مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۲۳ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

http://www.vegannews.ir/wp-content/uploads/education_research.jpg

تحقیق بازار مشاهده عملکرد مشتریان به منظور درک این که چیزی توجه آنها را جلب می کند و نهایتاً نتیجه گیری کردن از این مشاهدات است. اگر تحقیقات بازار اجرا نشده باشد آنگاه ممکن است مهارت‌های فروش و مذاکره چندان بکار نیاید. به بیان دیگر شرط لازم برای اثربخشی تبلیغات یا مذاکره و فروش، داشتن درک کامل از بازار می‌باشد. اهمیت تحقیقات بازاریابی بحدی است که برخی شرکت‌ها بصورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها برای صاحبان کسب‌وکارها اطلاعات مورد نیازشان از بازار، جمع‌آوری و تحلیل می‌کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۴ ، ۰۹:۳۶
فرزاد هاتفی


از جمله کارهایی که در آموزه‌های دینی بر آن تأکید شده، هدیه دادن به دیگران است؛ البته یادآوری این مسئله ضروری است که هدیه در متون دینی مفهومی وسیع‌تر از هدایای مادی دارد و شامل هدایای معنوی نیز می‌‌گردد. از جمله این هدایا، هدایایی است که مسافران از سفرهای زیارتی برای اقوام و فامیل و آشنایان می‌آورند. در روایتی از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است؛ هدیه از سفر حج جزو مخارج حج محسوب می‌شود: «عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: الْهَدِیَّةُ مِنْ نَفَقَةِ الْحَجِ»‏. (کافی، ج 4، ص 2) بنابر این، آوردن هدیه از هر مسافرتی بویژه سفر حج مستحب است(نه واجب). البته آن چیزی که در این هدایا باید مورد توجه ویژه باشد، رعایت اعتدال و پرهیز از اسراف و تجملات، و دوری از چشم و هم چشمی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۱:۲۸
فرزاد هاتفی


یکى دیگر از عبادتهاى بزرگ اسلامى «حج» است. حج یک عبادت دسته جمعى است که هر سال در روزهاى معینى در سرزمینى تاریخى و باشکوه انجام مى‏گیرد. ین نوع عبادت علاوه بر این که پیوند استوارى میان بنده و خدا به وجود مى‏آورد، مى‏تواند از جهات گوناگونى مبدأ اثرات سودمند و ارزنده‏اى در اجتماع اسلامى باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۱:۲۷
فرزاد هاتفی

مواردی از مهم ترین و اصلی ترین زمینه های این رشته، عبارتند از: توقعات، سلیقه ها و نیازهای مصرف کننده (مشتریان). به کمک این علم، می توان از طریق شناسایی رفتار مصرف کننده، عوامل موثر در برگزیدن مارک کالارا مورد بررسی قرار داد و نیز عوامل فرهنگی و اجتماعی موثر بر تصمیم گیری مصرف کننده را مورد تحلیل کرد.شما باید به عنوان الگوی یک سازمان واژه نه را از دایره لغات خود خارج نمایید تا شرکتتان به یک شرکت بله گو تبدیل شود و مشوق کارمندانتان باشید تا بله گفتن را به یک عادت سازمانی تبدیل کنید. یکی از شرکت های تولیدی تایر در امریکا اعلام کرده است که کارمندانش در روز 6000 پاسخ مثبت به مشتریان می دهند. وقتی از کارمندان این شرکت حتی تعمیر مجانی تایرها تقاضا می شود آنها چه تایر تولیدی شرکت باشد و چه نباشد پاسخ مثبت می دهند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۸
فرزاد هاتفی


در گذشته هدف از انجام تحقیقات بازار، یافتن راه و روشی به منظور ارتقای حجم فروش در شرکت ها بود. پس از مدتی این دیدگاه بهبود یافت و هدف از تحقیقات بازار و بازاریابی درک و فهم نیاز مشتریان شد. امروزه با رشد و پیشرفت تکنولوژی و افزایش رقابت از طریق اینترنت، انتخاب و خرید کالا به صورت اینترنتی فقط با انجام چند کلیک صورت می پذیرد و مشتریان اینترنتی هر کالا برای شرکت ها حرف اول را می زنند. بنابراین شرکت هایی که از این روند انتخاب و خرید دور هستند دچار شکست های غیر قابل جبران خواهند شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۷
فرزاد هاتفی


