مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

۲۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

یک سال زندگی رایگان

از ۳۱ مرداد تا ۳۱ شهریور

  • اپلیکیشن بامیلو رو دانلود کن
  • هر چیزی نیاز داری رو پیدا کن و به راحتی خرید کن
  • با هر خرید امتیاز بگیر و یک سال زندگی رایگان برنده شو


از همین امروز تا ۳۱ شهریور فرصت داردید تا در جشنواره "یک سال زندگی رایگان" اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی بامیلو شرکت کنید. فرصتی که می تواند یک سال زندگی رایگان را با استفاده از خدمات برندهای نام آشنای همراه با بامیلو، برای شما فراهم کند. با شرکت در این جشنواره ۲۰ نفر شانس برنده شدن جوایز زیر به مدت یک سال خواهند داشت:

هر ۵۰ هزار تومان خرید از اپلیکیشن بامیلو : ۵ امتیاز
برای خرید اولی ها:
  • برای اولین خریدتون در اپلیکیشن بامیلو یک کد تخفیف ۲۰ هزار تومانی برای خرید های بالای ۱۲۰ هزار تومان دریافت می کنید.
  • بعد از اولین خریدتون از اپلیکیشن بامیلو یک کد ارسال رایگان برای خرید بعدیتون دریافت می کنید.
    زمان قرعه کشی:
    قرعه کشی ۲۰ برنده خوش شانس جشنواره "یک سال زندگی رایگان" به صورت زنده در اینستاگرام بامیلو برگزار می شود که زمان آن اطلاع رسانی خواهد شد.
سئوالات متداول:
  • چطور میتونم از از امتیازم با خبر بشم؟
    برای مشاهده امتیاز های کسب شده خودتون می تونید به بخش سفارشات من در حساب کاربری خود مراجعه کنید و میزان خرید های خود در زمان برگزاری جشنواره را مشاهده کنید. هر ۵۰ هزار تومان خرید برابر با ۵ امتیاز است. همچنین پایان هر هفته یک ایمیل و پیامک حاوی امتیازی که تا آن زمان کسب کرده اید براتون ارسال میشه.
  • آیا خرید های قبلی من هم در محاسبه امتیاز در نظر گرفته می شود؟
    خیر. تنها خرید هایی که در تاریخ جشنواره انجام داده اید محاسبه می گردد.
  • من قبلا اپلیکیشن بامیلو رو داشتم، آیا میتونم در جشنواره شرکت کنم؟
    بله. شما میتونید با خرید از طریق اپلیکیشن بامیلو در جشنواره شرکت کنید. هر ۵۰ هزار تومان ۵ امتیاز محاسبه می شود.
  • میتونم هدیه ها رو جمع کنم و یکجا استفاده کنم؟
    خیر. به جز هدیه اسنپ تریپ که مربوط به سفر رایگان هست بقیه هدایا به صورت ماهیانه می بایست استفاده شوند.
  • اگر سفارش من به هر دلیلی لغو بشه امتیازم چی میشه؟
    در صورت لغو سفارش امتیاز آن سفارش کسر می شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۲۳
فرزاد هاتفی

تبلت‌ها را می‌توان گجت‌هایی مابین لپتاپ و گوشی دانست. در ابتدای ظهور تبلت، شک و گمان‌های بسیاری در ارتباط با ماهیت و کارکرد آن وجود داشت؛ اما امروزه تبلت‌ها جای خود را در بین کاربران پیدا کرده‌اند و روز به روز با نوآوری‌های شرکت‌های سازنده، امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در راهنمای خرید حاظر نگاهی به بهترین تبلت‌های زیر یک میلیون تومان بازار خواهیم داشت. 

در این متن ما به بررسی چند نمونه از بهترین تبلت‌های بازار در بازه قیمت زیر یک میلیون تومان می‌پردازیم تا کمکی کرده باشیم به افرادی که قصد دارند با هزینه‌ای نه‌چندان زیاد، صاحب تبلت شوند. اولین نکته در خرید تبلت، پاسخ به این پرسش است که از یک تبلت چه نیازی داریم؟ تبلت‌ها انواع مختلفی دارند و برای کاربری‌های متفاوتی طراحی شده‌اند.


یکی از تبلت‌های خوش‌قیمت هوآوی که امکانات قابل قبولی هم دارد، هوآوی مدیاپد تی 3 10 اینچی است. این تبلت با دارا بودن رزلوشن 800 × 1280 و تراکم پیکسلی 157 پیکسل بر هر اینچ، از لحاظ صفحه نمایش چندان قوی نیست؛ اما همین مقدار هم برای دیدن فیلم و وب‌گردی کفایت می‌کند. 

مدیاپد T3 قابلیت مکالمه هم دارد و داری یک درگاه برای سیم‌کارت است. تراشه مورد استفاده در این تبلت از نوع Snapdragon 425 بوده و توان پردازش آن تا 1.4 گیگاهرتز هم می‌رسد. مقدار حافظه اجرایی در این تبلت تنها 2 گیگابایت است و فضای ذخیره‌سازی آن هم بیشتر از 16 گیگابایت نیست. البته این مقدار می‌تواند به کمک یک کارت حافظه جانبی، 64 گیگابایت افزایش پیدا کند. 

دوربین اصلی این تبلت 5 و دوربین سلفی آن 2 مگاپیکسلی است و متاسفانه روی آن خبری از فلش هم نیست. مدیاپد T3 با یک باتری 4800 میلی‌آمپری و اندروید 7.0 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

بهترین فروشگاه تبلت

اسپایر سوییچ 10 یک تبلت هیبریدی است و مناسب افرادی است که گاهی به لپتاپ و گاهی به تبلت نیاز دارند. بدنه این تبلت از جنس آلومینیوم است و وزن آن با کیبورد به 1170 گرم می‌رسد. تراشه مورد استفاده در سوییچ 10 از نوع Intel Atom است و توانایی پردازش تا 1.3 گیگاهرتز را دارد. فضای ذخیره‌سازی در این تبلت 32 گیگابایت است و 2 گیگابایت هم حافظه اجرایی دارد که با کارت حافظه می‌توان آن را 64 گیگابایت دیگر افزایش داد. 

نمایشگر 10.1 اینچی این تبلت هم رزولوشن 768 × 1366 دارد و تراکم پیکسلی آن 155 پیکسل بر هر اینچ است که چندان عالی نیست. این تبلت فاقد دوربین اصلی است و تنها یک وب‌کم 2 مگاپیکسلی دارد. 

سیستم عامل موجود روی Aspire Switch 10 ویندوز 8 است و یک باتری لیتیوم پلیمری 2 سلولی وظیفه تامین انرژی آن را به عهده دارد. هرچند این دستگاه دیگر کمی قدیمی شده است، اما با توجه به قیمتی که دارد، ارزش خرید آن همچنان بالا است.


آی‌پد نمادین اَپل، محبوب‌ترین تبلت است و بی دلیل هم نیست: عملکرد بی‌نظیر، app store فوق‌العاده بزرگ و یک اکوسیستم خارق‌العاده که به بی‌نهایت برنامه، بازی، برنامه‌های موسیقی و فیلم دسترسی می‌دهد. پردازشگر آی‌پد پرو ۹.۷ انتخاب اول ماست و یکی از سریع‌ترین چیپ‌های موبایل در دسترس می‌باشد. 

بهترین مدل آی‌پد است و مدل بزرگتر و ۱۲ اینچی آن نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید مقداری پول پس انداز کنید، آی‌پد قدیمی‌تر انتخاب مناسب‌تری می‌باشد.

اگر اندروید را ترجیح می‌دهید، گوگل پیکسل C برای شما ساخته شده است. اندازه آن ۸.۹ اینچ است و عملکرد گرافیکی فوق‌العاده دارد و پرسرعت است. اکوسیستم رو به رشد گوگل با اعتماد به نفس پیش می‌رود و در حال رسیدن به اَپل است، گر چه هنوز برنامه‌های مخصوص تبلت آن، کسری دارد.

 این تبلت همچنین یک کیبورد مغناطیسی محکم دارد (که به صورت جدا فروخته می‌شود) که آنقدر خوب وصل می‌شود که حتی می‌توانید آن را سر و ته نگه دارید و قطع نشود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۴۶
فرزاد هاتفی

شاید بر اساس یک اصل کلی بر این باور باشید که هرچقدر بیشتر خرج کنید، محصول بهتری خریداری خواهید کرد؛ باید بدانید این موضوع در مورد خرید یخچال فریزر چندان صدق نمی‌کند. اولین نکته که در خرید یخچال فریزر باید به آن توجه کنید این است که محصولی که تهیه می‌کنید متناسب با نیاز شما باشد. 

گران‌ترین یخچال اگر در فضای آشپزخانه‌ی شما جا نگیرد، بدون استفاده خواهد بود. یک یخچال فریزر هوشمند شاید برای بسیار از افراد مسن کاربری نداشته باشد. بنابراین، بهتر است ابتدا به ملاحظات قبل از خرید بپردازید و با علم به ویژگی‌های به‌روز و کاربردی، بهترین انتخاب را متناسب با بودجه‌ی خود انجام دهید. 

قبل از اقدام خرید دو نکته‌ی اساسی وجود دارد که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشت؛ ابعاد موجود در فضای آشپزخانه و عادات خرید که مهم‌ترین مؤلفه‌ها در خرید یخچالی کاربردی هستند. پیشنهاد می‌شود در صورتی که هنوز از فضای در دسترس خود در آشپزخانه اطلاعی ندارید، اقدام به خرید یخچال نکنید.

۱. ابعاد

نکته‌ی مهم اول این است که بدانید دقیقا چقدر فضا برای قرار دادن یخچال فریزر خود در آشپزخانه در اختیار دارید. توجه داشته باشید که یخچال فریزرها تک سایز نیستند. پس بهتر است قبل از خرید به نکات زیر در خصوص اندازه‌‌ی محصول توجه کنید.

ورودی یخچال

این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است و به‌عنوان خریدار باید بدانید اندازه‌ی ورودی یخچال چقدر است و آیا در فضایی که شما در آشپزخانه‌ی خود در اختیار دارید جا می‌گیرد یا خیر. چنان‌چه فضای شما از اطراف نیز محدود باشد، بهتر است عرض و ارتفاع و عمق این محدوده را قبل از خرید اندازه‌گیری کنید. در این اندازه‌گیری حداقل دو سانتی‌متر فضا در اطراف برای به اصطلاح تنفس دستگاه و جلوگیری از داغ شدن آن در نظر بگیرید.

فضای در دسترس برای باز شدن درب

این نکته زمانی اهمیت می‌یابد که یخچال شما در کنار دیوار قرار می‌گیرد. برای این‌که بتوانید درب یخچال را کاملا باز کنید باید توجه داشته باشید که جهت باز شدن آن به سمت دیوار نباشد.

 در مواردی که یخچال بین کابینت‌ها یا در نزدیکی دیوار تعبیه می‌شود، حداقل پنج سانتی‌متر فضا برای گردش لولاها باید در نظر گرفته شود؛ البته برخی از یخچال فریزرهای جدید از لولاهایی استفاده می‌کنند که هیچ گونه بیرون‌زدگی ندارند؛ اما در سایر موارد باید به این نکته توجه کرد.

اندازه‌ی ورودی برای خرید یخچال

این‌که تمام سختی‌های خرید و حمل‌ونقل یخچال را تحمل کنید و در نهایت متوجه شوید که نمی‌توانید یخچال جدید خود را وارد آشپزخانه کنید بسیار ناخوشایند است. پس قبل از خرید، اگر آشپزخانه‌ی شما در دارد و به‌اصطلاح اوپن نیست، بهتر است چهارچوب آن را اندازه‌گیری کنید و ابعاد را به همراه داشته باشید تا در انتخاب خود مدنظر قرار دهید.

۲. عادات خرید و آشپزی خود را در نظر بگیرید

این مورد در انتخاب ظرفیت یخچال فریزر اهمیت بالایی دارد. اگر عادت به ذخیره‌ی مواد غذایی ندارید، یخچال بزرگ تنها جای بیشتری در آشپزخانه‌ی شما اشغال می‌کند و مصرف برق شما را بالا می‌برد. سبک زندگی شما در انتخاب یخچال مناسب می‌تواند بسیار نقش داشته باشد.

اگر هفته‌ای یک بار خرید می‌کنید، به یخچالی با ظرفیت بالا و اگر هر روز به خرید می‌روید یخچالی با ظرفیت کم نیاز دارید. اگر خیلی از نوشیدنی‌ها استفاده می‌کنید، محل‌های قرارگیری بطری‌ها را بررسی کنید که از ظرفیت کافی برخوردار باشند. 

پس استفاده از فضای داخل یخچال و مدیریت و طبقه‌بندی آن نیز حائز اهمیت است. در قسمت فریزر باید دقت کنید این فضا به‌خوبی مدیریت شده باشد؛ چرا که ممکن است بخواهید یک پیتزای کامل را در آن قرار دهید. در این صورت ممکن است با وجود بزرگ بودن فریزر، طبقه‌بندی نادرست مانع کار شما بشود.

