مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

ست کردن لباس ها و پایپون و کراوات

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۵۵ ب.ظ

http://www.iranraiment.com/showthumbnail/250/true/Files/Modules/News/14631.jpg

پاپیون نیز از خانواده کراوات گره‌دار است و برای آراستن هر چه بیشتر لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه استفاده از آن آسان‌تر از کراوات است و برای مدت بیشتری در طول روز فرم خود را حفظ می‌نماید. پاپیون مشکی با کت اسموکینگ و پاپیون سفید با لباس رسمی ترکیب بسیار مناسبی می‌باشد. پاپیون اساسا برای مناسبت‌های رسمی پوشیده می‌شود اما امروزه، محبوبیت استفاده از آن در لباس روزمره نیز افزایش پیدا کرده است. یک پاپیون برای کسی که دوست دارد در میان همسالان خود برجسته باشد عالی خواهد بود.قهرمانان این اپرا، پاپیونی که بسیار محکم گره خورده و شکلی مانند پروانه داشت، پوشیده بودند. پس از موفقیت این اپرا در سراسر جهان، شکل پاپیون نیز به خودی خود بسیار محبوب می شود. این مدل پاپیون، شکل و فرمی زیبا دارد که اگر متناسب با اندازه های صورت و گردن افراد انتخاب شود، با لباس های مهمانی مردانه، هماهنگی و هارمونی خوبی ایجاد می کند. پاپیون پروانه ای معمولاً برای افراد با اندازه ی گردن بزرگ تر و صورت یا چانه ی برجسته توصیه می شود.

در حال حاضر، به نظر می رسد رایج ترین و محبوب ترین شکل پاپیون، شکل پروانه ای است. در اغلب موارد بازیگران و افراد مشهور بر روی فرش قرمز از این مدل پاپیون استفاده می کنند. همچنین در بسیاری از رویدادهای رسمی، پاپیون های پروانه ای به عنوان اولین انتخاب در خدمت مردان بوده و به احتمال زیاد تا مدت ها در این محبوبیت باقی خواهد ماند.

چگونه این کار را انجام دهیم:

پاپیون را به صورتی تنظیم نمایید که سمت راست کوتاهتر از سمت چپ باشد. لبه سمت چپ به عنوان A و لبه سمت راست به عنوان B خوانده می‌شود.
A را به صورت ضربدر از روی B به سمت راست حرکت دهید.
A را زیر B بیاورید و از میان حلقه گردن بالا ببرید.
در محل اتصال، B را یک بار به سمت راست و یک بار دیگر به سمت چپ تا کنید.
A را مستقیم روی وسط شکل گره که از B ساخته شده است به سمت پایین بیاورید.
A را به پشت به سوی قفسه سینه تا بزنید و تای زده شده را با نیشگون بگیرید.
لبه ای که با نیشگون گرفته شده است ( A ) را از میان حلقه پشت B عبور دهید.
قسمتهای تازده شده گره را برای محکم کردن آنها بکشید.
پاپیون را تنظیم کنید و مطمئن شوید که دو طرف آن با یکدیگر هم تراز شده‌اند.
پاپیون شما به زیبایی بسته شد.
کراوات جزیی زیبا و ظریف از پوشاک آقایان است که ظاهری شیک و رسمی به افرادی که از آن استفاده می‌کنند، می‌بخشد و بیشتر در مجالس و میهمانی‌های رسمی از آن استفاده می‌شود. شیوه گره زدن کراوات می‌تواند به اشکال مختلفی صورت پذیرد که در هر کدام، نتیجه به دست آمده متفاوت خواهد بود. بدین شکل می‌توانیم انواع گوناگونی از مدل‌های کراوات را در اختیار داشته باشیم که هر کدام یک خصیصه ممتاز دارد و ویژگی خاص خود را نشان می‌دهد.

دوستان خوبم امروز پاپیون و بند برای پهلوها و همین طور سرشانه لباس را آموزش می دهم. خیلی آسان است و برای تزئین لباس و پیراهن کودکان کاربرد دارد.

ابتدا یک مستطیل به اندازه های دلخواه از پارچه (به طور مثال به طول ۲۰ سانتیمتر و عرض ۱۵ سانتیمتر) دربیاورید. همان طور که در شکل می بینید دورتا دور آن را چرخ کنید. به طوری که یک فاصله ۳ سانتیمتری در وسط یکی از قسمت‌ها وجود داشته باشد. این کار برای این است که بعدا تمامی قسمت های این مستطیل را از این قسمت بیرون بیاوریم. دقت داشته باشید که حتما در دو انتهای این خط را دو بار به صورت رفت و برگشت چرخ کنید. این کار را به این منظور انجام می دهیم که درز دو پارچه وقتی می خواهیم آن را برگردانیم باز نشود. حال از همان قسمتی که چرخ نکرده بودیم تمامی پارچه را بیرون می آوریم. اگر سخت است می توانید از مداد خیاطی نیز برای برگرداندن استفاده کنید. برای گوشه های کار دقت کنید که حتما زاویه قائمه تشکیل شود. این کار باعث زیباتر شدن پاپیون می شود. حال اتوی خود را روشن کنید و پاپیون را اتوکشی کنید دقت کنید که اگر در تار و پود پارچه شما پلاستیک کار شده باشد اتو را خیلی داغ نکنید تا جای اتو بر روی کار باقی نماند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۷
فرزاد هاتفی