مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

نکاتی برای خوشتیپی لباس در اقایان

يكشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۵۵ ب.ظ

http://cafe.nowaroos.com/wp-content/uploads/2015/05/il_570xN.753935940_rfb1.jpg

لباس تمام رسمی جایی برای نشان دادن علاقه شخصی و مدل های عحیب نیست، بلکه فرم و قالب خاصی دارد: کت شلوار مشکی با پیراهنی سفید رنگ و کراوات یا پاپیون سفید رنگ. بازهم تاکید می کنیم که لباس تمام رسمی مشکی رنگ است. این قانونی است که در تمامی مراسم رسمی بین المللی مهم رعایت می شود.

نحوه پوشش و رنگ لباسهای ما چه پیامی برای دیگران دارد؟ شما با انتخاب نوع پوشش و رنگ لباسهای خود، جایگاه خود را در جامعه تعیین و معرفی می نمایید. تصویری که از این طریق ایجاد می کنید نشانه خلاقیت، هوش و شخصیت و فردیت شما می گردد و الویت بندی و برخورد دیگران با شما را تعیین خواهد کرد. نوع پوشش و انتخاب لباس و رنگ آن، اثر بسیار مهمی بر روحیه شما و همچنین بر محیط و افرادی که با شما در ارتباط هستند خواهد داشت. انتخاب رنگهای مناسب و صحیح در لباسهایتان تاثیر بسیار شگفت انگیز و غیر قابل انکاری در شما و دیگران ایجاد می کند و بازتاب این انتخاب چنان عمیق و محسوس است که باعث می گردد شما نگاه بسیار جدی و دقیق تری به این موضوع داشته باشید. هر رنگ معنای خاصی را به بیننده القا میکند، برخی از رنگها آرامش و برخی دیگر انرژی را انتقال می دهند و تاثیر این موضوع منجر به ایجاد روابط مفیدتر و سازنده تری برای شما در جامعه خواهد گردید. انتخاب شما باعث می گردد که شما را جدی تر گرفته و اقتدار شما را بیشتر به رسمیت بشناسند، انتخاب صحیح رنگ و لباس نه تنها یک هنر بلکه یک علم است و هدف ما قرار دادن و ترکیب این عناصر با هم بنحوی می باشد که بالاترین و موثرترین هارمونی دلنشین را برای شما ایجاد کند.

پاپیون بخش ساده ای از مد مردانه است که مانند کراوات و دستمال گردن، جزء گردن پوش های قدیمی و رایج در مجموعه لباس های رسمی می باشد. این قطعه در عین سادگی، نقشی کلیدی و مهم داشته و به نوعی تکمیل کننده ی لباس محسوب می شود. در سال های اخیر، پاپیون توانسته بار دیگر محبوبیت سابق خود را در میان مردان شیک پوش به دست آورد و جایگاهی مهم در دنیای مد برای خود کسب کند. در این جریان طراحان با وارد کردن زنان و حذف جنسیت در طراحی، مخاطبان بیش تری را برای مدل های خود فراهم ساخته و از طرف دیگر زنان نیز با پوشیدن لباس های اسپرت و یا کت و شلوار، همراه یک پاپیون علاقه ی خود را به این گردن پوش ساده نشان دادند. با وجودی که امروزه نیز بیش ترین کاربرد پاپیون همچون گذشته مربوط به رویدادهای رسمی و مناسبت های خاص است؛ اما مردان و زنان با تغییرات ایجاد شده در سبک لباس ها، امکان ترکیب پاپیون با لباس را برای انواع رویدادها پیدا کرده اند. به طوری که در حال حاضر استفاده از آن با یونیفرم های کار، لباس های اسپرت و حتی با لباس های روزمره رایج می باشد.
1-این کت را با یک پیراهن یقه دار سفید با سرآستین و دگمه های سردست تزئینی، بپوشید.

2-کراوات راه راه نخی سفید رنگ است و باید با دست گره خورده باشد. یکی از جالبترین و رسمی ترین چیزهایی که یک مرد می تواند بپوشد، پاپیون یا کراوات سفید رنگ است. این کراوات برای عروسی ها و میهمانی های رسمی شب بسیار مناسب است.

3-یک جلیقه نخی راه راه سفید رنگ، تنها مدل مناسب برای یک لباس تمام رسمی است. پوشیدن جلیقه مشکی یا رنگ دیگری غیر سفید همراه چنین مجموعه لباسی، تنها مناسب خدمتکاران و پیش خدمتها است.

4-شلوار نیز باید مشکی باشد که ممکن است با بند شلوار به لباس افزوده شده باشد و دو نوار ابریشمی از گوشه آن آویزان است.

5-کفش چرم برقی مشکی با جوراب ابریشمی مشکی بپوشید.

6-در بیشتر کشورها همراه این لباس رسمی نوعی کلاه رسمی مشکی رنگ بلند لبه دار می پوشند.
7-شما می توانید با این لباس رسمی خود یک جفت دستکش سفید رنگ هم بپوشید. البته شما دستکش، کلاه و اورکت خود را در اتاق پرو خواهید گذاشت.


8-شنل هم در برخی از مناطق اروپایی، خصوصا در اسپانیا پوشیده می شود که البته در کشور ما چندان مرسوم نیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۷
فرزاد هاتفی