فضای داخلی

فضا داخلی یخچال‌ها را عموما با واحد فوت مکعب که برابر با ۲۸.۳ لیتر (۰.۰۲۸ متر مکعب) است، اندازه‌گیری می‌کنند. یخچال‌ها می‌توانند از ۲ تا ۴۲ فوت مکعب فضا برای ذخیره‌ی مواد غذایی در اختیار کاربران قرار دهند. توجه داشته باشید که یخچال مناسب برای یک خانواده‌ی چهار نفره ۱۸ تا ۲۲ فوت مکعب است.

 یخچال متوسط برای یک آپارتمان ۱۴ تا ۱۶ و یک یخچال متوسط از نوع مینی که معمولا فقط برای خنک نگه داشتن نوشیدنی‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد ۵ تا ۷ فوت مکعب فضا دارد. لازم است بدانید عدد فوت مکعب دقیقا برابر با فضای داخل یخچال نیست و معمولا به دلیل استفاده از موارد مختلف مانند طبقه‌ها و کشوها، فضای کمتری نسبت به عدد عنوان‌شده در اختیار کاربر قرار خواهد داشت. 

این نوع مدل‌ها از این جهت مستقل هستند که از تمام جهات طراحی شکیل و زیبایی دارند و می‌توانند در هر مکانی جدا از اینکه در اطراف آن‌ها کابینتی باشد یا خیر به‌صورت مستقل قرار بگیرند. چنان‌چه بخواهید این مدل‌ها را در میان کابینت‌ها جاسازی کنید، به دلیل داشتن عمق زیاد معمولا حدود ۱۵ سانتی‌متر از جلوی یخچال خارج از دکور شما قرار خواهد گرفت که مطلوب خیلی از خانواده‌ها نیست.

مدل‌های یکپارچه با پیشخوان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عمق آن‌ها بدون محاسبه‌ی درب محصول ۶۱ سانتی‌متر باشد. این اندازه، استاندارد عمق کابینت در دنیا است. بنابراین، یخچال به‌طور کامل توسط کابینت‌های اطراف آن پوشش داده می‌شود و تنها درهای آن بیرون خواهند ماند تا دکور شما یکپارچه‌تر به نظر بیاید.

در این نوع طراحی فریزر در بالا و یخچال پایین آن قرار می‌گیرد. این مدل فضای زیادی دارد؛ اما برای دسترسی به بخش‌های پایینی یخچال که در طول روز ممکن است زیاد با آن‌ها سر و کار داشته باشید، باید مدام خم شوید. این سبک از طراحی را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین و البته متداول‌ترین نمونه‌ی موجود در بین شرکت‌های تولید‌کننده‌ی یخچال دانست. شروع قیمت این مدل یخچال فریزرها معمولا از ۵۰۰ دلار است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۴۵
فرزاد هاتفی

خرید از بازار لوازم خانگی یکی از سخت‌ترین عملیات خرید است! این‌جا دنیایی از برندها، مارک‌ها، اصطلاحات تخصصی و فنی، آپشن‌های گیج‌کننده و تقلبات عجیب و غریب وجود دارد. البته در این میان آپشن‌ها و مشخصات فنی و اصطلاحات تخصصی دستاویز خوبی شده است تا بسیاری از فروشندگان با طرح اعداد و ارقام نجومی و نسبت دادن آن به عملکرد وسیله مورد نظر مشتری را فریب دهند. 

ما در این گزارش کاربردی‌ترین نکات خرید از بازار لوازم خانگی را از دیدگاه کارشناسان و فعالان این بازار در اختیارتان می‌گذاریم. چشم اسفندیار مشتریان ایرانی برای خرید لوازم خانگی فعالان بازار می‌گویند بیشتر مشتریان ایرانی هنگام خرید لوازم خانگی یک ضعف بزرگ دارند.

 آنها به متراژ فضای مسکونی و نیازهای واقعی شان توجه نمی‌کنند. همین موضوع عمده‌ترین علتی است که هزینه‌های اضافه به آنها تحمیل می‌کند. برایتان چند مثال می‌آوریم: مشتریان زیادی علاقه‌مندند بزرگترین نمایشگرهای تلویزیونی را خریداری کنند. 

این درحالی است که محل زندگی آنها آپارتمان‌هایی با متراژهای کوچک است. آنها یک راز مهم نمایشگرهای تلویزیونی را نمی‌دانند. تفاوت کیفیت و وضوح تصویر نمایشگرهای بزرگ نسبت به نمایشگرهای کوچکتر در فواصل زیاد به چشم می‌آید. 

درواقع این موضوع به آن معنی است که یک نمایشگر بزرگ در خانه‌ای کوچک عملکرد یک نمایشگر جمع و جورتر را دارد و مشتری برای آیتمی هزینه اضافه‌تر پرداخته است که عملا به کار او نمی‌آید. خرید لوازم خانگی با ظرفیت‌های بالا یکی دیگر از عادات نادرست مشتریان ایرانی است. 

یک لباسشویی ١٢ کیلوگرمی برای یک خانواده ٤ نفره تنها به معنای اتلاف انرژی بیشتر و هزینه بالاتر است. علاوه بر این کارخانه سازنده در ازای ارایه لوازم خانگی با حجم بالاتر، برای محصول خود قیمت بیشتری تعیین می‌کند. به این ترتیب خرید لوازم خانگی با ظرفیت بیشتر از نیاز به معنی پرداخت پول بیشتر برای خرید کالا و پرداخت هزینه بیشتر انرژی مصرفی است. 

آپشن‌های گران قیمتی که به دردتان نمی‌خورد وقتی تصمیم به خرید یک وسیله لوکس و گرانقیمت دارید شک نکنید که بخش قابل توجهی از هزینه خرید کالا را برای گزینه‌هایی پرداخت می‌کنید که کمتر به استفاده از آن نیاز پیدا می‌کنید. به‌عنوان مثال ٣٦ برنامه شست‌وشوی یک لباسشویی گرانقیمت را مرور کنید. 

یکی از این برنامه‌ها برای شست‌وشوی لباس پشمی است. شما چند بار در ‌سال لباس پشمی می‌شویید؟! و اصولا آیا برای شستن یک یا دو تکه لباس پشمی لباسشویی روشن می‌کنید؟ این آپشن‌ها در نگاه اول بسیار فریبنده به نظر می‌رسند و باعث می‌شوند مشتری در یک تصمیم آنی و عجولانه پول زیادی بابت خرید یک وسیله بپردازد اما به مرور و با استفاده از آن کالا متوجه می‌شود که بسیاری از این آپشن‌ها به ندرت یا هرگز مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

 بنابراین بهتر است موقع خرید یک وسیله خانگی قبل از هر چیز نیازهای منطقی‌تان را در نظر بگیرید و فریب تجملات و آپشن‌های لوکس و کم کاربرد را نخورید.

 بهترین مشاوران خرید لوازم خانگی چه کسانی هستند؟ به شعارهای تبلیغاتی اهمیت ندهید. اغراق یکی از شگردهای شرکت‌های تبلیغاتی است. آنها از صاحبان کالا پول می‌گیرند تا به بهترین وجه ممکن شما را به خرید یک کالا قانع و ترغیب کنند اما این به آن معنا نیست که تمام حقیقت با شما در میان گذاشته شده است.

خرید از بازار لوازم خانگی 

 قبل از این‌که فریفته تبلیغات شوید درباره آن کالا و معایبش پرس و جو کنید یا در اینترنت جست‌وجو کنید. یادتان باشد رقبای آن کالا در سایر برندها را نیز با دقت بررسی کنید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. بهترین راهنمای شما برای خرید یک وسیله نه فروشندگان هستند و نه تبلیغات. بهترین راهنمایان خود خریداران هستند. نظر سایر خریدارا

ن یک کالای مشخص را بپرسید. آنها ممکن است در بین اعضای فامیلتان باشند یا همسایه و همکارانتان. ممکن است در تاپیک‌ها و گروه‌های گپ و گفت‌وگو در فضای مجازی نیز بتوانید آنها را پیدا کرده و از آنها درباره معایب برند موردنظرتان نظرخواهی کنید. از فروشندگان مدعی فاکتور بگیرید! ادعای فروشندگان را جدی نگیرید. 

نگاه نکنید که آنها برای خرید یک کالا دقایق طولانی برایتان حرف می‌زنند و نقش یک مشاور دلسوز را بازی می‌کنند. کافی است بعد ازخرید کالا به آنها مراجعه کنید و ببینید که دیگر در حد گفتن یک جمله هم حوصله‌تان را ندارند! اگر فروشنده ادعا می‌کند کالایی ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تضمین‌شده‌ای دارد، از او بخواهید تمام آن ویژگی‌ها را به صورت دقیق و شفاف در فاکتور خریدتان بنویسد و مهر و امضا کند.


 این کار به شما کمک می‌کند تا اگر برای کار کردن با آن وسیله دچار مشکل شدید به راحتی بتوانید از فروشنده شکایت و درخواست خسارت کنید.

 اگر او حاضر نشد گفته‌های خود را مکتوب کند بدانید حتما کاسه‌ای زیر نیم کاسه است. این گزینه به‌ویژه درباره خرید لوازم خانگی بزرگ و با قیمت بیشتر می‌تواند برای شما بسیار تعیین‌کننده باشد. برچسب انرژی لوازم بزرگ را حتما چک کنید به برچسب انرژی توجه کنید. برچسب انرژی ٧ فلش رنگی است که به ترتیب طیف‌های رنگی سبز تیره تا قرمز تیره را در بر می‌گیرد. 

این فلش‌ها با حروف لاتین A تا G ردیف‌گذاری شده اند. فلش A که به رنگ سبز تیره است معرف کمترین میزان مصرف انرژی و بیشترین بازدهی کالاست و فلش G که به رنگ قرمز تیره است معرف بیشترین میزان مصرف انرژی و کمترین بازدهی است. هرچه درجه کیفیت مصرف انرژی وسیله به گزینه A نزدیک‌تر باشد وسیله کم‌مصرف‌تر و کم‌هزینه‌تر است.

 پرمصرف‌ترین لوازم برقی به ترتیب یخچال، ماشین لباسشویی، فریزر و ماشین ظرفشویی است. دقت به برچسب انرژی برای این وسایل اهمیت بیشتری دارد. یخچال فریزر خوب چه مشخصاتی دارد؟ یخچال فریزرهایی که فریزر آن در قسمت پایین قرار گرفته است، کمترین میزان مصرف انرژی و سایدبای‌سایدها با وجود محبوبیت‌شان بیشترین مصرف انرژی را دارند.

 بررسی کارشناسان تولید نشان می‌دهد ٣٠ تا ٤٥‌درصد باز و بسته شدن در یخچال‌ها برای برداشتن آب و یخ است بنابراین خرید یخچالی که آبریز روی در دارد به کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر یخچال کمک می‌کند. مهم‌ترین گزینه‌های پیشنهادی مشاوران بازار برای خرید یخچال - فریزرها داشتن قفسه‌های فریزر با سبدهای متحرک، محفظه کنترل رطوبت و قابلیت تنظیم ارتفاع در قفسه‌ها برای جاسازی ظروف بزرگتر است. یادتان باشد یخچال‌های بزرگتر برق بیشتری مصرف می‌کنند.

 اجاق گاز ایرانی بخرید اگر می‌خواهید یک اجاق گاز با کیفیت قابل قبول خریداری کنید کارشناسان بازار لوازم خانگی توصیه می‌کنند برای خرید اجاق گازهای داخلی بیشتر از ٧٥٠‌هزار تومان هزینه نکنید و برای اجاق گازهای وارداتی بیشتر از یک‌میلیون و ٢٠٠ تا یک‌میلیون و ٨٠٠‌هزار تومان پول ندهید.

 این کارشناسان می‌گویند در بازار لوازم خانگی داخلی، بهترین برندهای ایرانی متعلق به اجاق گازهاست و ایرانی‌ها در تولید این قلم از لوازم خانگی موفق‌تر از سایر اقلام عمل کرده‌اند. بنابراین به جای پرداخت هزینه اضافه بابت خرید اجاق گازهای خارجی می‌توانید یک اجاق خوب ایرانی با همان کارکرد و عمر مفید را با نرخ ارزان‌تر خریداری کنید. 

دور موتور نکته طلایی خرید لباسشویی نکته طلایی برای خرید لباسشویی توجه به میزان دور موتور دستگاه و حجم آن است. تعداد دور موتور ماشین‌های لباسشویی بین ٦٠٠ تا ١٦٠٠ دور بر دقیقه است. لباسشویی‌هایی با دور موتور بیشتر قابلیت شست‌وشو و خشک کردن بهتری دارند.

 حجم ماشین لباسشویی یعنی چندکیلویی بودن گنجایش آن نیز بسیار مهم است زیرا حجم اضافه باعث مصرف انرژی بیشتر می‌شود. 

