مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

چگونه یک کمپین ایمیلی را بررسی کنیم

چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۱۳ ق.ظ


9-email-marketing-tips 


نرخ باز شدن ایمیل ها:

این معیار نشان‌دهنده این است که چند نفر ایمیل را باز کرده‌اند. درحالت نرمال انتظار می‌رود نرخ باز شدن بین ۲۰تا۴۰ درصد باشد. یکی از روش‌های افزایش نرخ ایمیل‌های باز شده، عنوان‌های جالبی است که حس کنجکاوی، ترس و یا طمع خواننده را بر می‌انگیزد. اکثر فعالان در بازاریابی ایمیلی، نرخ بازشدن ایمیل را با عنوان KPI در نظر می‌گیریم و سعی میکنیم براساس آن موفقیت یا عدم موفقیت کمپین را انداه‌گیری کنیم.
نرخ کلیک در ایمیل:
این معیار گویای تعداد افرادیست که روی لینک‌های موجود در ایمیل شما کلیک کرده‌اند. کلیک‌ها را می‌توانیم با ابزارهای دنبال‌کننده لینک مانند goo.gl رصد کنیم و آن‌ها را ارزیابی کنیم. در کمپین‌های ایمیلی که با مخاطبان جدید سروکار داریم، نرخ کلیک ۲۰٪ می‌تواند موفقیت محسوب شود. معمولا نرخ کلیک در ایمل‌ها به عنوان معیار یا Key Performance Indicator درنظر گرفته می‌شود.
تعداد پاسخ دریافتی از مخاطبان:
این معیار زمانی اهمیت پیدا میکند که می‌خواهیم مشتری را آماده‌ی شنیدن معرفی کامل محصول کنیم.  از طرفی می‌توانیم میزان مناسب بودن ایمیل از نظر جذابیت و درست درنظر گرفتن مخاطب را بسنجیم.
تعداد درخواست های لغو اشتراک از لیست ایمیل ها:
این معیار نشان‌دهنده افرادیست که دیگر تمایلی به دریافت ایمیل از طرف شما ندارند. متن نامناسب و یا هدف‌گیری اشتباه گروه مخاطبان می‌تواند باعث نارضایتی خواننده شود.
به نظر شما کدام یک از موارد بالا مهم‌تر به حساب می‌آید؟ شما کدام معیار را برای موفقیت کمپین‌های ایمیلی کسب‌وکار خود مهم‌تر به حساب می آورید؟
برای مطالعه بیشتر در این مورد نگاهی به مقالات دسته بازاریابی ایمیلی داشته باشیداین گونه برنامه های رایانه ای هم قابل نصب بروی روی رایانه هستند، و هم می توان از آنها روی یک سرور استفاده کرد که خرج را بسیار کمتر می کنند. اما باید در نظر داشت که امکان مد نظر بر روی سرور وجود داشته باشند. منبع
سامانه های اینترنتی زیادی هم هستند که به هر کسی که دوستار ارسال ایمیل گروهی است کمک می کنند بدون درگیر شدن در پیچ و خم مسائل فنی، اقدام به ارسال ایمیل گروهی کنند. ولی یک راه حل دیگر این است که از بسته های ایمیل تبلیغاتی بهره برد که به سادگی حتی از روی یک رایانه شخصی هم قابل  استفاده هستند. معمولاً درون آنها میلیون ها نشانی ایمیل وجود دارد که می توان با استفاده از آنها اقدام به ارسال ایمیل کرد

  




موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۸
فرزاد هاتفی