همهی فعالیتهای اقتصادی و تجاری با ریسک همراهند. بنابراین زمانی که یک کارفرما شروع به توسعهی تجارت خود میکند، میبایست بازاری که به آن وارد میشود را مد نظر قرار دهد. برای کسب موفقیت، کارفرما میبایست زمانی را برای شناخت بازار و چشمانداز آن صرف کند؛ به عبارتی در صنعت تحقیقات بازار سرمایهگذاری کرده تا به این وسیله همهی جنبههای بازار تحلیل شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۱
فرزاد هاتفی

http://www.mbanews.ir/news2/uploads/posts/2011-08/1312761969_business.jpg

در اصل این طرح فرهنگ غالب در کسب و کار یک کارآفرین را نشان می دهد. مشتریان درخواهند یافت که این شرکت به آنها اهمیت می دهد و هدف آن فقط پول درآوردن از مشتریان نیست. این کسب و کار به مشتریان "خدمت" می کند و به نیازها و احساساتشان توجه داشته حل مشکلاتشان را وظیفه خود می داند. زمانی که شما به عنوان صاحب یک کسب و کار بتوانید انگیزه و علاقه ای منحصر به فرد و قوی در مشتریان احتمالی و مشتریان کنونی خلق کنید، آنها به خرید از شما، آمدن به فروشگاهتان، بازدید از وب سایت شرکت و حفظ رابطه با شما، ترغیب می شوند و این یعنی وفاداری مشتریان، افزایش فروش و افزایش درآمد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۱:۱۱
فرزاد هاتفی

 https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQAxuZNFQIs-uKA_QH64oKh4bIkS4bm9r9Jr57aet_ZFlaF6Egv

با این که سقف های شیشه ای سالیان درازی است که در دسترس هستند، نوع بسیار کابردی و جدیدی از این سقف ها که در واقع کاشی شیشه ای هستند توسط شرکت سوئدی SolTech Energy وارد بازار شده اند.  در این نوع سقف شیشه ای نه نشانه ای از اثر گلخانه ای هست، و نه گرمای آزاردهنده در تابستان یا سرمای کشنده در زمستان. این کاشی های شیشه ای از نور خورشید استفاده می کنند تا خانه شما را در هرکجای دنیا که باشید گرم کند. برخلاف سقف های شیشه ای دیگر، نور خورشید به داخل خانه تابیده می شود. با این حال، لایه نایلون سیاهی که در زیر این کاشی ها قرار می گیرد مانع از دید سایرین به درون ساختمان می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۲۲:۱۲
فرزاد هاتفی

سقف شیشه ای


پیشینه سقف شیشه ای تقریباً به اواخر قرن هجدهم بر می گردد، هنگامی که یک متریال پنج هزار ساله به طرزی بی سابقه در معماری استفاده شد . این پیشرفت در یک ساختمانی جدید، هنرستان گلکاری شیشه ای، تمرکز یافت.  ایده گلخانه، ایده تازه ای نبود ولی به ویژه بعد از حدود سال ۱۸۱۵ (زمانی که اسکلت آهنی تولید شده به روش صنعتی فراهم گردید) باغ های مرکبات خصوصی وباغ های زمستانی در املاک خارج شهر و باغ های شهری و باغ های داخل شهری ثروتمندان، به ویژه، در بریتانیا، رواج پیدا کردند، درمدت چند دهه نمونه های اولیه درمقیاسی کوچک، در گلخانه هایی که قادر بودند گیاهان نامتعارف بزرگی مانند درختان خرما را نگهداری کنند، ایجاد شدند ودر حدود اواخر قرن نوزدهم پیشتازترین شهرهای اروپایی توانستند به گلخانه هایی در اندازه کلیسای جامع در پارک های عمومی و باغ های گیاه شناسیشان، که تقریباً به طور کامل با شیشه پوشیده شده و مسقف شده بودند، مباهات کنند.  بعد از ۱۸۴۵، هنگامی که انگلستان مالیات وارد بر شیشه را لغو کرد، جهش ویژه ای در این پیشرفت به وجود آمد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۲۲:۰۰
فرزاد هاتفی


سقف های شیشه ای ساختاری زیبا ازشیشه به جای مصالح رایج سقف ساختمان می باشند. در واقع این ساختار راه حَلی زیبا و سازگار با محیط زیست برای روشن کردن ساختمان های مسکونی و یا تجاری هستند.این سیستم با استفاده از نور طبیعی به جای الکتریسیته بعنوان یک منبع نور موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد. انواع پنجره‌های سقفی شامل پنجره‌های پشت بام، پنجره‌های سقفی یکه، دستگاه‌های روشن سازی لوله‌ای(TDDs)، شیشه شیب دار و پنجره‌های سقفی معمولی می‌باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۲۲:۰۰
فرزاد هاتفی