بهترین و کاربردی‌ترین گنجایش لباسشویی بین ٥ تا ٧ کیلوگرم است. یادتان باشد مدلی از لباسشویی را خریداری کنید که شیر ورودی آب گرم داشته باشد زیرا بیشتر انرژی مصرفی ماشین‌های لباسشویی صرف گرم کردن آب مخزن می‌شود و شستن لباس با آب گرم باعث نتیجه بهتر در عملکرد شست‌وشو می‌شود. 

دور ماشین ظرفشویی گران خط بکشید بررسی بازار لوازم خانگی توسط کارشناسان نشان می‌دهد که ماشین‌های ظرفشویی لوکس نسبت به سایر لوازم خانگی لوکس کارایی کمتری دارند. به عبارت بهتر خرید ماشین ظرفشویی گران‌تر به امید دریافت کارایی و خدمات بیشتر اشتباه محض است. 

این کارشناسان می‌گویند برای خرید ماشین ظرفشویی به آپشن‌ها توجه نکنید و بیشتر برای مقاومت بدنه و کیفیت عملکرد دستگاه پول بدهید. به گفته این کارشناسان ماشین‌های ظرفشویی دارای بیشترین بازوی آبپاش، چرخه دمای بالاتر، گرمکن آب داخلی و قابلیت دفع موادغذایی بهترین گزینه‌ها به شمار می‌آیند. چرخه دمای بهترین ماشین‌های ظرفشویی بین ٥٥ تا ٧٠ درجه سانتیگراد است.

 این ماشین‌ها بهترین عملکرد شست و شو را به شما ارایه می‌دهند. یادتان باشد ماشین‌های ظرفشویی با ظرفیت کمتر قادرند با ظرفیت نیمه پر هم کار کنند اما ماشین‌های ظرفشویی بزرگتر در صورت تکمیل ظرفیت می‌توانند عملکرد قابل قبولی ارایه دهند. قدرتمندترین جاروبرقی‌ها را نخرید! 

کارشناسان بازار لوازم خانگی می‌گویند برای خرید یک جاروبرقی معقول بیشتر از ٥٠٠‌هزار تومان هزینه نکنید. این کارشناسان همچنین بهترین جاروبرقی‌ها را دستگاه‌هایی با توان بالاتر نمی‌دانند و برای توان جاروبرقی و مساحت خانه فرمول مشخصی قائلند.

 براساس این فرمول برای خانه‌های زیر ٦٠ متر جاروبرقی با توان ١٣٠٠ وات، برای مساحت ٦٠ تا ٩٠ متر توان ١٥٠٠ وات، متراژ ٩٠ تا ١٢٠ متر ١٧٠٠ وات و برای خانه‌های بزرگتر از ١٢٠ متر جاروبرقی‌هایی با توان ٢٠٠٠ و ٢٢٠٠ وات مناسب است. ضمن این‌که هرچه توان جاروبرقی بیشتر باشد فرسایش بافت فرش و مبلمان سریع‌تر اتفاق می‌افتد. 
منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۴۲
فرزاد هاتفی

 امروز استفاده از لوازم جانبی رونق زیادی پیدا کرده و هر روزه شاهد تولید وسایلی با ظاهری متفاوت‌تر، آراسته‌تر و با امکانات بیش‌تری هستیم. در این میان، وسایل شنیداری و به ویژه لوازم مربوط به پخش و گوش دادن به موسیقی گستردگی بسیار بیش‍تری پیدا کرده‌است. تنوع این محصولات هنگام خرید، گاهاً موجب سردرگمی خریداران شده، و آن‌ها را از خریدی شایسته جهت تأمین نیازشان دور می‌نماید.

بسیاری از ما در مکالمات روزانه، اسامی همچون هدست، هدفون، هندزفری، ایرفون و غیره را می‌شنویم بدون اینکه دقیقاً به تفاوت‌های آن‌ها واقف باشیم. در اینجا، فروشگاه اینترنتی هیروآی‌تی جهت آشنایی بیش‌تر و دقیق‌تر، موضوع را بسط داده و به تشریح تک‌تک آن‌ها می‌پردازد.

الف) هدفون

(Headphone)


هدفون از نظر نوع ارتباط بر دو نوع است:

1-هدفون بی‌سیم

(Wireless Headphone)

    که معمولاً بر مبنای امواج رادیویی، بلوتوث یا دیگر شیوه‌های ارتباط از راه دور ساخته می‌شوند.

2-هدفون باسیم

(Wired Headphone)

    که هر یک ممکن است نوع فیش رابطی که دارد، با انواع دیگر متفاوت باشد و هنگام خرید باید بسته به درگاه صوتی دستگاه مورد استفاده، نوع مناسب آن را انتخاب کرد نظیر فیش 5/2 میلیمیتری، فیش 5/3 میلیمیتری، فیش USB یا هرنوع سوکت دیگری که وسیله‌ی شما از آن پشتیبانی می‌کند.

هدفون به دلیل پشتیبانی از سیستم استریو، در کارهای مربوط به صدا و موسیقی، کاربرد زیادی دارد.

هدفون‌ها از نظر شکل گوشی‌هایشان، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

1-احاطه‌کننده گوش

(Circumambient)


     داخل گوشی این مدل‌ها معمولا به شکل دایره یا بیضی است و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تمامی گوش را در برمی‌گیرند. یعنی گوش، داخل محفظه بیضی‌شکل آن‌ها قرار گرفته و توسط لبه‌های آن احاطه می‌شود. این مدل‌ها اجازه وارد شدن صداهای اضافی محیط را به گوش نمی‌دهند یا مقدار ورود این صداها را بسیار کم می‌کنند.

2-روی گوشی

(Supra-aural)


     این مدل از هدفون‌ها که قدیمی‌ترند، دارای دو صفحه (pad) در محل قرار گرفتن روی گوش هستند و به دلیل اینکه به گوش‌ها می چسبند و آن‌ها را به سمت داخل می‌فشارند، زیاد مرسوم نیستند. البته نسبت به نوع قبل سبک‌تر می‌باشند ولی به طور کلی، استفاده از آن‌ها برای ساعت‌های طولانی، موجب درد گوش خواهدشد.

3-هدفون پشت‌باز یا پشت‌بسته

(Open or closed back Headphone)


    هر دو مدل قبلی، ممکن است پشت‌باز (open Back) یا پشت‌بسته (Closed Back) باشند. تفاوت این دو، در این است که هدفون‌های پشت باز، مقدار صدای بیشتری از محیط پیرامون به داخل خود وارد می‌کنند و در نتیجه دقت صدا را کم می‌نمایند. البته این کار حُسنی هم دارد و آن این است که کاربر، متوجه صداهای اطراف خود نیز می‌شود.

4-هدفون داخل گوشی

(Ear-fitting headphone یا Earphone)


    هدفون‎‌های کوچکی هستند که گوشی‌های آن‌ها به داخل لاله گوش فرو می‌رود و هیچ قسمتی برای قرارگیری بر روی سر ندارند. این گوشی‌های کوچک که تنها دو رشته سیم آنها را همراهی می‌کند، در هرجایی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و به علت کوچکی و انعطاف‌پذیری بالا، قابل حمل هستند و چون داخل گوش قرار می‌گیرند، با حرکت زیاد، از روی سر نمی‌افتند.

این نوع هدفون‌ها خود، در دو مدل یافت می‌شوند به شرح ذیل:

Earbuds


     این گوشی‌ها داخل محفظه خارجی گوش قرار می‌گیرند و به علت قیمت پایین و قابلیت حمل آسان‌تر، در بین کاربران مجبوبیت بیشتری دارند. این مدل به دلیل اینکه در محفظه خارجی گوش قرار می‌گیرد، به قسمتی از صدای محیط اجازه ورود می‌دهد.

In-ear headphone


     این مدل، مشابه نمونه قبلی بوده با این تفاوت که کاملاً در داخل محفظه داخلی گوش فرو می‌رود و مسیر ورود صدای محیط را کاملا می‌بندد و به دلیل اینکه در نزدیک‌ترین فاصله به پرده شنوایی گوش قرار می‌گیرد، بیش‌ترین خطر را در استفاده از صدای بلند دارد. از همین رو توصیه می‌شود در استفاده از تمامی انواع هدفون‌ها به ویژه مورد آخر، بیش‌ترین دقت را در تنظیم صدا داشته باشید.

ب) هدست

(Headset)

    هدست در واقع یک هدفون است که با یک میکروفون مجهز شده‌است. هدست‌ها کاربردهای مختلفی دارند. برای نمونه، در مراکز مخابراتی یا شرکتهای خدماتی و اماکن دیگر که نیاز به پاسخ‌گویی سریع تلفن و کارکردن هم‌زمان با دست‌ها دارند، از آن‌ها استفاده می‌شوند. گاهی اوقات ممکن است کاربران خانگی نیز از این وسیله برای چت صوتی با دوستانشان استفاده کنند. استفاده از هدست بجای هدفون، این امکان را به کاربر می‌دهد که به وسیله آن با طرف مقابل ارتباط برقرار کند.


 هدست‌ها در دو نوع کلی طبقه‌بندی می‌شوند.

1-تک‌گوشی

(Single phone)


    که گوشی آن فقط بر روی یک گوش قرار می‌گیرد و گوش دیگر آزاد است. این مدل در جاهایی استفاده می‌شود که نیاز به درگیر بودن همزمان دوگوش نیست و لازم است با گوش دیگر صدای محیط به طور کامل شنیده‌شود. مدل‌های تک‌گوشی با سیگنالهای آنالوگ کار می‌کنند، چون اساساً برای شنیدن موسیقی طراحی نشده‌اند.

2-دو گوشی

(Double phone)


    این مدل هر دو گوش را پوشش می‌دهد و به دلیل پشتیبانی از صدای استریو، برای گوش کردن به موسیقی و صداهای استریو هم مناسب می باشد ضمن اینکه کارایی نوع قبلی را نیز دارا است.

بعضی از مدل‌های هدست، میکروفون داخلی (Internal mic) هستند یعنی میکروفون در قسمت‌های بالایی بازوی دهنی قرار گرفته و این بازو وظیفه انتقال صدا را برعهده دارد ولی مدل‌های دیگر، میکروفون خارجی (External mic) می‌باشند بدین معنا که میکروفون در سر بازوی دهنی قرار دارد.


مدل‌های جدیدتر این‌گونه هدست‌ها دارای نویزگیر (Noise-cancelling) می‌باشند که در آن‌ها میدان پذیرش صدا 360 درجه نیست و تنها نزدیک‌ترین صدا از روبروی میکروفون (صدای کاربر) را جمع‌آوری می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود تا صداهایی که از جهات دیگر به سمت میکروفون می‌آیند دریافت نشوند.

هدست‌ها از نظر محل قرارگیری روی سر، به چند دسته تقسیم می‌شوند:

1-هدست روی سر

(over-the-head headset)

    این مدل هدست، توسط نگه‌دارنده‌های گوشی، بر روی سر قرار می‌گیرد و گوشی‌ها هم روی گوش‌ها را می‌پوشانند.

2-هدست پشت گردن

(backwear-headsets یاbehind-the-neck headset )


     در این مدل، نگه‌دارنده در پشت گردن قرار می‌گیرد تا گوشی‌های هدست به درستی بر روی گوش‌ها قرار گیرند. این مدل برای کسانی مناسب است که از وجود شیء خارجی بر روی موهای خود راضی نیستند یا به دلیل استفاده از نوعی کلاه خاص، امکان استفاده از مدل قبلی را ندارند.

3-هدست دور گوش

(over-the-ear headsets یاearloop headsets )

    این مدل هدست، همان‌طور که از نامش پیداست، توسط گیره‌هایی که به پشت گوش می‌افتند، روی گوش قرار می‌گیرد و علاوه بر سبکی و کم بودن وزن، از نظر ظاهری کم‌ترین فضا را روی سر اشغال می‌کند. همین ویژگی‌ها می‌تواند از اصلی‌ترین دلایل استفاده از این مدل باشد.

ج) هندزفری یا هدست موبایل (Mobile Phone headset یا Handsfree)


    هندزفری‌ هم در اصل، جزو خانواده هدست‌ها می‌باشند و به این دلیل به هندزفری یا دست آزاد نام‌گذاری شده‌اند که علاوه بر کاربردشان در گوش دادن به موسیقی، توانایی پاسخ‌گویی تماس‍های تلفنی موبایل را نیز بدون استفاده از خود گوشی، فراهم می‌آورند و به ویژه در هنگام رانندگی، بسیار مفید می‌باشند. قسمت گوشیِ هندزفری، در داخل گوش قرار می‌گیرد.

هندزفری را می‌توان به دو نوع زیر تقسیم نمود:

1-هندزفری سیم‌دار

(Wired Handsfree)

    این نوع هندزفری همان‌طور که از نامشان پیداست، از طریق سیم به گوشی یا وسیله صوتی وصل می‌شوند. میکروفون آنها معمولا توسط گیره‌ای به لباس متصل می‌شود و این کار دو دلیل دارد. یکی اینکه مانع حرکتی برای کار ما ایجاد نکند (فضایی را اشغال نکند) و دوم اینکه بطور ثابت در نزدیک‌ترین فاصله با دهان باشد و از کشیده‌شدن بر روی لباس و ایجاد صدای خش‌خش ممانعت بعمل آید.

