مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

نیاز کسب و کارها به برنامه بازاریابی ایمیلی

چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۰۰ ق.ظ


email

جای دادن URL ها:
مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید اضافه کردن لینک ها به ایمیلتان است. چون می تواند شانس شما را برای هدایت اعضای سایت تان به سمت محصولات و خدمات شما افزایش دهد. از کلیدواژه های هدفمند خودتان برای لینک ها استفاده کنید.
طبقه بندی اطلاعات:
وقتی ایمیلی را ارسال می کنید باید گزارشات آن را دقیق مشاهده نمایید و افراد را بر اساس آن گزارشات طبقه بندی کنید، بدین وسیله شما می توانید به راحتی لیست مخاطبان خود را طبقه بندی کنید تا بتوانید تمرکزتان را بیشتر روی گروه هدف بگذارید.
 اهمیت موبایل در چک کردن ایمیل:
موبایل یکی از پر مصرف ترین وسایل برای انجام کارهای مختلف است. از جمله چک کردن ایمیل. آمارها نشان می دهد 65% ایمیل ها ابتدا با موبایل توسط مردم چک می شود. پس در این رقابت به موبایل توجه بیشتری داشته باشید و از آن کمک بگیرید.
این نکته را در نظر داشته باشید که اگر ایمیل های شما در موبایل به درستی نمایش داده نشود حدودا 65% افراد را از دست خواهید داد!

در انتخاب موضوع ایمیل دقت کنید.

قواعد مهم ایمیل مارکتینگ را در ایمیل‌های کاری خود نیز لحاظ کنید. یک متن فوق العاده می‌تواند زیر یکعنوان ضعیف به خاک و فراموشی سپرده شود. در انتخاب عنوان ایمیل بسیار دقت کنید تا بتوانید توجه زیادی را به ایمیلتان جذب کنید.

از آنجایی که چند خط ابتدایی متن نیز در موبایل و حتی لپ تاپ در حالت پیش نمایش به کاربر نشان داده می‌شود، برای این قسمت نیز دقت زیادی خرج کنید تا کاربر نیز برای مطالعه ادامه مطلب بیشتری رغبت به خرج دهد.

رفتار بدی در ایمیل نداشته باشید

ارسال ایمیل‌های بسیار کوتاه و مستقیم، رفتار چندان مناسبی نبوده و حتی دور از ادب است! به عنوان مثال ایمیلی که هیچ چیز به جز “امروز نظرت را راجع به کتاب الکترونیکی برای من ارسال کن” را در خود جای نداده را در نظر بگیرید. درست است که در این ایمیل، هدف صراحتا بیان شده است اما چه کسی تمایل دارد به این ایمیل پاسخ دهد؟

بهتر است مباحث پایه ای هر نوع ایمیلی رعایت شود؛ ارسال یک سلام و یا حال و احوالپرسی در ابتدا و اضافه کردن یک امضا در انتها می‌تواند به بهتر کردن لحن و ادبیات ایمیل کمک کند. همه ما سعی داریم با افراد خوب و مناسبی ارتباط داشته باشیم، پس خوب باشید!

ایمیل بهترین راه ارتباطی موجود نیست!

راه‌های ارتباطی بسیار زیادی با مشتریان و کاربران وجود دارد و ایمیل نیز یکی از آن‌هاست. حتی در خیلی از مواقع ارسال ایمیل بهترین گزینه موجود نیست. به عنوان مثال سوالات کوتاه می‌تواند بهترین کارایی را در قالب پیامک و یا اپلیکیشن‌های پیام رسان از خود نشان دهد.

بعضی مواقع نیز ممکن است برقراری یک تماس تلفنی و یا ویدیویی، کارایی بسیار بالاتری نسبت به ارسال ایمیل داشته باشد.

امروزه تعداد بسیار زیادی شبکه اجتماعی نیز در دسترس همگان قرار گرفته که راه‌های جایگزین و مناسبی  برای برقراری ارتباط با مشتریان است. هدف اصلی شما برقراری ارتباط و ایجاد تعامل با مشتری است، نه صرفا ارسال یک ایمیل به آن‌ها.

بنابراین پیش از اینکه اقدام به ارسال ایمیل به مشتریان و کاربرانتان نمایید، حتما به این موضوع فکر کنید که برای نیاز فعلی شما، آیا ایمیل بهترین راه ارتباطی شما خواهد بود؟شما نیز تجربیات خود در زمینه ارتباط با مشتری و بازاریابی ایمیلی را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.
یمیل‌های تبادلی (Transactional Email): این دسته از ایمیل‌ها جهت خرید بیشتر از افرادی است که قبلاً به قصد خرید به سایت یا فروشگاه ما سر زده‌اند. یعنی شخصی از شما محصولی را خریداری کرده است و پس از خرید کالا، نرم افزار سایت شما برای او یک نامه ای هم ارسال نموده است. اما در انتهای آن نامه (ایمیل) هم محصولات پرفروش دیگری که ممکن است او خریداری کند را به وی معرفی می‌کنید. یا حتی محصولات مرتبط با به او نشان می‌دهید. به این سبک ارسال ایمیل تبلیغاتی ایمیل تبادلی می‌گویند.
به دلیل این که نرخ باز شدن چنین نامه‌های نسبت به ایمیل‌های دسته‌ی دوم بالاتر است (حدود 51.3 درصد در برابر 36.6 درصد)، ایمیل‌های تبادلی فرصت‌های طلایی برای به تشویق خریداران حتی برای یک خرید دیگر هستند. پس نباید از آنها اغفال نمود.
2- ایمیل‌های مستقیم (Direct Emails): اما دسته‌ی دوم از تبلیغاتی ایمیلی موسوم به بازاریابی ایمیلی، که بیشتر با این دسته ما سرو کار داریم و آن را می‌شناسیم، ارسال ایمیل‌های مستقیم هستند. بدین منظور فهرستی از ایمیل‌های افراد را جمع کرده و اقدام به ارسال نامه‌های ترویجی و یا حتی کاتالوگ‌های محصولات خود برای فروش بیشتر می‌کنیم. این کار را با استفاده از نرم افزارهای تحت سیستم عامل و یا حتی تحت وب می‌توان انجام داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۸
فرزاد هاتفی