http://www.azarjaam.com/Images/Double1.jpg

یادتان باشد که هیچ کس شیشه شستن را دوست ندارد، چون اصلا" کار دوست داشتنی ای نیست. ولی حالا که قرار است زحمت بکشید، نگذارید با کمی‌ اهمال و بی توجهی زحماتتان هدر رود. شیشه به اشکال مختلف مورد اسـتفاده قرار می گیرد. در ساخت وسایل تزیینی مانند گل، تابلو و... ، در ساخت ظروف آزمایشگاهی و یا ظروف آشپزخانه چون: لیوان ، بطری و... و یا شیشه های مسطح که در دو نوع ساده و مشجر عرضه می گردد مصارف مختلفی دارند که عمده ترین آن به عنوان درب و پنجره در کارهای ساختمانی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۲۱:۵۰
فرزاد هاتفی

http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/img/daneshnameh_up/c/c7/GLASS.JPG

استفاده بهینه از انرژی همواره یکی از مهم ترین مسائلی بوده که ذهن بشر را مشغول نموده و قطعا همه انسان ها در هر زمانی برای اینکه نگران آیندگان خود بوده اند به فکر استفاده بهینه از انرژی و صرفه جویی در مصرف آن بوده اند تا بتوانند برای فرزندان خود انرژی را ذخیره کنند.در فصل زمستان همه ما روش های متفاوتی برای گرم کردن منازل خود انتخاب می کنیم، ولی در کنار این روش گرمایشی، باید بدانیم که روشی را هم برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی گرمایشی ساختمان و بهینه سازی مصرف انرژی انتخاب کنیم، بعضی ها ممکن است سراغ عایق ها بروند که این روش هم مزایا و معایب خود را دارد اما یکی دیگر از روش های موثر نصب و کاربرد پنجره دو جداره است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۲۱:۴۴
فرزاد هاتفی


آیا لباسهایتان بـشما اعـتماد به نفس میدهد؟ منظورمان این نیست که به طرزی خودنمایانه و پر زرق و بـرق لباس بپوشید. منظور ما این است که به طریقی لباس بپوشید کـه بـاوقـار و اعتـمـاد بـه نفس جلوه کنید. قسمتی از این مسـئـله بـه رفتار شما بستگی دارد، اما بخشی دیگر به ایـن بسـتـگی دارد کـه لبـاسهـایی بپوشید که مناسب و بــرازنده ی شما بوده و به چشم بیاید. مهم این است که تـا جـایی کــه می توانید سعی کنید عالی به نظر بیایید، حـال در هر مکانی که باشید. با رعایت نکات زیر میتوانید بـه طـریـقـی لــباس بپوشید که اعتماد به نفستان را بالا ببرد. خواهید دید که چطور با تغییراتی بسیار جزئی و کوچک، نظر اطرافیان را به کلی نسبت به خودتان عوض خواهید کرد، تا جایی که نظر خودتان نیز در رابطه با خودتان تغییر خواهد کرد. شیک پوشی همیشه قوانینی دارد که با به کار بردن این اصول شما به راحتی می توانید در دسته مردان شیک پوش قرار بگیرید.
همیشه هم نباید روی مد باشید!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۹
فرزاد هاتفی




هر لباسی که میپوشیم در جای خود یک تاثیر و خاصیتی دارند به نظر شما کراوات بجز احساس خفگی در انسان خاصیت دیگری میتواند داشته باشد؟ اگر برای اینکه دو طرف یقه به یکدیگر برسد و کاملا بسته شود از کراوات استفاده میشود این کار کاملا غیر ضروری است ،زیرا با دکمه نیز میتوان این کار را انجام داد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۸
فرزاد هاتفی

http://cafe.nowaroos.com/wp-content/uploads/2015/05/il_570xN.753935940_rfb1.jpg

لباس تمام رسمی جایی برای نشان دادن علاقه شخصی و مدل های عحیب نیست، بلکه فرم و قالب خاصی دارد: کت شلوار مشکی با پیراهنی سفید رنگ و کراوات یا پاپیون سفید رنگ. بازهم تاکید می کنیم که لباس تمام رسمی مشکی رنگ است. این قانونی است که در تمامی مراسم رسمی بین المللی مهم رعایت می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۵
فرزاد هاتفی

http://www.iranraiment.com/showthumbnail/250/true/Files/Modules/News/14631.jpg

پاپیون نیز از خانواده کراوات گره‌دار است و برای آراستن هر چه بیشتر لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد. نحوه استفاده از آن آسان‌تر از کراوات است و برای مدت بیشتری در طول روز فرم خود را حفظ می‌نماید. پاپیون مشکی با کت اسموکینگ و پاپیون سفید با لباس رسمی ترکیب بسیار مناسبی می‌باشد. پاپیون اساسا برای مناسبت‌های رسمی پوشیده می‌شود اما امروزه، محبوبیت استفاده از آن در لباس روزمره نیز افزایش پیدا کرده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۵
فرزاد هاتفی