2-هندزفری بی‌سیم

(Wireless Handsfree)

    در این مدل، به جای سیم، ارتباط بین هندزفری و وسیله صوتی، از طریق امواجی مانند بلوتوث صورت می‌گیرد و استفاده از آن از نظر کاربری بسیار راحت‌تر از مدل قبلی می‌باشد.

انواع اتصال 

    همانطور که گفته شد هدست‌ها و هدفون‌ها وسایل جانبی به حساب می‌آیند و برای کارکردشان باید به وسیله دیگری متصل شوند. این اتصالها در هر نوعی که باشند (انواع ذکر شده در بالا)، شکل‌های مختلفی دارند و از اتصالات مختلفی نظیر فیش‌های 5/2 میلیمیتری، فیش‌های 5/3 میلیمیتری، USB ها استفاده می‌کنند.

البته نباید در این بین، از ارتباطات بی‌سیم غافل شد. امروزه مدل‌های متنوعی از هدفون‌های بی‌سیم وجود دارند که معمولاً بر پایه بلوتوث ساخته و عرضه می‌شوند. این مدل‌ها شاید برای آن دسته از افرادی که دستگاهشان از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، انتخاب مناسب‌تری باشند.

لازم به یادآوری است که تمامی انواع هدفون و هدست‌هایی که در این نوشتار به آن‌ها اشاره شد، هم به صورت بی‌سیم و هم به صورت سیم‌دار در بازار یافت می‌شوند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۲۸
فرزاد هاتفی

فنون خرید طلا و جواهرات برای مشتری : خرید طلا از لحظه ای که یک خانم و یا آقا به طور مثال انگشتری از طلا را در پشت ویترین می بیند شروع می شود و پیکار مشتری و مغازه طلا فروشی آغاز می گردد در مقاله های گذشته تاثیر ویترین بر نوع آغاز این پیکار را عرض کردیم . لحظه شروع با سلام مشتری و قیمت گیری انگشتر طلا آغاز می گردد ، این انگشتر طلا چند است >؟ مغازه طلافروشی : 1.480.000 تومان - لحظه ای صبر کنید این قیمت از کجا آمده !! 

به صورت کامل برای شما خواهیم گفت : مثلا در تاریخ مورد نظر طلا گرمی 100 هزار می باشد یعنی هر گرم طلای 18 عیار 100.000 تومان است که این قیمت در تابلوی اکثر طلا فروشی ها نوشته شده و ثبت شده می باشد ، حال اگر وزن انگشتر مورد نظر انتخابی فقط 10 گرم باشد و هرگرم طلا 100 تومان باشد در نتیجه : قیمت انگشتر : وزن انگشتر * قیمت هر گزم طلا = 1.000.000 تومان می باشد ، پس چرا مغازه طلا فروشی قیمت 1.480.000 تومان را اعلام میکند خوب مسلما شما میدانید که قیمت اعلام شده برای هر گرم طلای 18 عیار قیمت طلای خام می باشد و کاری که شما خریداری می کنید به اصطلاح کار ریخته یا پخته می باشد 

 پس کار خام + اجرت = کار پخته ، پس اجرت کار به قیمت انگشتری اضافه میشود ولی بازهم این اندک مقدار به اندازه 480.000 تومان اختلاف قیمت کفایت نمی کند . پس مقداری سود هم مغازه طلافروشی برای خود تایین می کند که معمولا اگر طلافروش منصف باشد مقدار 7 درصد سود برای خود کنار می گذارد و همچنین ارزش افزوده یا همان مالیات بر ارزش افزوده نیز به کار اضافه میشود . پس متوجه شدید این اختلاف 480.000 تومانی شامل 1 - اجرت 2 - سود طلافروش 3- مالیات بر ارزش افزوده می باشد . 

پس آگاهانه برای خرید طلا از طلافروشی گام بردارید با شنیدن قیمت تعجب نکنید ، اجرت کار معمولا هر ساله توسط اتحادیه اعلام میشود ولی باید توجه داشته باشید که این اجرت فی ما بین انگشتر و دستبند و النگو متفاوت است . نکته : النگو اجرت ساخت بسیار پایینی دارد در حد 3.000 تومان و به همین ترتیب هرچه کار پیچیده تر میشود کار دارای اجرت ساخت بیشتری میشود ، معمولا این رقم بیشتر از 15.000 تومان نمیباشد . واگر بود باید یا به کار یا به طلا فروش شک کرد . البته این رقم فقط برای خرید طلا میباشد و خرید جواهرات (سنگهای سوار شده بروی طلا) متفاوت است . این توضیحات برای خرید طلا بوده و فروش آن دارای شرایط دیگری است که در ادامه توضیح داده خواهد شد .

 خرید جواهرات : خرید جواهرات به گستردگی یک دریا و حتی بیشتر از آن به گستردگی زمینی میباشد که روی آن سکنا داریم زیرا سنگ های جواهرات هم به گستردگی زمین می باشد ولی سنگ های رایج در بازار معمولا به چهار یا پنج عدد بسنده می کند که شامل : برلیان (الماس) - زمرد - یاقوت - عقیق - فیروزه و ... و در بعضی موارد توپاز می باشد . 

سود جواهرات بین 25 تا 30 درصد می باشد و همچنین قیمت برلیان و سنگ به صورت مجزا محاسبه میشود به طور مثال هر قیراط برلیان تک پیک قیراطی (هر 200 سوت یکپنجم گرم یک قیراط است) 680.000 تومان است . خرید جواهرات رایج در بازار تهران که از سنگ های برلیان اتمی استفاده شده است معمولا وزن برلیانهای اتمی را در هنگام خرید با وزن طلا محاسبه میکنند و در هنگام فروش وزن آن را از طلا کم کرده و خریداری می کنند یکی از دلایل به صرقه بودن خرید طلا به جای جواهرات همین کسر وزن سنگ ها می باشد .


: در هنگام فروش طلا به مغازه طلافروشی معمولا طلا را 10 خط پایینتر برمی دارند این اصطلاح به معنی خرید طلا از شما به جای 750 عیار 740 عیار است . محاسبه قیمت آن زیاد سخت نیست به این شکل که امروز طلا گرمی 95.000 تومان است ، 95.000 را بر 750 تقسیم میکنید و قیمت هر یک عیار بدست می آید . یعنی 126.6 هر عیار و بعد عدد بدست آمده را در 740 ضرب مکنید تا هر گرمطلای 740 عیار بدست آید.

 خرید ده خط پایینتر طلا به دلیل وجود احتمالی کثیفی ها و همچنین جرم موجود در طلا می باشد زیرا بعد ازخرید طلا و دادن آن به آزمایشگاه برای تعیین عیار (به اصلاح ری گیری) طلا معمولا دچار کسر شده و 740 تا 748 می ایستد .
 اگر جواهرات را برای فروش می برید اگر طلا فروش با انصاف باشد 30 درصد هزینه برلیان ها را پرداخت میکند و اگر برلیان ها اتمی باشد وزن آن را از طلاکم کرده و بعد خریداری می کند . خرید طلا فروش طلا راهنمای خرید و فروش طلا و جراهرات دسته اول آن هایی هستند که علاقه زیادی به تزئینات ظاهری شان دارند و این اقلام جزو لاینفک زندگی روزمره، مهمانی ها و جشن های شان به حساب می آید. 

دسته دوم را آن هایی تشکیل می دهند که خرید جواهرات ارزشمند را بهترین و مطمئن ترین پس انداز می دانند وسومین دسته هم تلفیقی از ۲گروه را تشکیل می دهند. بی شک شما هم جزو یکی از این ۳ گروه هستید که خواندن این مقاله را به دلیل علاقه مندی به طلا و جواهرات و آشنایی بیشتر با این صنعت انتخاب کرده اید. 

اگر دوست دارید همیشه در یک جمع بدرخشید، یک سرمایه گذاری مطمئن را تجربه کنید و از همه مهم تر سرمایه تان هر روز بیشتر شود نکات مندرج در این مقاله بهترین راهنما برای یک انتخاب مناسب خواهد بود. 

● طلایی که طلایی نیست درست است که نخستین تصویری که از طلا به ذهن مان می رسد زرد یا سفید است اما در واقع طلا با یک سری فرایندهای شیمیایی و ترکیب با سایر فلزها و عملیات آبکاری درهر رنگی (قرمز، مشکی، زرد، صورتی، سبز و… ) می تواند باشد. برای مثال طلای قرمز از ترکیب آلیاژ مس، طلای سفید از ترکیب پلادیوم یا نقره به دست می آید و از ایندیم برای آبی کردن طلا استفاده می شود.

 در واقع تنوع رنگی زیاد طلا غیر از طرح و مدل یکی از راهکارهای رونق بخشیدن به این صنعت شده است. بعضی از فروشندگان طلای سفید را هنگام فروش گران تر می فروشند اما ارزان تر از طلای زرد می خرند. هرچند طلای زرد موقع آب کردن مرغوب تر است اما این اختلاف بسیار ناچیز است و باید بدانید که چنین قانونی وجود ندارد.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۲۸
فرزاد هاتفی

تابلو فرش به فرش‌هایی گفته می‌شود که معمولاً جنبه تزیینی دارند. این فرش‌ها همانند تابلو قاب شده و بر روی دیوار نصب می گردد. اکثر این نوع فرش‌ها در اندازه‌های بین ۳۵*۵۰ سانت تا ۳*۲ متر بافته می‌شود.خاستگاه این نوع فرش‌ها آذربایجان ایران و شهر کوچک سه هزار ساله‌ای بنام سردرود است که به‌عنوان پایتخت تابلوفرش جهان لقب گرفته‌است. 

اخیراً در طراحی این نوع فرش‌ها تحول بزرگی انجام گرفته‌ و آن طراحی نقشه‌ها با کامپیوتر است. با توجه به سوالات متعدد مشتریان محترم سایت آنا فرش در خصوص نکات ضرروی در خرید تابلوفرش موارد بشرح ذیل ارائه می گردد:
اولین قسمتی که باید به آن دقت کنید پشت تابلو فرش می باشد ، پشت فرش به شما نشان می دهد که گره هایی که زده شده چقدر درشت یا ریز هست. اگر کمی به پشت فرش دقت کنید می توانید دقیق بودن شانه هایی که بافنده زده را ببینید. 

وقتی به پشت فرش نگاه کنید می توانید به بعضی کجی های فرش پی ببرید دقت کنید قاب کجی های فرش را نپوشاند. و اگر فرش به صورت بدون قاب به شما عرضه شود با گذاشتن دو طرف فرش روی هم کجی های آن رو ببینید.

سعی شده در تمامی محصولات ارائه شده در سایت آنافرش عکسی هم از پشت محصول گذاشته شود.
دوم با نگاه کردن به چله تابلو فرش می توانید نوع آن رو تشخیص بدهید که ابریشم یا نخ است و وقتی که دقیق به تابلو نگاه کنید خامه آن رو بهتر می توانید بسنجید، چله و پرز هایی که می درخشند ابریشم هستند.

 خرید تابلو فرش  

سوم خیلی از اوقات امضاء یا نام فلان استاد بافنده زیر تابلو بافته می شود، حقیقت این هست که در بحث رفو و مرمت فرش و سایر فنون نظیر آن این امکان وجود دارد. که روی فرشی که هیچ امضاء یا نوشته ای نیست، امضاء یا نوشته قرار داد. شما باید خیلی حرفه ای باشید که متوجه این امر شوید . توصیه می کنیم در این مواقع از فروشگاه هائی خرید کنید که به آنها اعتماد دارید یا از خود آن بافنده، فرش یا تابلو فرش رو بخرید.
چهارم ،برجسته بودن فرش: خیلی پیش آمده که مشتری ها می پرسند که چطوری وقتی تابلو رو می بافتند برجسته شده؟! باید بگوییم که اصلا و ابداً در هنگام بافت این اتفاق نمی افتد این مسئله بعد از بافت توسط پرداختچی اتفاق می افتد. پرداخت یک هنر محسوب می شود. چه بسا فرشهایی زیبایی بافته شده که در اختیار پرداختچی بدون مهارت قرار گرفته و کل زحمت بافنده رو از بین برده و چه بسیار پرداختچی های ماهری هستند که عیوب فرش رو از طریق پرداخت می گیرند.
پنجم، انتخاب از روی سلیقه و آزادی عمل: تصمیم خرید فرش و تابلوفرش را حتی‌المقدور در مواقعی که بازار ساکت‌تر است عملی کنید و با بازدید از چند تجارتخانه معتبر و ملاحظه امکانات و تسهیلاتی که برای شما فراهم می‌کنند فرش مورد نظر خود را از میان مجموعه فرش‌های آنان انتخاب کنید.

