مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

فصل گرما و راه حل استفاده از کولر گازی

سه شنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۷، ۰۶:۲۶ ب.ظ

مروز استفاده از کولر گازی «اسپیلت» بسیار بیشتر شده و کم کم دارد جای سیستم های‌ خنک کننده دیگر را می گیرد. اگر کولر گازی «اسپیلت» شما دچار مشکل آب پس دادن به داخل شده است این مطلب بشما کمک خواهد کرد که مشکل کولر گازی خودرا بفهمید.لازم است بلافاصله بعد از مشاهده آنها را باید برطرف کنید که حتما توصیه میکنیم که اگر به تنهایی قادر به برطرف کردن نیستید با یک تعمیرکار متخصص کولر گازی تماس برقرار کنید .


    ۱– فیلتر هوای کثیف   

فیلتر هوای کولر گازی یکی از قطعاتی است که در صورت سرویس و تمیز نکردن به موقع امکان دارد علاوه بر پایین آوردن عملکرد کولر گازی به دیگر قطعات آسیب وارد کند پس هر چند وقت یکبار برای تمیز کردن آن اقدام کنید.
سرویس کولر گازی

سرویس کولر گازی
 
    ۲–  کاهش سرمایش کولر گازی         

یکی از مشکل شایع کولر گازی باد گرم زدن کولر گازی می باشد.
به صورت خیلی ساده یک واکنش شیمیایی در سیستم کولر شما باعث میشود که هوا خنک تولید شود، اگر سطح خنک کنندگی آن پایین است این به معنای آن است که یک  مشکلی برای این سیستم به وجود امده است و در ۹۰% موارد ضعف خنک کنندگی به دلیل نشتی گاز کولر گازی می باشد، در اولین فرصت کولر خود را برسی و نسبت به برطرف کردن این عیب اقدامات لازم را صورت دهید.

تعمیر کولر گازی :

اسپیلت با توجه به نوع فناوری و ساخت آن دقیقاً مانند همان لیوان آب در تابستان است که بدلیل سرد شدن فین ها یا کویل ها  رطوبت هوا را از محیط جمع کرده و بصورت آب از خود خارج میکند و با توجه به نحوه تنظیمات آن می توانید اینکار رابه حداقل یا حداکثر برساند.


     ۳– آیا فن بیرونی (کندانسور) به خوبی کار میکند؟  

فن بیرونی مسئول انتقال گرمای منزل شما به فضای بیرون از خانه می باشد. اگر فن بیرونی به درستی کار نکند سرمای مناسبی نمی تواند جایگزین گرمای منزل شود و باعث خواهد شد که کمپرسور بیش از حد گرم شده و سیکل سرمایش کولر گازی شما مختل شود
 

    ۴– خرابی برد الکتریکی      


چهارمین مشکل شایع کولر گازی یکی از مشکلات رایج خرابی برد فرمانی یا مدار الکتریکی دستگاه است که در صورت بروز مشکل برای این قسمت امکان به وجود امدن هر مشکلی هست ازجمله خاموش شدن کولر گازی یا طبق برنامه نبودن عملکرد دستگاه و …

 

    ۵– مراقب کابل ها باشید           


اگر کولر گازی گهگاه به صورت خودکار خاموش و روشن میشود به دلیل بالا بودن آمپر مصرفی کولر گازی ممکن است که با مشکل سیم کشی مواجه باشید. سیم

کشی معیوب کولر گازی خیلی خطرناک بوده و احتمال آتش سوزی وجود دارد.

سوختن کولر گازی

در تصویر روبرو نمونه ای از آتش سوزی یک کولر گازی به علت اتصال کابل ها را مشاهده می کنید

 

    ۶ – آبریزی کولر گازی   


یکی دیگر از مشکل شایع در کولر گازی که درصد بالایی از مشتریان با ما تماس می گیرند سرریز شدن آب از پنل داخلی کولر گازی می باشد که این نشانه مسدود شدن راه آب خروجی کولر گازی است که با سرویس کولر گازی رفع می شود. البته باید دلایل دیگر را هم بررسی کرد.
رفع آبریزی کولر گازی

    ۷ – وجود برفک روی لوله ها     

هفتمین مشکل شایع کولر گازی برفک زدن لوله های کولر گازی یا کندانسور نشانه کاهش میزان شارژ گاز دستگاه یا کثیف بودن فیلترها می باشد . بعد از خاموش شدن ، آب شدن یخ ،نشتی به دنبال خواهد داشت ، کولر گازی را ریست نکنید اگر تمیز کردن فیلترها کمک نکرد کولر را تا حل مشکل روشن نکنید.
 
 ۸ – صدای غیرمعمول  یا لرزش کولر گازی    

یکی از مشکلات و ایرادهای کولر گازی که باعث وجود مشکل در آسایش میشود صدای غیر معمول کولر گازی میباشد.این صدای ناهنجار ممکن است از یونیت داخلی(پانل) کولر گازی باشد,و یا از یونیت خارجی کولر گازی کندانسور باشد . این صدا های ناهنجار و غیر عادی دلایل مختلفی میتواند داشته باشد,اما بطور کلی و بر حسب مشاهدات مکرر,این صدا میتواند از نا بالانس بودن فن یونیت خارجی کولر گازی یا فن یونیت داخلی کولر گازی باشد.و یا اینکه پایه های کمپرسور کولر گازی لق یا شل شده باشد,که نیاز به آچارکشی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۹
فرزاد هاتفی