نتایج یک تحقیق در انگلستان نشان می‌دهد ارزش وسایل کیف دستی خانم‌ها به طور متوسط، 848 یورو است؛ از این میزان، 72 یورو پول نقد و لوازم آرایشی به همین ارزش است، عینک آفتابی به ارزش تقریبی 73 یورو، عطر در حدود 58 یورو و یک برس کوچک به قیمت تقریبی 5 یورو. در کیف زنان انگلیسی، دستگاه موبایل به ارزش تقریبی 292 یورو رایج‌ترین چیز گران‌قیمت است. فکر می‌کنید نتایج یک تحقیق مشابه درباره کیف خانم‌های ایرانی چه باشد؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۳:۴۷
فرزاد هاتفی


باید برای خریدتان هدف داشته باشید، حتی اگر این خرید یک خرید به ظاهر ساده مثل کیف های دستی باشد. اگر بی برنامه خرید کنید، بدون اینکه بدانید کدام کیف را برای کجا و برای چه استفاده ای لازم دارید، تیرتان به سنگ می خورد؛ وقتی هم به خودتان بیایید، می بینید کلی کیف دارید در حالی که جای کیف دلخواه تان همچنان در میان آنها خالی است! اما نگران نباشید مایک راهنما دستتان می دهیم برای خرید همه کیف هایی که روزی به کارتان می آید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۳:۴۷
فرزاد هاتفی

تاثیرات آلودگی صوتی بر سلامت انسان و چگونگی جلوگیری از آنتاثیرات آلودگی صوتی بر سلامت انسان و چگونگی جلوگیری از آن

مشکلات صوتی در آپارتمان های امروزی، معمولا به ۲ صورت رخ می دهد؛ یک مشکل این است که آپارتمان نشین ها در همان روزهای اقامت در خانه جدید خود متوجه می شوند با آلودگی های صوتی بسیاری روبرو هستند. آنها همیشه صدای خیابان و اتوبان های مجاور را می شنوند و حتی نیمه شب ها از خواب می پرند، برای اینکه یک موتوسیکلت با صدای بلند گاز می دهد و از کوچه رد می شود، اما آلودگی صوتی دیگر، به نامرغوب بودن مصالح ساختمانی و مشکل عایق نبودن دیوارها و سقف و کف مربوط می شود.

بمنظور مقابله و کاهشسروصدای مزاحم در ساختمانها از عایقهای صوتی استفاده میشود. درواقع در طراحی ساختمانها باید دو چیز را درنظر گرفت، اول جذب صدا و بعد انتقال آن و باید از مصالحیاستفاده نمود که این خاصیت را داشته باشند. موادی که قادرند امواج صوتی را جذب کرده و مقدار آن را کاهش دهند، به مواد اکوستیکی معروف میباشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۴ ، ۲۰:۳۵
فرزاد هاتفی



شاید یکی از مشکلاتی که در شهرهای بزرگ ایران وجود داشته و باعث سلب آسایش مردم می شده، صدای دستفروشان و خریداران لوازم قدیمی ای بوده که از داخل ماشین های خود با بلندگوهای دستی، کسب و کار خود را فریاد می زدند و اعصاب اهالی محل را خرد می کردند...این یک آلودگی صوتی سنتی بوده که حالا به اشکال جدیدتری نیز ظاهر می شود؛ آپارتمان های امروزی با مصالحی ساخته می شوند که بیشترین صرفه جویی را برای سازندگان داشته باشند. دیوارهای نازک با آجرهای سفالی توخالی ساخته می شوند و به همین دلیل در آپارتمان های نوساز، صدای همسایه ها خیلی واضح شنیده می شود و این ماجرا به دردسر بزرگی برای زندگی های آپارتمان نشینی تبدیل شده است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۴ ، ۲۰:۳۲
فرزاد هاتفی