 نظرات مشورتی فروشندگان خبره فرش را قبول کنید ولی هیچگاه به طور مطلق تسلیم سلیقه و نظر آنها نشوید. فرشی را انتخاب کنید که مناسب با احتیاج شما و مطابق با بودجه شما و باب سلیقه شما باشد.

 در موقع خرید بدون روی دربایستی و ملاحظه‌کاری از فروشنده بخواهید تا تمام فرش‌هایی که در فرم و اندازه دلخواه شما است نشان بدهد و یا اصطلاحاً ورق بزند تا از میان آنها بتوانید چند تخته فرش یا تابلو فرش را که بیشتر به سلیقه و نظر شما نزدیک است انتخاب کنید. 

سعی کنید از مؤسساتی فرش خریداری کنید که آزادی عمل و نیز امتحان فرش‌های انتخاب شده را برای شما بدون هیچگونه الزام خریداری فراهم کند و فرش‌های مطلوب شما را به منزل بیاورند. فروشگاه آنافرش با محوریت مشتری مداری سعی در ارائه اطلاعات دقیق فرش و تابلو فرش های دست باف داشته و با ارائه طرح های متنوع شما را در خرید مناسب ترین گزینه یاری می نماید.یک سال گارانتی برای تمام محصولات بهترین تضمین برای فرش های خریداری شده در سایت آنافرش می باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۲۷
فرزاد هاتفی

نکات قابل توجه در خرید ساعت دیواری:

امروزه ساعت دیواری یکی از اساسی ترین وسایل دکوری محل کار و منزل می باشد . ساعت های دیواری طرح های مختلفی دارند مانند ساعت دیواری مدرن  ، فانتزی و ساعت دیواری تبلیغاتی .

یکی از شرایط خرید ساعت دیواری شناخت نسبی برندهای ساعت ها می باشد. به عنوان مثال فرض کنید که وارد فروشگاهی شده اید و قصد خرید ساعت دیواری دارید . قیمت ساعت با برندهای خاص کمتر از قیمت واقعی ست . قبل از خرید حتما باید شرایط بررسی شود و محتاطانه عمل کرد.

شناسنامه و کاتالوگ ساعت :

بعضی از برندها دارای شناسنامه می باشند . در برخی از مواقع جهت خرید شما می توانید از فروشنده درخواست شناسنامه یا کاتالوگ این ساعت ها را داشته باشیدکه معمولا اطلاعاتی در مورد سال خاص ، کشور درخواست کننده ، تعداد قطعات تولید شده ، شماره کالیبر ، شماره مرجع و… می باشد.

خدمات پس از فروش:

داشتن اطلاعات کافی راجع به سازنده ساعت از مقوله های مهم می باشد، زیرا به شما این اطمینان خاطر داده می شود که در صورت خراب شدن قطعه ای از ساعت امکان تعمیر و یا تعویض آن قطعه وجود داشته باشد.

اندازه ساعت :

هر نوع ساعت متناسب با بخش های مختلف محیط خانه و محل کار می باشد. اولین قدم دانستن این موضوع می باشد که ساعت در کجا نصب می شود. در برخی مواقع خرید یک ساعت بزرگ پاندول دار مناسب است و در برخی موارد خرید یک ساعت مدرن کوچک.

بودجه خرید ساعت دیواری

میزان بودجه شما نقش بسیار مهمی در خرید یک ساعت می باشد. زیرا شما با توجه به بودجه خود تصمیم به خرید یک ساعت برند گران قیمت می گیرید و یا یک ساعت کوچک معمولی.

سبک ساعت :

یکی دیگر از مهم ترین شرایط خرید ساعت این است که مدل ساعت دیواری با مدل دیگر وسایل مسائل منزل یا محیط کار همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال یک ساعت تبلیغاتی مناسب با محیط منزل نیست. ساعت تبلیغاتی معمولا برای استفاده در محل کار طراحی شده اند.

انتخاب یک ساعت دیواری خیلی مهم است زیرا ساعت دیواری اولین چیزی ست که معمولا پس از بیدار شدن از خواب می بینید.

ساعت یکی از عناصر پر کاربرد و غالبا تزئینی در فضای داخلی است، با این که ساعت ها نقش مهمی در فضای داخلی ما ایفا می کنند اما بیشتر اوقات محل مناسبی برای نصب آن ها در نظر نمی گیریم، اما امروز در چیدانه راه کارهای مناسبی را برای استفاده ی بهتر ازاین عنصر پر کاربرد در دکوراسیون داخلی شما پیشنهاد می دهیم با ما همراه باشید.

نکته ی مهمی که پیش از هر چیز باید به آن به دقت کنید انتخاب یک ساعت متناسب با فضای داخلی شماست، پیش از خرید ساعت محل نصب آن را مشخص کنید و متناسب با رنگ، بافت و فرم دیوارهای خود ساعت مورد نظر خود را تهیه کنید، برای دیوارهای باریک که غالبا ستون ها می باشد از ساعت های باریک استفاده کنید و اگر دیوار شما پهن است استفاده از ساعت های کوچک برای آن اصلا مناسب نیست، اما می توانید آن را در ترکیب با قاب های دیگر نصب کنید و در فضا تعادل ایجاد کنید.

ساعت ها باید در محلی نصب شوند که از همه ی قسمت داخلی قابل مشاهده باشند برای این منظور می توانید از ساعت های سقفی استفاده کنید، این ساعت ها مکانیزم خاصی دارند و از دو طرف قابل مشاهده اند، با استفاده از آن ها همیشه زمان را در دست خود خواهید داشت.

در انتخاب ساعت برای فضاهایی مانند اتاق خواب باید بیشتر دقت کرد، اگر در خوابیدن مشکل دارید این عنصر را به کلی حذف کنید و یا از ساعت های دیجیتالی کمک بگیرید، اما اگر خواب راحتی دارید ساعت ها را در دیوارهای روبه رو یا اطرافسرویس خواب خود نصب کنید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۲۶
فرزاد هاتفی

مطمئنا همه دوست دارند در ازای هزینه‌ای که برای خرید یک اسپیکر می کنند، صدای با کیفیتی از آن دریافت کنند. اما غالب مردم فکر می‌کنند هر چه قدرت اسپیکر یا به اصتلاح وات بالاتری روی آن نوشته شده باشد، اسپیکر بهتری جهت خرید است.

اما بر خلاف این تصور باید بگوییم که چنین چیزی اصلا صحت ندارد! فاکتورهای بسیار زیادی در کیفیت و قدرت صدای خروجی یک بلندگو یا اسپیکر دخیل هستند که در هنگام خرید یک سیستم صوتی باید به این فاکتورها توجه کافی کرد. با ما همراه باشید تا شما را با این نکات آشنا کنیم.

دنیای اطراف ما پر از اطلاعات است. این اطلاعات گاهی ممکن است صوت باشند. البته صداهای بسیار ناهنجاری در محیط  اطراف ما وجود دارد که ما قادر به شنیدن آن‌ها نیستیم.

 محدوده‌ی شنوایی انسان بین 20  تا 20000 هرتز قرار دارد. هر چه به بالای گستره‌ شنوایی نزدیک می‌شویم صداهای ریزتر و هر چه به پایین گستره‌ی شنوایی نزدیک می‌شویم صدای بم تری به گوش ما خواهد رسید. 

بنابراین یک اسپیکر خوب باید قادر باشد تا تمام صداهای بین 20  تا 20 کیلوهرتز را به خوبی پخش کند. هر چه حداقل میزان فرکانس قابل پخش توسط اسپیکر به عدد 20 هرتز نزدیک‌تر باشد، اسپیکر شما صدای بم یا بیس عمیق‌تری تولید می‌کند.

 مسلما هر چه مقدار مینیموم فرکانس قابل پخش توسط اسپیکر از 20 هرتز فاصله بگیرد، از عمق بیس صدا کاسته خواهد شد که این ضعف، خود را در هنگام پخش فیلم‌های سینمایی یا گیم‌های اکشن به خوبی نشان خواهد داد. 

بنابراین در صورتی که اسپیکر انتخابی شما از مقدار مینیموم رنج شنوایی انسان فاصله داشته باشد انتظار شنیدن طبیعی صدای انفجار و شلیک گلوله‌ها را از سیستم صوتی خود نداشته باشید! معمولا اگر اسپیکر توان پخش صدا تا مرز 50 هرتز را داشته باشد، بیس قابل قبولی را تولید می‌کند. البته پیشنهاد ما خرید اسپیکری است که صداهای 20 هرتز را به خوبی پخش کند.

در سمت دیگر حداکثر فرکانس قابل پخش توسط اسپیکر قرار دارد. هر چه این عدد به 20 کیلوهرتز نزدیک تر باشد بدین معنی است که سیستم صوتی شما، صداهای ریز را واقع‌گرایانه تر پخش می‌کند. بنابراین دقت کافی داشته باشید که حداکثر فرکانس قابل پخش توسط اسپیکر نزدیک یا برابر با 20 کیلوهرتز باشد. در غیر اینصورت باید قید جزئیات و صداهای ریز را بزنید!


طراحی بلندگوها

طراحی مناسب و دقیق بلندگوها یکی از عوامل موثر در افزایش کیفیت صدا است، به طور مثال خرید یک اسپیکر با بدنه‌ای مناسب مانع از ایجاد صدای نامناسب در هنگام پخش صدای بم می‌شود که این حالت در بسیاری از بلندگوها‌ی موجود در بازار مشاهده می‌شود.

 همچنین طراحی مناسب بلندگوها باعث افزایش زاویه پخش(همان طیف پوشش‌پذیری صوتی) توسط اسپیکر می‌شود که این عامل در تاثیرگذاری بیشتر روی کاربر موثر است. از طرفی طراحی مناسب بلندگو خود باعث افزایش جذابیت آن برای کاربر می‌شود که این عامل یکی از دلایل مهم در خرید اسپیکر مناسب توسط اکثر کاربران محسوب می‌شود.

میزان فرکانس قابل پشتیبانی

اصطلاحی در سیستم‌های صوتی به نام میزان فرکانس قابل پردازش وجود دارد که این اصطلاح در سیستم شنوایی انسان نیز صادق است. در حالت کلی گوش طبیعی انسان قادر به شنیدن اصواتی مابین ۲۰ تا ۲۰هزار هرتز است و در صورت افزایش فرکانس بیش از این مقدار قادر به شنیدن آن نخواهیم بود.

تعداد کانال‌‌های خروجی

امروزه اکثر بلندگوهای بازار دارای حداقل ۲کانال اصلی و یک کانال صدای بم هستند که این عامل باعث تاثیر‌گذاری بهتر در هنگام شنیدن صداهای مختلف می‌شود، اما به علت پیشرفت و تعبیه کارت‌های صدای چند کاناله روی مادربورد‌های امروزی کم‌کم این بلندگوها جای خود را به بلندگوهای چندکاناله می‌دهند. سعی کنید بلندگویی تهیه کنید که حداقل از ۴کانال، یک کانال برای صدای بم داشته باشد.

شاید برای کاربران این بحث به‌وجود آید که در این دوران که صداهای محیطی باعث کلافه‌شدن بسیاری از افراد می‌شود خرید یک بلندگوی چندکاناله فقط باعث افزایش دادن حجم صدا می‌شود، اما این طور نیست چون در بلندگوهای چندکاناله به علت تقسیم صدا در کانال‌های مختلف، براساس نوع موقعیت آنها توان صوتی در معدل‌ مابین بلندگوها تقسیم می‌شود و در اصل وجود تعداد بلندگوی بیشتر باعث افزایش حجم صدا نشده و باعث افزایش دقت و تفکیک‌پذیری صوتی می‌شود.

مورد بعدی در خرید اسپیکر است. حساسیت اسپیکرها نیز از مواردی است که معمولا روی جعبه اسپیکر نوشته نمی‌شود و فروشندگان هم اطلاع کافی از آن ندارد. استاندارد حساسیت سیستم صوتی 87 دسیبل است. 

البته در اکثر موارد، اسپیکرهای ارزان قیمت در این فاکتور ضعف دارند و پایین‌تر از حد استاندارد عمل می‌کنند. بنابراین بین این عدد و حساسیت اسپیکر رابطه‌ی مستقیم برقرار است به طوری‌که هر چه این عدد بالاتر باشد حساسیت اسپیکر افزایش و هر چه این عدد کمتر باشد حساسیت اسپیکر کاهش می‌یابد.

نکته بعدی امپدانس اسپیکر است که با واحد اهم بیان می‌شود.

 هر چه میزان مقاومت الکتریکی اسپیکر کمتر باشد کنترل کم‌تری بر روی دیافراگم خواهیم داشت. به عبارت ساده‌تر اسپیکرهای امپدانس پایین دارای مقاوت سیم پیچ کم‌تری بوده و در ازای ولتاژ کم‌تر صدای بلندتری تولید می‌کنند اما یک اسپیکر با امپدانس بالا مقاومت سیم پیچ بالاتری داشته و کنترل بهتری را بر روی دیافراگم فراهم می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۲۶
فرزاد هاتفی

رازهای انتخاب لباس مردان خوش تیپ درست است که همه چیز در زیبایی و جذابیت لباس نیست اما نمی توان نقش بارز پوشش را نادیده گرفت . 

