به جای طلق، نشان‌دهنده کیفیت پایین کار است. قسمت‌های توگذاشتگی شلوار باید عریض بوده و ترجیحا با دست دوخته شده باشد. به آستر شلوار نیز دقت کنید. اگر آستر با دست کوک زده شده باشد، بهتر است.

۶) شلوار خیلی تنگ، حتی اگر به نحو خارق‌العاده‌ای هم برازنده‌تان باشد، باز هم مناسب نیست چون در آن احساس ناراحتی خواهید کرد. به علاوه، لباس تنگ زودتر فرم و حالتش را از دست می‌دهد و به اصطلاح می‌شکند اما مشکل شلوار تنگ فقط این نیست و تهویه پوست را هم دچار مشکل می‌کند و شانس ابتلا به عفونت‌های پوستی را افزایش می‌دهد. انواع و اقسام حساسیت‌های پوستی را هم ایجاد می‌کند، مخصوصا نوعی از آن که به درماتیت عصبی معروف است.

۷) افرادی که اندازه دور کمرشان زیاد است باید شلواری انتخاب کنند که قسمت کمرش پهن باشد و روی آن کمربندی ساده بزنند. برعکس، افرادی که دور کمرشان باریک است، بهتر است شلوار فاق کوتاه بپوشند و کمربندی بزنند که به لباس بالاتنه بیاید.

۸) آنهایی که پایین تنه برجسته دارند نباید شلوار‌های چسبان بپوشند و در عوض از انواع راسته استفاده کنند. به علاوه، این دسته از افراد باید از شلوارهایی که جیب‌های عقبشان بزرگ، فانتزی یا پرزرق و برق است نیز پرهیز کنند. این نوع جیب‌ها به درد کسانی می‌خورد که پایین‌تنه‌ای تخت دارند. اگر ران‌های لاغری دارید، شلواری بپوشید که جیب‌های جلویی آن از نوع تکه‌دوزی شده و یا بگی باشد.

۹) آنهایی که چاقند و شکم‌‌های برآمده‌ای دارند، می‌توانند شلوارهایی بپوشند که کمرشان کشی است. یادتان باشد که شلوار چنین آدمی نباید زیپ کناری یا پشت داشته باشد. اگر هیچ دکمه‌ای هم نداشته باشد که چه بهتر.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۷
فرزاد هاتفی