عایقکاری نقش بسیار مهمی در گرم نگه داشتن ساختمان در فصل زمستان و خنک نگه داشتن آن در فصل تابستان دارد. به کمک عایقکاری میتوان یک خانه را در زمستان 5 درجه گرمتر و در تابستان 10 درجه خنکتر نگه داشت. به این ترتیب علاوه بر کم شدن مصرف انرژی، از آلودگی محیط زیست نیز کاسته میشود و منابع انرژی برای استفاده آیندگان حفظ میگردد.
ایرانیان از دیرباز با عایقکاری آشنا بوده اند و با استفاده از مصالح ساختمانی در دسترس، خانه های خود را طوری می ساختند که کمترین نیاز را به گرمایش و سرمایش داشته باشد و این خود جلوه ای از تمدن دیرینه ایران و ایرانیان است.عایق در تابستان باعث میشود گرمای کمتری وارد ساختمان شود و در زمستان نیز جلوی خروج گرما از ساختمان و سرد شدن آن را میگیرد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۴ ، ۲۰:۳۰
فرزاد هاتفی


محققان یک شرکت دانش‌ بنیان در تبریز موفق به تولید عایق‌های جدید رطوبتی شدند.
عبدالرضا میرمحسنی، مدیرعامل شرکت سازنده عایق‌های رطوبتی جدید در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌ شرقی، گفت: این شرکت توانسته است پس از سال‌ها تلاش، موفق به تولید سری جدیدی از عایق‌های رطوبتی به نام ایزوپل شود. روشهای پوشش کف با قابلیت انعطاف ، زمینه های جدید استفاده از امولسیون پلیمر می باشد . انجام آزمایشاتی در ارتباط با طول عمر واقعی این پوشش کف ، قبل از هر گونه ازریابی ضروری است . لیکن مزایای کاربرد در مقایسه با ترکیبات ساخته شده از قیر کاملاً روشن است .
تجربیات و نتایج حاصل از آزمایشات نوید آن است که موویلیت وی پی 765 ترکیب بسیار مناسبی برای پوشش کف باشد . وی اظهار کرد: در حال حاضر در ایران برای ایزولاسیون از روش‌های سنتی و عایق‌های قیری مثل ایزوگام استفاده می‌شود که این عایق‌ها دارای مشکلاتی از جمله ترک خوردگی، جدا شدن از وزن بتن، وزن سنگین و ظاهری نامرغوب هستند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۴ ، ۲۰:۲۵
فرزاد هاتفی


یافتن الگوریتمی جهت جلوگیری از واکنشهای زنجیره‌ای به شکل یک polynomial غیرممکن است؛ اما با تبعیت از روشهای این مقاله، می‌توان این گونه واکنشهای مخرب را در شبکه‌های کامپیوتری کاهش داد. نه برنامه‌های کامپیوتری همیشه صحیح‌اند و نه سخت افزار کامپیوتر همواره بدون عیب. یک نقص سخت افزاری، به راحتی می تواند کامپیوتری را از کار بیندازد و این موضوع در مورد برنامه‌های نرم افزاری هم صدق می کند.اغلب کامپیوترها، به صورت دوره‌ای از کار می‌افتند و حتی کامپیوترهای با قابلیت اطمینان بالا نیز، گاهی دچار مشکل می شوند. اما اکنون که کامپیوترها، در شبکه‌های متفاوت قرار گرفته‌اند، خطر احتمال بروز نقص در یکی از کامپیوترهای شبکه، یا وجود نقص در یکی از پروتکلها- که باعث از کارافتادن کل سیستم شبکه‌ای شود-بیشتر است. بدین ترتیب روشن است که از کار افتادن کل سیستم در اثر از کار افتادن یک کامپیوتر قابل قبول نیست. در این مقاله از" واکنشهای زنجیره‌ای" برای مشخص کردن این گونه از کار افتادگی در شبکه‌ها در مشاوره و طراحی شبکه بحث می‌شود." واکنش زنجیره‌ای" را فرهنگنامه و بستر (Webster)" سلسله واکنشهای شیمیایی یا هسته‌ای خودجوشی که در آن محصولات واکنش سبب ادامه روند واکنشها می شوند" تعریف کرده است. این تعریف به غیر از قسمتی از آن که، تعریف را منحصر به واکنشهای شیمیایی و هسته‌ای کرده است، برای منظور ما کاملا"مناسب است. قابلیت دسترسی هر چه بیشتر به شبکه‌ها سبب به وجود آمدن انواع کاربردها که محتاج به الگوریتمها و پروتکلهای پیچیده برای پردازش توزیعی در شبکه‌هاست، شده است. این پیچیدگی مضاعف باعث بالا رفتن امکان پیدایش نقص در طراحی شبکه‌ها شده است. هدف اصلی این مقاله، معرفی تعدادی از این نقایص و بحث در مورد جلوگیری از بروز آنهاست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ آبان ۹۴ ، ۲۰:۱۵
فرزاد هاتفی