شاید برایتان سوال باشد که مردان خوش تیپ چگونه و با چه راز و رمزی لباس هایشان را انتخاب می کنند که همیشه جذابیت خود را حفظ می کنند؟ یک نکته که همیشه موقع خرید لباس های جدید باید به خاطر داشته باشید این است که برازنده بودن لباس در تنتان در درجه اول اهمیت قرار دارد. 

اگر یک کت زیبا و گران در تن شما مناسب به نظر نمی رسد، دیگر مهم نیست که چقدر گران باشد یا مارک آن چه باشد، چون به درد شما نمی خورد. برعکس، اگر یک کت ارزانتر خوب به تن شما بنشیند و آن قسمت هایی از بدنتان را که دوست ندارید خیلی نمایان باشد را میپوشاند، بااینکه قیمت چندانی ندارد، اما شما را خوش تیپ نشان خواهد داد .مردان خوش تیپ

 ● با رنگ تیره بدرخشید اگر می خواهید در یک مجلس رسمی مثل جشن عروسی شرکت کنید بهتر است سراغ رنگ های تیره بروید .

 طیف خاکستری تا مشکی که ساده و بدون طرح یا راه راه باشد ، کاملا مناسب است. برای این نوع مجالس پارچه های چهارخانه را فراموش کنید چون اصلا رسمی نیستند .

 ● اهمیت دکمه هنگام خرید کت و شلوار حواستان به تعداد دکمه های کت باشد . کت هایی که دکمه کمتری دارند رسمی تر هستند و باید برای مجالس رسمی انتخاب شوند .

 علتش هم این است که کت های یک یا 2 دکمه، یقه بازتری دارند و پیراهن زیر کت بیشتر دیده می شود ، در نتیجه حالت رسمی تری پیدا می کند. کت های دو دکمه شما را لاغرتر نشان می دهد و پیراهن تان هم بهتر به نظر می رسد . 

مردان خوش تیپ نکات مهم در لباس پوشیدن مردان خوش تیپ نکات انتخاب لباس مردان خوش تیپ سایز بزرگ 1 - از پوشیدن راه راه های افقی پرهیز کنید اگر بزرگ و جثه دار هستید و مخصوصاً در نواحی شکم کمی اضافه دارید، از پوشیدن لباس هایی با راه راه های افقی و راه راه های مورب به شدت خودداری کنید. 

آنچه شما باید با کمال افتخار به تن کنید، پیراهن ها و شلوارهایی با راه راه های عمودی است .

 2 - از پوشیدن کت هایی با دو چاک در پشت پرهیز کنید شما باید سراغ کت هایی بروید که پشت شما را به خوبی بپوشاند. و به خصوص اگر احساس می کنید که در نواحی باسن کمی چاق هستید، باید از پوشیدن کت هایی که در پشتشان دو چاک دارند خودداری کنید، چون این نوع کت ها توجه را بیشتر به سمت باسن شما معطوف می کند. پوشیدن کت های بدون چاک پشت یا حداکثر یک چاک برای شما بهتر است .

پیراهن مردانه قبل از هر چیزی باید کاملا اندازه شما باشد، پس عوامل دیگری مثل استایل یقه، سردست، پشت و … در انتخاب شما تاثیرگذار خواهند بود. در مقالات قبلی به تعدادی از این فاکتورها اشاره شد و در این مقاله همه چیزهایی را که باید درباره پیراهن مردانه رسمی بدانید به طور کامل تر خواهید خواند تا بتوانید انتخابی درست و استایلی عالی برای خودتان داشته باشید. 

آشنایی با پیراهن مردانه رسمی
پیراهن رسمی مردانه به پیراهنی گفته می شود که آستین های بلند، سردست و یقه مردانه دارد و با دکمه بسته می شود. این ساده ترن تعریف برای پیراهن مردانه است اما وقتی نوبت به تفاوت های پیراهن رسمی و اسپورت می رسد این تعاریف چندان ساده نیستند.

ه طور مثال دکمه های پیراهن رسمی از پایین به بالا بسته می شود در دکمه های سردست آن پس از پوشیده شده بسته می شود در حالی که در پیراهن غیررسمی دقیقا برعکس است. همه دکمه های پیراهن رسمی باید بسته شود و در صورت امکان باید با کراوات یا پاپیون همراه شود در صورتی که در پیراهن غیررسمی این کار ضرورتی ندارد. یقه و سردست پیراهن مردانه رسمی انواع مختلفی دارد که در میزان رسمی و غیررسمی بودن پیراهن نقش مهمی دارند و در مقالات قبلی همه انواع آن ها با ویژگی های و کاربرد خاص هرکدام شرح داده شد. به طور کلی پیراهن های آستین کوتاه با کت پوشیده نمی شوند بنابراین در دسته پیراهن های رسمی مردانه قرار نمی گیرند.

جالب است بدانید که در نیم قرن اخیر پیراهن های مردانه از نوعی لباس زیر به یکی از بخش های ضروری استایل مردانه تبدیل شده اند. در گذشته این پیراهن ها رنگبندی خاصی نداشتند و فقط به رنگ سفید ساده یافت می شدند اما امروزه تنوع رنگ و طرح پیراهن های رسمی بسیار بیشتر شده است.

 پیراهن سفید مردانه با سردست های تمیز در گذشته نماد سطح اجتماعی بالا بود چون پوشیدن چنین لباسی به این معنا بود که این شخص کارهای یدی و کارگری انجام نمی دهد و جزو قشر ثروتمند جامعه است. اما امروزه فرقی نمی کند چه شغل یا جاگاهی در اجتماع داشته باشید، در هر صورت به یک پیراهن رسمی نیاز دارید. 

اندازه بودن پیراهن مردانه

همان طور که می دانید اندازه بودن لباس به خصوص لباس های مردانه با استایل رسمی اهمیت زیادی در شیکپوشی دارد اما متاسفانه بیشتر آقایان پیراهن هایی می پوشند که کاملا اندازه بدنشان نیست.

 اندازه بودن پیراهن مردانه به این معنا است که قسمت تنه، سینه، شکم، سرشانه ها، یقه، آستین ها، سردست و همه قسمت های پیراهن کاملا اندازه است و در هیچ قسمت گشاد یا تنگ یا بلند و کوتاه نیست. این اندازه بودن در واقع مرز تعیین کننده شیکپوشی شما است که باید آن را کاملا جدی بگیرید تا تیپی کامل و سطح بالا داشته باشید.

هر شخصی ویژگی های اندامی خاصی دارد و برای تولیدکنندگان عمده پوشاک ممکن نیست که بتوانند نیازهای همه اقشار جامعه را تحت پوشش قرار دهند بنابراین وقتی پیراهن آماده ای تهیه می کنید همیشه این احتمال وجود دارد که بخشی از آن کمی تنگ یا گشاد باشد در این شرایط است که لباس های سفارشی دست دوز می توانند به کمک شما بیایند. 

در هر حال پیراهن رسمی چه با کت پوشیده شود و چه بدون آن، باید در سرشانه ها کاملا فیت باشد و در بازوها احساس راحتی داشته باشید و بتوانید به سادگی آن ها را حرکت دهید. دکمه های پیراهن هم چه در قسمت جلو و یقه و چه در سرآستین ها باید به سادگی بسته شود و فاصله ای میان آن ها دیده نشود.

 استفاده از زیرپیراهن هم همراه با پیراهن توصیه می شود تا عرق و چربی بدن توسط پیراهن جذب نشود و نیاز به شستشوی کمتری داشته باشد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۴۲
فرزاد هاتفی

آیا همیشه می‌توانید یک مدل ساعت را داشته باشید و در هر موقعیت و با هر استایلی از آن استفاده کنید؟ ساعت‌ها چقدر در استایل شما موثرند؟

جواب همه‌ی این‌ها را در یک مثال ساده می‌توانید پیدا کنید! یک مرد خوش تیپ را با کت وشلوار مشکی، کراوات و کفش‌های براق تصور کنید، حالا دستش را بالا می‌آورد تا زمان را چک کند و نگاه شما به ساعت مچی کاسیو با بند لاستیکی و صفحه‌ی دیجیتال او می‌افتد و همه‌ی تصوراتتان در مورد او محو می‌شود!

 

پس ازین به بعد  قدرت ساعت مچی مردانه را در استایل خود دست کم نگیرید. مردان در استفاده از اکسسوری‌ها محدودیت‌های بیشتری دارند و ساعت یکی از آن اکسسوری‌هایی است که می‌توانند رویش مانور دهند.

کدام مدل ساعت مردانه را بخریم؟

جواب این سوال، در ابتدا به سلیقه‌ی شما برمی‌گردد، اما اگر دلتان می‌خواهد صرفه‌جویانه‌تر عمل کنید و یک ساعت مچی مردانه را برای استایل‌های مختلف به کار ببرید، باید به این نکات توجه داشته باشید:

 

مدل‌های کمی از ساعت مچی وجود دارند که بتوان آن‌ها را برای استایل‌های مختلف به کار برد، شما حداقل بر اساس کمد لباس‌هایتان به دو ساعت مچی نیاز دارید.

ساعت بند فلزی نسبت به ساعت‌های بند چرمی راحت‌تر با لباس‌های دیگر ست می‌شوند، اما بندهای چرمی شیک‌تر و رسمی‌تر هستند.

رنگ تمام فلزات به کار رفته در اکسسوری‌های شما، مثل عینک آفتابی، قلاب کمربند یا گردنبند و ساعت و غیره باید با یکدیگر هماهنگ باشند، رنگ حلقه ازدواج شما از این قاعده مستثنی است.

اگر ساعت بند چرمی انتخاب می‌کنید، رنگ آن باید با رنگ تمام چرم‌های به کار رفته در استایلتان هماهنگ باشد.

هر قدر رنگ دور صفحه، عقربه‌ها و اعداد روی ساعت روشن‌تر، با کنتراست بیشتر و شلوغ‌تر باشند، ساعت مردانه‌ی شما غیررسمی‌تر است

چند ساعت مچی برای شما کافی است؟

خب دوست دارید پولتان را تنها صرف خرید یک ساعت مچی کنید؟ پس به یک ساعت نیاز دارید که بیشترین کاربرد را برای تیپ و استایل شما داشته باشد. سراغ ساعت‌ها خیلی پر زرق و برق نروید و یک مدل ساده‌تر را انتخاب کنید.

کدام مدل ساعت زنانه را بخریم؟

نکته: اگر قرار است تنها یک ساعت مچی داشته باشید و ساعت ست شما هم صفحه و هم بند فلزی داشته باشد، چرم انتخاب خوبی برای شما نیست!

 

اما اگر به ساعت‌های مچی مردانه بیش از این حرف‌ها علاقه‌مندید، دستتان در انتخاب هم بازتر است. حداقل یک ساعت کاملا رسمی و شیک را برای استایل کاری و فرمال خود انتخاب کنید و یک ساعت اسپرت مردانه را با جزییات جذاب و خاص برای استایل روزمره بخرید.

 

دقت داشته باشید که یک ساعت بند چرم مردانه که رنگ آن قهوه‌ای است را نمی‌توانید با کفش مردانه و کمربند چرم مشکی ست کنید و بر عکس. اگرچه که امروزه بسیاری از ساعت‌های مچی مردانه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بند قابل تعویض داشته باشند و بنابراین شما بتوانید بر اساس استایل خودتان رنگ بندها را تغییر دهید­.

 

 

 

‌‌‌

 

بند چرمی یا بند فلزی ؟ مسئله این است!

ساعت‌های بند فلزی این مزیت را دارند که در تیپ شما به خوبی ست شوند. اگرچه که فلزهای به کار رفته در زیورآلات مردانه و اکسسوری‌های شما باید همیشه با هم ست باشند، اما اصولا مردان از اکسسوری‌های فلزی کمتری استفاده می‌کنند.

 

ضمن اینکه معمولا مثلا قلاب کمربند شما نقره‌ای رنگ است و کمتر پیش می‌آید که از یک قلاب طلایی استفاده کنید. از سوی دیگر هم قلاب کمربند قابل تعویض است و هم مثلا دکمه سر آستین‌های فلزی شما. پس همیشه ست کردن یک ساعت بند فلزی با سایر اکسسوری‌ها کار آسان‌تری است.

 

در مورد چرم‌ها هم همان قاعده‌ی ست بودن تمام چرم‌های به کار رفته در استایل شما-معمولا کمربند و کفش- چرم وجود دارد. فراموش نکنید که چرم‌ها همیشه نسبت به اکسسوری‌های فلزی ساده‌تر و شیک‌تر به نظر می‌رسند.

ساعت‌های بند چرمی شیک را می‌توانید در برند برند سواچ Swatch پیدا کنید.

به این نکات توجه کنید:

برای استایل کاملا رسمی مردانه ساعت بند چرمی و اکسسوری‌های چرم با رنگ مشکی نسبت به شیک‌ترین ساعت‌های فلزی برتری دارند.

