مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

چگونه جنس تابلو فرش مناسب را تشخیص دهید

چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۷ ق.ظ

تابلو فرش به فرش‌هایی گفته می‌شود که معمولاً جنبه تزیینی دارند. این فرش‌ها همانند تابلو قاب شده و بر روی دیوار نصب می گردد. اکثر این نوع فرش‌ها در اندازه‌های بین ۳۵*۵۰ سانت تا ۳*۲ متر بافته می‌شود.خاستگاه این نوع فرش‌ها آذربایجان ایران و شهر کوچک سه هزار ساله‌ای بنام سردرود است که به‌عنوان پایتخت تابلوفرش جهان لقب گرفته‌است. 

اخیراً در طراحی این نوع فرش‌ها تحول بزرگی انجام گرفته‌ و آن طراحی نقشه‌ها با کامپیوتر است. با توجه به سوالات متعدد مشتریان محترم سایت آنا فرش در خصوص نکات ضرروی در خرید تابلوفرش موارد بشرح ذیل ارائه می گردد:
اولین قسمتی که باید به آن دقت کنید پشت تابلو فرش می باشد ، پشت فرش به شما نشان می دهد که گره هایی که زده شده چقدر درشت یا ریز هست. اگر کمی به پشت فرش دقت کنید می توانید دقیق بودن شانه هایی که بافنده زده را ببینید. 

وقتی به پشت فرش نگاه کنید می توانید به بعضی کجی های فرش پی ببرید دقت کنید قاب کجی های فرش را نپوشاند. و اگر فرش به صورت بدون قاب به شما عرضه شود با گذاشتن دو طرف فرش روی هم کجی های آن رو ببینید.

سعی شده در تمامی محصولات ارائه شده در سایت آنافرش عکسی هم از پشت محصول گذاشته شود.
دوم با نگاه کردن به چله تابلو فرش می توانید نوع آن رو تشخیص بدهید که ابریشم یا نخ است و وقتی که دقیق به تابلو نگاه کنید خامه آن رو بهتر می توانید بسنجید، چله و پرز هایی که می درخشند ابریشم هستند.

 خرید تابلو فرش  

سوم خیلی از اوقات امضاء یا نام فلان استاد بافنده زیر تابلو بافته می شود، حقیقت این هست که در بحث رفو و مرمت فرش و سایر فنون نظیر آن این امکان وجود دارد. که روی فرشی که هیچ امضاء یا نوشته ای نیست، امضاء یا نوشته قرار داد. شما باید خیلی حرفه ای باشید که متوجه این امر شوید . توصیه می کنیم در این مواقع از فروشگاه هائی خرید کنید که به آنها اعتماد دارید یا از خود آن بافنده، فرش یا تابلو فرش رو بخرید.
چهارم ،برجسته بودن فرش: خیلی پیش آمده که مشتری ها می پرسند که چطوری وقتی تابلو رو می بافتند برجسته شده؟! باید بگوییم که اصلا و ابداً در هنگام بافت این اتفاق نمی افتد این مسئله بعد از بافت توسط پرداختچی اتفاق می افتد. پرداخت یک هنر محسوب می شود. چه بسا فرشهایی زیبایی بافته شده که در اختیار پرداختچی بدون مهارت قرار گرفته و کل زحمت بافنده رو از بین برده و چه بسیار پرداختچی های ماهری هستند که عیوب فرش رو از طریق پرداخت می گیرند.
پنجم، انتخاب از روی سلیقه و آزادی عمل: تصمیم خرید فرش و تابلوفرش را حتی‌المقدور در مواقعی که بازار ساکت‌تر است عملی کنید و با بازدید از چند تجارتخانه معتبر و ملاحظه امکانات و تسهیلاتی که برای شما فراهم می‌کنند فرش مورد نظر خود را از میان مجموعه فرش‌های آنان انتخاب کنید.

 نظرات مشورتی فروشندگان خبره فرش را قبول کنید ولی هیچگاه به طور مطلق تسلیم سلیقه و نظر آنها نشوید. فرشی را انتخاب کنید که مناسب با احتیاج شما و مطابق با بودجه شما و باب سلیقه شما باشد.

 در موقع خرید بدون روی دربایستی و ملاحظه‌کاری از فروشنده بخواهید تا تمام فرش‌هایی که در فرم و اندازه دلخواه شما است نشان بدهد و یا اصطلاحاً ورق بزند تا از میان آنها بتوانید چند تخته فرش یا تابلو فرش را که بیشتر به سلیقه و نظر شما نزدیک است انتخاب کنید. 

سعی کنید از مؤسساتی فرش خریداری کنید که آزادی عمل و نیز امتحان فرش‌های انتخاب شده را برای شما بدون هیچگونه الزام خریداری فراهم کند و فرش‌های مطلوب شما را به منزل بیاورند. فروشگاه آنافرش با محوریت مشتری مداری سعی در ارائه اطلاعات دقیق فرش و تابلو فرش های دست باف داشته و با ارائه طرح های متنوع شما را در خرید مناسب ترین گزینه یاری می نماید.یک سال گارانتی برای تمام محصولات بهترین تضمین برای فرش های خریداری شده در سایت آنافرش می باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۱۷
فرزاد هاتفی