مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

چرا باید برای کودکان هر جند وقت به پزشک مراجعه کرد؟

سه شنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۰۲ ب.ظ

وظیفه متخصص اطفال چیست؟

یکی از تصمیمات مهم قبل از بدنیا آمدن فرزندتان، انتخابمتخصص اطفال مناسب برای او می باشد.قبل از ایکه تحقیقتان در این زمینه را آغاز کنید، کمی هم وقت خود را در این مقاله بگذارید تا بیاموزید چنین پزشکانی چه وظیفه ای دارند و چه کار می کنند.این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب بهتری داشته باشید و بدانید که باید چه انظتاراتی بعد از بدنیا امدن فرزندتان داشته باشید.


متخصص اطفال پزشکی است که  سلامت کودک شما را مدیریت می کند.مدیریت شامل موارد فیزیکی،رفتاری و سلامت روانی می باشد.این افراد آموزش دیده اند تا بیماریهای دوران کودکی را تشخیص دهند و درمانی مناسب برایش انتخاب نمایند( از مسائل جزئی گرفته تا بیماریهای بسیار جدی).


متخصص اطفال تحصیلاتی دارد که توانایی های خاصی به او اعطا می کند تا مراقب سلامت فرزندتان باشد.این افراد از دانشگاه علوم پزشکی فارغ التحصیل شده اند و برنانه رزیدنسی 3 ساله در کودکان را سپری کرده اند.
این متخصصان، تست ها و امتحانات سختی را گذرانده اند و برای اینکه مدرشکان پا بر جا بماند، باید نیاز های تحصیلی منظمی را داشته باشند.


متخصص اطفال چه می کند؟
این افراد کودک شما را از بدو تولد تا سن دو سالگی به کرات مشاهده خواهند کرد و از سن 2 تا 5 سال،ویزیت هایی یک بار در سال با کودکان خواهند داشت.بعد از سن 5 سالگی، احتمالا متخصص کودک شما سالی یک بار برای چک آپ سالیانه ملاقات خواهد کرد.متخصص اطفال اولین نفری است که وقتی کودکتان مریض است، با او تماس می گیرید.
برای مراقبت از فرزندتان، متخصص اطفال این کار ها را خواهد کرد:
•    معاینه فیزیکی کودک
•    واکسن زدن به کودکتان
•    از این موضوع اطمینان حاصل کند که در مراحل مهم زندگی، رفتار، مهارتها و رشد کودک برآورده شده است و نرمال می باشد.
•    بیماریها، عفونت ها، مصدومیت ها و دیگر مشکلات مربوط به سلامتی کودکتان را شناسائی و درمان می کند.
•    دادن اطلاعاتی درباره تغذیه،نیاز های فیتنس،ایمنی و سلامت کودک به شما.
•    پاسخ دادن به سوالاتی که درباره رشد و پیشرفت و کودکتان پیش می آید.
•    ارجاع دادن شما به افراد متخصص، در صورتیکه احساس شود فرزندتان نیاز به مراقب تخصصی ویژه دارد.


چرا کودکان نیاز به یک متخصص اطفال دارند؟
یک چیز را همیشه در ذهن بسپارید: پزشک های خانوادگی نیز می توانند گزینه ای برای کودکتان باشد.پزشک خانوادگی مراقب کل افراد خانواده است( هم کودکان و افراد سن بالاتر).این بسته به سلیقه شخصی شما دارد که کدام مورد را انتخاب کنید.
برخی از دلایلی که برخی به سمت متخصص اطفال می روند، عبارت است از :
•    آموزش های ویژه ای درباره سلامت کودک دیده اند.
•    متخصص اطفال فقط کودکان در حیطه کاری اش قرار دارند.بنابراین، تجربه فراوانی در تشخیص و درمان بیماریهای کودکان دارند.
•    اگر کودک شما زود تر از موعد به دنیا آمده باشد یا وضعیتی از سلامتی را دارد که نیازمند نظارت ویژه است، متخصص اطفالمی تواند مراقب های ویژه تری را ارائه دهد.

دکتر بهروز مقدادی متخصص نوزادان، کودکان و نوجوانان دارای بورد تخصصی کودکان و عضو انجمن کودکان ایران شاغل در بخش های مختلف درمانی در بیمارستان های شهدای یافت آباد، ابن سینا و پیامبران منجمله بخش های مراقبت های ویژه نوزادان، کودکان و سوختگی ، ( NICU , PICU , BURN ICU ) مفتخرم تا از طریق این سایت پاسخگوی سوالات شما عزیزان در مباحث مختلف بخصوص زمینه های کاری مورد علاقه ام در بحث اختلالات تغذیه و رشد ونمو نوزادان و کودکان و مباحث مربوط به اختلالات بلوغ زودرس و مشکلات ناشی از آن همچون کوتاهی قد و مشکلات جسمی وابسته و تغذیه در نوزادن و کودکان با شرایط خاص همچون سوختگی، نارسی و دارای بیماری های گوارشی باشم؛ همچنین تلاش خواهم نمود تا مطالبی کاربردی و شایع را که مورد سوال اغلب والدین گرامی در خصوص فرزندان عزیزشان می باشد به صورت مقاله و پی نوشت به صورت هفتگی در صفحه خود قرار دهم امیدوارم شما عزیزان با ارتباط مستمر با سایت یاری دهنده من و سایر همکارانم در این امر زیبا و ارزشمند باشید و سوالات، نظرات و نقد های سازنده خود را با من در میان بگذارید 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۷
فرزاد هاتفی

سلامتی

پزشکی