برای استایل نیمه رسمی، استفاده از ساعت بند چرمی هم آسان‌تر است و هم باز هم نسبت به ساعت بند فلزی انتخاب هوشمندانه‌تری به نظر می‌رسد.

بند فلزی در ساعت مچی مردانه حالتی روزمره‌تر و در عین حال قدرتمندتر دارد.

بند چرم به کار رفته در ساعت مچی، آن را شیک‌تر و استایل شما را پیچیده‌تر نشان میدهد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۴۱
فرزاد هاتفی


کفش ورزشی خوب ویژگی هایی دارد که می تواند راحتی و کارایی شما را نیز افزایش دهد. انتخاب یک جفت کفش مناسب ورزش، یعنی انتخاب بین رسیدن به هدف تناسب اندامتان، یا نشستن روی صندلی پزشک ارتوپداکثر فعالیت های ورزشی و تمرینات تناسب اندام، نیاز مبرمی به پاها، قوزک، ساق و ران پای شما دارند، و پوشیدن یک کفش ورزشی مناسب و اندازه‌ی شما می‌تواند فشار وارد شده بر پاها را کاهش داده و از بوجود آمدن آسیب‌های ورزشی پیشگیری کند. 

همچنین یک کفش ورزشی مناسب، می تواند راحتی و کارایی شما را نیز افزایش دهد. نیازهایتان را بسنجید اینطور فکر نکنید که یک جفت کفش کتانی تمام نیازهای ورزشی شما را پوشش می‌دهد!

 کفش‌های ورزشی اختصاصا برای فعالیت‌های خاصی طراحی شده‌اند. شما می‌توانید کفش‌هایی برای دویدن، پیاده روی، کوه پیمایی و بسکتبال و در عین حال کفش های میخ داری برای بیس بال، فوتبال و سافت بال پیدا کنید. اگر می خواهید فعالیتی را حداقل دو بار در هر هفته انجام دهید، به کفش طراحی شده مخصوص آن فعالیت احتیاج دارید. خرید کفش هنگامی که تصمیم گرفتید کفش ورزشی بخرید، سعی کنید که در پایان روز خریدتان را انجام دهید.
 پاها در طول روز متورم خواهند شد، بنابراین کفش مورد نظرتان باید زمانی که پاهای شما در بزرگ ترین اندازه ی خود قرار دارند، کاملا اندازه تان باشد. همان مدل جورابی را بپوشید که معمولا همیشه به پا می کنید. هنگامی که در حال امتحان یک جفت کفش هستید، اطمینان حاصل کنید که کفش، پاشنه‌ی پایتان را محکم چسبیده و بخوبی آنرا پوشانده باشد.

 وقتی راه می روید پاهایتان نباید داخل کفش بلغزد. بعلاوه باید بین انگشتان پاهایتان و انتهای کفش، به اندازه ی نیم اینچ برابر با پهنای شصت دستتان فاصله باشد. نباید احساس کنید که جا برای انگشتان پاهایتان تنگ است یا بدتر از آن در حال له شدن هستند! هر دو لنگه‌ی کفش مورد نظرتان را بپوشید و بندهایش را سفت کنید تا مطمئن شوید که اندازه‌ی شماست. سپس در اطراف فروشگاه قدم بزنید تا سطح راحتی کفش را تست کنید.
 علاوه بر اندازه‌ی مناسب، قوس کف پای شما نیز تعیین کننده‌ی نوع کفشی است که نیاز دارید.;اگر قوس کف پاهایتان زیاد است، هنگامی که می‌دوید پاهایتان تمایل به چرخیدن به سمت بیرون پاهایتان را دارند. در حالیکه قوس کم، باعث خواهد شد هنگام دویدن پاها به درون بچرخند. شما می‌توانید کفش‌هایی را انتخاب کنید که اختصاصا برای اصلاح این گرایش طبیعی ساخته شده باشند. 
 یک پزشک، با توجه به میزان قوس کف پای شما، می‌تواند نوع کفشی که به کارتان می‌آید را تشخیص دهد. قیمت قبل از اینکه به خرید بروید، مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید را مشخص کنید. کفش‌های ورزشی با کیفیت، قیمت نسبتا بالایی هم دارند. اما به یاد داشته باشید که گران‌تر، همیشه به معنای بهتر نیست.
 بیماری های مختلفی در پا وجود دارند و مشکلات ناشی از بعضی را می توان با استفاده از کفش مناسب برطرف کرد. در هر بیماری پا، ممکن است نیاز به استفاده از کفشی با خصوصیات خاص باشد که با بیماری دیگر متفاوت است، ولی خصوصیات مشترکی وجود دارند که تمام کفش اسپرت طبی باید واجد آنها باشند.
 

1- کفی کفش طبی ورزشی باید از استحکام کافی برخوردار باشد و بتواند شوک وارده به کف پا را جذب کند. به طور کلی، نیرویی که در حال راه رفتن از زمین و کف پا به بدن منتقل می‌شود، معمولا حدود دو برابر وزن بدن است. این نیرو در حالت دویدن حتی تا 10 برابر وزن بدن هم به اندام ‌ها منتقل خواهد شد. بنابراین‌ کفی کفش می‌تواند نقش مهمی در انتقال و پخش نیرو از زمین به کف پا و در نهایت به بدن داشته باشد.

 
2- کفی کفش ورزشی باید کاملا متناسب با ویژگی های کف و قوس کف پا باشد. ضمن اینکه باید سبک، ضخیم و جاذب ضربه (دارای خاصیت الاستیکی) به‌خصوص در ناحیه پاشنه هم باشد.

3- پوشیدن کفش‌ هایی با پاشنه یا کفی‌ای از جنس چوب یا MDF، به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود؛ حتی اگر چنین کفش‌ هایی با ادعای طبی بودن به فروش برسند. جنس چوب و MDF (ام دی اف) می‌تواند به سرعت پاشنه پا را آزار دهد و باعث ایجاد درد در این ناحیه شود. در حالی که پوشیدن کفش ‌هایی با پاشنه و کفی‌ هایی با خاصیت الاستیکی، به هیچ ‌وجه پاشنه و کف پا را آزار نمی‌دهد. 
 
4- کفش مناسب باید کاملا اندازه پا باشد، نه تنگ‌تر و نه گشادتر. اگر کفش شما بیش از حد تنگ باشد یا پاهایتان را فشار دهد، خون رسانی در ناحیه پا مختل خواهد شد. ایجاد نقاط فشاری و زخم ناشی از آن هم می‌تواند از دیگر عوارض پوشیدن کفش اسپرت طبی یا غیرطبی تنگ باشد. گشاد بودن کفش طبی و بازی کردن پا درون آن هم باعث ساییدگی و ایجاد اختلال در انتقال نیرو می ‌شود. پس حواستان باشد فروشنده کفش بزرگتر یا کوچکتری را به شما تحمیل نکند و قول بهبود سایز با قالب زدن یا کفی گذاشتن را به شما ندهد.
 
5- معمولا قسمت جلویی کفش طبی مناسب باید فضای مناسب برای انگشتان پا را داشته باشد، یعنی انگشتان پای شما باید در فضایی قرار بگیرند که نه آنقدر تنگ باشد که روی هم بیفتند و فشرده شوند و نه آنقدر فضای قرار گرفتنشان در پنجه کفش گشاد و باز باشد که محافظت خوبی از آنها در برابر ضربه ‌های احتمالی انجام نشود. 

6- رویه کفش طبی باید انعطاف‌پذیر و از جنس چرم باشد تا بتواند سرما و گرما را به خوبی به پا منتقل کند. البته در حال حاضر، جنس‌های ترکیبی مختلف و با قیمت مناسب‌ تری برای رویه کفش‌ های طبی طراحی شده‌اند که چنین خاصیت هایی هم دارند.

7- وقتی عرض یا ارتفاع پنجه کفش کم باشد بیماری های زیادی مانند انگشت چکشی، میخچه و هالوکس والگوس را ایجاد می کند. انگشتان پا باید در پنجه کفش فضای کافی داشته باشند تا از هم باز شوند و کمی به بالا و پایین بروند. بجای استفاده از کفش های نوک تیز از کفش های با پنجه گرد استفاده کنید.
 
8- سعی کنید کفشی بخرید که کفی Insole قابل عوض کردن داشته باشد. با این کار می توان با عوض کردن کفی، اندازه و حجم کفش اسپرت را کم و زیاد کرد تا وقتی پا ورم کرد، بتوان جا برای آن باز کرد و یا کفی ساده را با کفی های درمانی جایگزین کرد. وقتی پا عرق کرده و کفش را نمناک می کند، کفی قابل تعویض در کم کردن رطوبت کفش می تواند موثر باشد. کفش مرطوب می تواند موجب ابتلا پا به بیماری های قارچی باشد.
 
9- پشتی کفش Heel counter قسمتی از کفش است که در پشت پاشنه پا قرار می گیرد. این پشتی باید سفت و محکم باشد. برای امتحان کردن پشتی کفش، با شست خود بر روی آن فشار دهید. اگر فرو نرفت، پشتی محکمی دارد.
 
10- کف کفش از داخل Foot bed باید قوس هایی داشته باشد که هماهنگ با قوس های کف پا باشد. وزن بدن در داخل چنین کفشی به صورت متناسب بر روی تمام سطح کف آن توزیع شده و پا در چنین کفی احساس راحتی می کند. مهم ترین قوس کف پا، قوس طولی آن است. پس کف داخلی کفش باید در قسمت میانی و داخلی کمی برجسته تر باشد.

11- پاشنه Heel کفش از قسمت های مهم آن است. کفش بدون پاشنه و کفش با پاشنه بلند هر دو مضر هستند. اندازه پاشنه به طور متعادل باید حدود 1.5 تا 4 سانتیمتر باشد. 
 
12- کف بیرونی کفش Outsole باید قدری گوژ باشد تا وسط کفش پایین تر از دو انتهای آن قرار گیرد. راه رفتن در چنین کفشی بسیار راحت بوده و در هنگام راه رفتن، موقع اصابت پاشنه به زمین و موقع بلند شدن پنجه از زمین، فشار زیادی به کف پا و مچ پا وارد نمی شود.
 
13- با دست کشیدن به تمام سطح داخلی کفش اسپرت باید متوجه شویم سطوح یکنواخت و قوس های نرمی در درون کفش وجود دارد. این چنین کفش هایی در موقع راه رفتن فشار کمتری را به پوست وارد می کنند.

سعی کنید کفشی را که انتخاب می‌کنید تنها جنبه زیبایی نداشته ‌باشد، بلکه از هر لحاظ مانع آسیب دیدن پای شما در برابر گرما، سرما و ناهمواری‌های زمین باشد.

 4) به موقعیت و شرایط خودتان هنگام خرید کفش دقت کنید.

 5) در نظر گرفتن بیماری‌هایی مثل دیابت ممکن است انتخاب تان را محدود کند، ولی در نهایت با آگاهی از بیماری و شرایط حاکم بر شما، یک انتخاب صحیح خواهید داشت.

 6) در دوران بارداری کفش اسپرت بپوشید که فشار زیادی بر پا و ناحیه پشت شما وارد نکند، مثل کفش‌های راحت و تختی که جنس و بافت نرمی دارند. معمولا در این دوران، بین نیم تا یک نمره، تغییر سایز خواهید داشت که با توجه به این تغییر، باید کفشی مناسب انتخاب کنید.

 7) اگر از کمردردهای مکرر رنج می‌برید،‌ حتما با دقت بیشتری کفش‌هایتان را انتخاب کنید و سعی کنید کفش‌های طبی به پا کنید، زیرا این کمردردها گاهی از عواقب پوشیدن کفش‌های نامناسب و غیر استاندارد هستند.

 8) اگر اضافه وزن دارید، پوشیدن کفش‌های تخت و راحت به شما توصیه‌ می‌شود. راه رفتن با کفش اسپرت پاشنه بلند برای کسانی‌ که اضافه وزن دارند باعث عدم تعادل می‌شود.

 9) ‌قبل از خرید کفش ورزشی حتما چند بار آن را امتحان کنید و مطمئن شوید به پایتان فشار نمی‌آورد.

10) ‌بهترین زمان برای خرید کفش، پایان روز است. در طول روز پاهای شما دما، فشار و استرس زیادی را تحمل می کنند و برای انتخابی آگاهانه و شناسایی سایز دقیق و مناسب، وقت مناسب‌تری است.

 11) ‌هنگام خرید کفش‌ بهتر است جورابی مناسب به پا داشته باشید که بسیار نازک یا بسیار ضخیم نباشد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۴۰
فرزاد هاتفی


لباس خواب مناسب باید چگونه باشد؟ بازدید: 261 نظرات: 0 یک عده لباس‌خواب به تن می‌کنند و عده‌ای دیگر با لباس خانه به رختخواب می‌روند. عادت دوم، عادت پسندیده‌ای نیست. بهتر است خارج از خانه یک نوع پوشش، هنگام بیداری در خانه یک نوع و موقع‌ خواب، لباس‌خواب به تن کنیم. در طول روز، بدن عرق می‌کند و باکتری‌ها روی پوست پخش می‌شوند، بدن در طول شب به تعریق ادامه می‌دهد و باکتری‌های جدید به باکتری‌های قبلی اضافه می‌شوند. برای خواندن محتوا به ادامه مطلب مراجعه شود.

