مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

ساعت مچی مردانه با چه قوانینی انتخاب می‌شود؟

چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۱ ق.ظ

آیا همیشه می‌توانید یک مدل ساعت را داشته باشید و در هر موقعیت و با هر استایلی از آن استفاده کنید؟ ساعت‌ها چقدر در استایل شما موثرند؟

جواب همه‌ی این‌ها را در یک مثال ساده می‌توانید پیدا کنید! یک مرد خوش تیپ را با کت وشلوار مشکی، کراوات و کفش‌های براق تصور کنید، حالا دستش را بالا می‌آورد تا زمان را چک کند و نگاه شما به ساعت مچی کاسیو با بند لاستیکی و صفحه‌ی دیجیتال او می‌افتد و همه‌ی تصوراتتان در مورد او محو می‌شود!

 

پس ازین به بعد  قدرت ساعت مچی مردانه را در استایل خود دست کم نگیرید. مردان در استفاده از اکسسوری‌ها محدودیت‌های بیشتری دارند و ساعت یکی از آن اکسسوری‌هایی است که می‌توانند رویش مانور دهند.

کدام مدل ساعت مردانه را بخریم؟

جواب این سوال، در ابتدا به سلیقه‌ی شما برمی‌گردد، اما اگر دلتان می‌خواهد صرفه‌جویانه‌تر عمل کنید و یک ساعت مچی مردانه را برای استایل‌های مختلف به کار ببرید، باید به این نکات توجه داشته باشید:

 

مدل‌های کمی از ساعت مچی وجود دارند که بتوان آن‌ها را برای استایل‌های مختلف به کار برد، شما حداقل بر اساس کمد لباس‌هایتان به دو ساعت مچی نیاز دارید.

ساعت بند فلزی نسبت به ساعت‌های بند چرمی راحت‌تر با لباس‌های دیگر ست می‌شوند، اما بندهای چرمی شیک‌تر و رسمی‌تر هستند.

رنگ تمام فلزات به کار رفته در اکسسوری‌های شما، مثل عینک آفتابی، قلاب کمربند یا گردنبند و ساعت و غیره باید با یکدیگر هماهنگ باشند، رنگ حلقه ازدواج شما از این قاعده مستثنی است.

اگر ساعت بند چرمی انتخاب می‌کنید، رنگ آن باید با رنگ تمام چرم‌های به کار رفته در استایلتان هماهنگ باشد.

هر قدر رنگ دور صفحه، عقربه‌ها و اعداد روی ساعت روشن‌تر، با کنتراست بیشتر و شلوغ‌تر باشند، ساعت مردانه‌ی شما غیررسمی‌تر است

چند ساعت مچی برای شما کافی است؟

خب دوست دارید پولتان را تنها صرف خرید یک ساعت مچی کنید؟ پس به یک ساعت نیاز دارید که بیشترین کاربرد را برای تیپ و استایل شما داشته باشد. سراغ ساعت‌ها خیلی پر زرق و برق نروید و یک مدل ساده‌تر را انتخاب کنید.

کدام مدل ساعت زنانه را بخریم؟

نکته: اگر قرار است تنها یک ساعت مچی داشته باشید و ساعت ست شما هم صفحه و هم بند فلزی داشته باشد، چرم انتخاب خوبی برای شما نیست!

 

اما اگر به ساعت‌های مچی مردانه بیش از این حرف‌ها علاقه‌مندید، دستتان در انتخاب هم بازتر است. حداقل یک ساعت کاملا رسمی و شیک را برای استایل کاری و فرمال خود انتخاب کنید و یک ساعت اسپرت مردانه را با جزییات جذاب و خاص برای استایل روزمره بخرید.

 

دقت داشته باشید که یک ساعت بند چرم مردانه که رنگ آن قهوه‌ای است را نمی‌توانید با کفش مردانه و کمربند چرم مشکی ست کنید و بر عکس. اگرچه که امروزه بسیاری از ساعت‌های مچی مردانه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بند قابل تعویض داشته باشند و بنابراین شما بتوانید بر اساس استایل خودتان رنگ بندها را تغییر دهید­.

 

 

 

‌‌‌

 

بند چرمی یا بند فلزی ؟ مسئله این است!

ساعت‌های بند فلزی این مزیت را دارند که در تیپ شما به خوبی ست شوند. اگرچه که فلزهای به کار رفته در زیورآلات مردانه و اکسسوری‌های شما باید همیشه با هم ست باشند، اما اصولا مردان از اکسسوری‌های فلزی کمتری استفاده می‌کنند.

 

ضمن اینکه معمولا مثلا قلاب کمربند شما نقره‌ای رنگ است و کمتر پیش می‌آید که از یک قلاب طلایی استفاده کنید. از سوی دیگر هم قلاب کمربند قابل تعویض است و هم مثلا دکمه سر آستین‌های فلزی شما. پس همیشه ست کردن یک ساعت بند فلزی با سایر اکسسوری‌ها کار آسان‌تری است.

 

در مورد چرم‌ها هم همان قاعده‌ی ست بودن تمام چرم‌های به کار رفته در استایل شما-معمولا کمربند و کفش- چرم وجود دارد. فراموش نکنید که چرم‌ها همیشه نسبت به اکسسوری‌های فلزی ساده‌تر و شیک‌تر به نظر می‌رسند.

ساعت‌های بند چرمی شیک را می‌توانید در برند برند سواچ Swatch پیدا کنید.

به این نکات توجه کنید:

برای استایل کاملا رسمی مردانه ساعت بند چرمی و اکسسوری‌های چرم با رنگ مشکی نسبت به شیک‌ترین ساعت‌های فلزی برتری دارند.

برای استایل نیمه رسمی، استفاده از ساعت بند چرمی هم آسان‌تر است و هم باز هم نسبت به ساعت بند فلزی انتخاب هوشمندانه‌تری به نظر می‌رسد.

بند فلزی در ساعت مچی مردانه حالتی روزمره‌تر و در عین حال قدرتمندتر دارد.

بند چرم به کار رفته در ساعت مچی، آن را شیک‌تر و استایل شما را پیچیده‌تر نشان میدهد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۷
فرزاد هاتفی

ساعت