مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

قدم های مهم در انتخاب بهترین کراوات

سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۲۴ ب.ظ

بیشتر مردم این جشن را عروسی می نامند در حالی که شما آن را جشن دامادی می دانید!  برای این جشن عروس خانم "سنگ تمام" گذاشته و بهترین آرایش را کرده و زیباترین لباس را پوشیده است و حالا نوبت به شما می رسد تا "سنگ تمام" بگذارید و بهترین لباس را بپوشید.یک دست کت و شلوار مردانه شیک بخرید که با شخصیت شما هماهنگ باشد و به طور حتم این را می دانید که اگر جشن شما خیلی رسمی و تشریفاتی است، بایستی کت و شلواری کلاسیک بپوشید و اگر جشن شما دوستانه و غیر رسمی باشد، می توانید کت و شلواری امروزی تر بپوشید.

در سایزبندی کت و شلوارها واحد ی به نام د راپ drop  وجود دارد که اختلاف بین سایز کت و سایز شلوار را نشان می د هد . یعنی مثلا کت و شلوار سایز ۴۸ با دراپ ۴ شلواری با سایز ۴۲ دارد یا به عبارتی اختلاف د ورسینه و د ور کمر ۴ اینچ است. دراپ ها بسته به نوع برش کت متفاوت اند ولی ۴، ۶ و ۸ د راپ های رایج هستند .کراوات شاید جزو اکسسوارهای کوچک باشد، ولی مطمئن باشید در ظاهر کلی آقایان تفاوت زیادی ایجاد می کند.رنگ اصلی یک کراوات مکمل رنگ کت و شلوار و رنگ ثانویه باید با پیراهن جور باشد. کراوات های مردانه معمولا دارای طرح های متنوعی اند که بسته به نوع طرح کت و شلوار و یا پیراهن انتخاب می شوند. کراوات معمولا با طرح های شطرنجی، راه راه و گلدار و … وجود دارد. در انتخاب طرح کراوات به این نکته توجه داشته باشید که طرح پیراهن و کراوات یکسان نباشد. همچنین یکی دیگر از انتخاب های شما می تواند استفاده از کراوات های ساده و بدون طرح است که البته چندان رایج نمی باشد و تنها در مراسم های خاص از آن استفاده می شود.تمیز کردن کراوات  اولین نکته این است که اغلب شوینده‌ها کراوات را نمیتوانند تمیز کنند. اغلب متخصصان بر این باورند که نباید کراوات را برای خشک شویی به بیرون فرستاد. در حالی که ممکن است خشکشویی‌ها لکه را بتوانند از بین ببرند. اما هنگام اتو کردن کراوات، آستری را فشرده و برق ابریشم را کدر می‌کنند. پرس کردن کراوات در کل توصیه نمی‌شود چراکه ظاهر کلی از بین رفته و گردی هر لبه تبدیل به خط اتو می‌شود.
– بافت کراوات با کت و شلوار هماهنگ باشد، مثلا یک کراوات ابریشمی براق با یک کت و شلوار ابریشمی براق هماهنگ است و یک کراوات پشمی به یک کت و شلوار پشمی می‌آید.
وقتی کراوات می زنید، تقریباً هر جایی که بخواهید می توانید قدم بگذارید، چه ادارات باشد، چه مکان های تفریحی، کراوات به شما ظاهری آراسته می دهد و ظاهر کلی شما را تکمیل می کند. اگر درست کراوات بزنید و پهنای کراوات را با یقه کت و یقه پیراهن خود متعادل کنید، و طرح کراوات به چهره شما بیاید، انتخاب شما درست بوده است.

 یکی از مهم تریین فاکتورهای انتخاب کراوات، شکل و اندازه آن است که به صورت مستقیمی به فیزیک بدن شما و همچنین سبک لباسی که می خواهید به تن کنید بستگی دارد. امروزه کراوات های باریک مد شده اند و نسبت به سایر مدل ها محبوب تر اند هر چند که کراوات های کلاسیک همچنان طرفداران خاص خود را دارد.   یکی از علت هایی که در پشت کراوات کوک های افقی زده می شود این است که از لیز خوردن و چرخش آن بعد از گره جلوگیری کند. باید دقت زیادی در هنگام باز کردن شود که ظاهر و طول کراوات حفظ شود. مهم نیست که کشیدن انتهای کوچک کراوات و باز کردن گره چقدر راحت است. فراموش نکنید که با این کار طول کراوات را کاهش می دهید.  همیشه هنگام باز کردن گره، عکس عملیاتی را که برای گره زدن انجام داده اید، انجام دهید، چرا که باعث باز کردن الیاف پارچه و آستری شده تا خوردگی های کوچک را کاهش می دهد. پس هرگز کراوات را از انتهای باریک نکشید و یا از سر خود در نیاورید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۳
فرزاد هاتفی

کراوات