لباس خواب مناسب باید چگونه باشد ؟ نه تنگ باشد و نه خیلی گشاد برای انتخاب لباس‌خواب باید به شکل بدن خود توجه کنیم تا در عین انتخاب لباسی زیبا، بتوانیم خواب راحتی داشته‌باشیم.

 اندازه لباس‌خواب باید مناسب باشد. لباس تنگ مانع خواب راحت و آسوده می‌شود و لباس گشاد نیز دست‌وپا گیر است. آستین کوتاه برای تابستان برای فصل تابستان، لباس‌خواب سبک و نازک با آستین کوتاه انتخاب کنید و برای زمستان لباس‌خوابی که دست‌ها و پاها را کاملا بپوشاند، حتی می‌توانید در زمستان هنگام خواب جوراب هم پا کنید تا خواب آرام‌تری داشته باشید. لباستان مصنوعی نباشد از خرید لبا‌س‌هایی از جنس نایلون خودداری کنید. 

این لباس‌ها به بدن می‌چسبند و باعث تعرق زیاد می‌شوند. لباس‌خواب کتانی بهترین گزینه است. این جنس پارچه نرم و لطیف و شستشو و نگهداری از آن آسان است. حساسیت‌زا نیست و باعث تحریک‌ پوست نمی‌شود. برخی از انواع پارچه‌ها مثل پارچه‌های پشمی و آکریلیک محرک پوست هستند و باعث خارش می‌شوند و خواب راحت را از شما می‌گیرند.

 ریزنقش ها ساتن بپوشند اگر قد کوتاهی دارید و ریز نقش هستید، بهترین لباس‌خواب برای شما، پیراهن ابریشمی یا ساتن است. خانم?هایی که سینه‌های کوچکی دارند، بهتر است پیراهن دکلته بپوشند و اگر سینه‌های بزرگی دارند، بهتر است یقه لباسشان بسته باشد. لباس خواب آیا می‌دانستید آدم‌ها هنگام خواب به 2 دسته تقسیم می‌شوند؟ 

یک عده لباس‌خواب به تن می‌کنند و عده‌ای دیگر با لباس خانه به رختخواب می‌روند. عادت دوم، عادت پسندیده‌ای نیست. بهتر است خارج از خانه یک نوع پوشش، هنگام بیداری در خانه یک نوع و موقع‌ خواب، لباس‌خواب به تن کنیم.

 در طول روز، بدن عرق می‌کند و باکتری‌ها روی پوست پخش می‌شوند، بدن در طول شب به تعریق ادامه می‌دهد و باکتری‌های جدید به باکتری‌های قبلی اضافه می‌شوند. اگر هنگام خواب، لباستان را عوض نکنید، باکتری‌هایی که از عرق تغذیه می‌کنند روی پوستتان افزایش می‌یابند و نه تنها باعث بوی بد بدن می‌شوند، بلکه می‌توانند ناراحتی‌های پوستی ایجاد کنند. مولا همه‌ با لباسی راحت، شلوار کوتاه و … آماده خواب می‌شوند تا در زمان استراحت راحت باشند. اما بر اساس حالات بدنتان، باید جنس لباس خواب خود را طوری انتخاب کنید تا به هنگام شب اذیت نشوید. حال بر اساس ساختار استیل و هیکلتان به شما توصیه‌های را می‌کنیم تا خواب راحتی داشته باشید :

اگر شما دارای اندامی ظریف هستید و قد نسبتا کوتاهی هم دارید؛ بهتر است که جنس لباس شما از ابریشم و یا از ساتن باشد و اگر دارای بالاتنه ظریف و کوچکی هستید بهتر است لباس خواب شما از ناحیه‌ی بالا و در قسمت قفسه‌ سینه‌تان باز باشد و پوشش سختی نداشته باشد چون معمولا توصیه می‌شود به هنگام خواب لباسی بپوشید که از ناحیه‌ی قفسه باز باشد تا بتوانید به هنگام خواب به راحتی نفس بکشید و مشکلی در نفس کشیدنتان به وجود نیاید و حتما به هنگام خواب لباس زیرخود را باز کنید تا راحت باشید.
اگر قد بلندی دارید اما لاغر هستید؛ می‌توانید از لباس‌هایی استفاده کنید که نسبت به لباس‌های خواب دارای جنسی کمی ضخیم تر باشد البته کمی و شما هم می‌توانید از لباس‌های استفاده کنید که دکلته باشند و بهتر است لباس‌های بپوشید که راه راه افقی و ‌یا طرح‌های افقی دارند.
اگر چاق هستید و قدی کوتاه دارید؛ از لباسی استفاده کنید که کمی آزاد تر باشد زیرا شما نسبت به افراد گفته شده در بالا کمی چاق تر هستید اما نه خیلی گشاد که در این لباس گم شوید و در خواب لباس‌تان به دست و پای‌تان بپیچد.
اگر چاق هستید ولی قدی بلند دارید؛ بهتر است لباسی بپوشید که طرح و راه راهای عمودی داشته باشد و اگر پاهای خیلی بلندی دارید بهتر است شلوارک‌هایی کوتاه بپوشید تا قد بلند شما کمتر مشخص شود و از لباس های خوابی که بلند هستند پرهیز کنید.

لباس خواب باید از چه نوع پارچه ای باشد؟ 

لباس‌های از جنس پلاستیک و نایلون را به تن نکنید. زیرا به دلیل بافت آنها راحت نخواهید بود. لباس خواب بهتر است از جنس نخ باشد زیرا این جنس پارچه نرم و راحت است و شما را به هنگام خواب کلافه نمی کند و حتما از لباس خواب‌های از جنس پشم و اکریلیک دوری کنید، زیرا این جنس‌ها به دلیل نوع مخصوص بافتشان باعث خارش بدن می‌شوند پس توصیه می‌شود از لباس‌هایی از این جنس نه حتی برای لباس خواب حتی برای هیچ لباسی استفاده نشود.
حال توصیه‌ی ما به شما چیست ؟
ما به شما توصیه می‌کنیم برای بهتر خوابیدن، بخصوص در زمستان که هوا سرد است، بهتر است لباسهایی ضخیم تر بپوشید و اگر از آن افرادی هستید که با لباس‌های ضخیم خوابتان نمی رود، ما توصیه می‌کنیم به هنگام خواب‌ یک جوراب پشمی بپوشید، زیرا اگر از ناحیه‌ی پا بدنتان را گرم کنید دیگر سرمایی احساس نخواهید کرد و مانند ‌یک بچه ناز به راحتی به خواب خواهید رفت

در صورتی که قانع شده‌اید تا هنگام خواب، لباس‌خواب به تن کنید، قبل از انتخاب این لباس به این نکته‌ها توجه کنید: لباس خانگی چاق ها لباس با خطوط عمودی بپوشند بهترین لباس‌خواب برای شما، پیژامه‌‌ای با خطوط عمودی است.

اگر پاهای بلندی دارید، می‌توانید پیراهن کوتاه انتخاب کنید تا در عین آزاد بودن در آن زیبا به نظر برسید. لباس راحتی لاغرها لباس با خطوط افقی بپوشند اگر قد بلندی دارید و ریزنقش هستید، لباس‌خواب رنگی برای شما بسیار مناسب است. اگر لاغر هستید، لباس‌هایی با خطوط افقی انتخاب کنید.

در غیر این صورت هر نوع طرح‌ و رنگی برازنده شماست. لباس خواب با لباس سبک بخوابید با حداقل لباس بخوابید. نتایج تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده خوابیدن بدون لباس یا با لباس سبک می‌تواند به سلامت کمک کند. طی خواب، بدن کاملا در حالت استراحت است، عضلات و ماهیچه‌ها شل می‌شوند و کار بازسازی ارگان‌ها و حذف سم‌ها آغاز می‌شود. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۴۰
فرزاد هاتفی


ژل بازی اسلایم چیست و چه اثراتی دارد؟ ژل بازی اسلایم یک ماده خمیری است که حالت ژلاتینی دارد و از آن برای بازی کودکان و رشد خلاقیت آن‌ها استفاده می‌شود. در اینجا فواید، عوارض و روش‌های نگهداری این خمیر بازی بررسی شده است.

خمیر اسلایم که به خمیر جادویی معروف است، یک وسیله بازی برای کودکان می باشد که می توانند با آن به راحتی اشکال و اجسام را درست کنند بدون اینکه کثیف کاری و ریخت و پاش داشته باشد. گفته می شود بازی با خمیر اسلایم یا خمیر جادویی برای افزایش مهارت و خلاقیت کودک نقش موثری را ایفا می کند.

اسلایم چیست

اسلایم یکی دیگر از وسیله های بازی کودکان است که امروزه در همه کشورها بخصوص ایران استفاده از آن ها باب شده است. اسلایم نوعی خمیر برای بازی است که استفاده از آنها باعث تخلیه ی فشارهای عصبی در کودکان می شود. استفاده از اسلایم معایب و مزایای خاص خودش را دارد. برای اینکه بدانید اسلایم چیست، تا انتهای متن با ما باشید.

اسلایم و خرید اسلایم

اسلایم یک ماده خمیری است که حالت ژلاتینی دارد و به شکل های گوناگوی درمیاد خمیر اسلایم یا همان خمیر جادویی یک وسیله بازی برای کودکان است و با آن می توانند اشکال و اجسام درست کنند . بازی با خمیر جادویی در افزایش مهارت و خلاقیت کودک نقش موثری را ایفا میکند اما خالی از لطف نیست که بدانید همین وسیله بازی ممکن است کودک شما را بیمار کند.

ویدئوهای زیادی در باره خمیربازی اسلایم منتشر شده که کودکان و والدین آن ها را به خرید این بازی سرگرم کننده برای کودکانشان تشویق می کند.

درحالی این بازی، تفریحی ساده و خوب برای کودکان به شمار می آید که می تواند آن ها را به خوبی سرگرم کند و همین مساله، والدین را به خرید فوری این بازی تشویق می کند.

ویدئوهای زیادی در باره خمیربازی اسلایم منتشر شده که کودکان و والدین آن ها را به خرید این بازی سرگرم کننده برای کودکانشان تشویق می کند. اما لازم است که بدانید این ژل بازی ممکن است خطرناک نیز باشد و کودک شما را بیمار کند.

ژل بازی اسلایم چه فوایدی دارد؟ اسلایم ژله ای است بر پایه پلیمرهای بهداشتی که به علت روانی و انعطاف پذیری فرد با فشردن آن استرس خود را تخلیه و از صداهایی که از حبس هوا در بین لایه های آن ایجاد می شود لذت می برد. انعطاف پذیری اسلایم طوری است که می توان اشکالی خلاقانه ای با آن ایجاد کرد.

استفاده از رنگ های متنوع بهداشتی، بازی با خمیر اسلایم را برای کودکان و نوجوانان خوشایند کرده است. بازی با رنگ های روشن و پر جنب و جوش هم تسکین دهنده و هم هیجان انگیز است، در برخی از این خمیر ها از لایحه های اسانس نعنا و اسانس های خوشبوی دیگر نیز وجود دارد که حس آرامش و جذابیت آن را افزون می کند.

فراهم کردن فرصتی برای بچه ها جهت شرکت در بازی های حسی می تواند به آرامش و حفظ احساسات قوی در هنگام بازی و یادگیری سریع تر و رشد خلاقیت آنها کمک کند.

هزینه تهیه این خمیر جادویی زیاد نیست و اکثر افراد می توانند آن را تهیه کنند و مزیت دیگر این ژل بازی، قابل حمل بودن آن است یعنی به راحتی می توانید آن را با خود به همه جا برده و در موقعیت های مختلف کودک خود را سرگرم کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۳۹
فرزاد هاتفی


این مدل کفش در فرهنگ عمومی ،کفش پاشنه سه سانت شناخته می‌شود؛ کفشی با پاشنه کوتاه و باریک که ارتفاع پاشنه در بلندترین حالت از سه سانتی متر بیشتر نمی‌شود، به همین دلیل پاشنه راحتی است. به خانم‌هایی که قد آنها از حد نرمال کوتاه‌تر است، پیشنهاد می‌کنیم کفش های روزمره خود را با این مدل پاشنه انتخاب کنند. کفش با این مدل پاشنه، برای کار و ‌مهمانی‌های عصر مناسب است.

با انواع پاشنه و کاربرد آنها در تکمیل ست لباس خود آشنا شوید.
هنگام گشت زدن در بازار کفش فروشی ها با انبوهی از مدل کفش و مدل پاشنه روبه‌رو می شوید اما واقعا بهترین انتخاب برای مهمانی عصر، یک شام دوستانه یا مراسم افتتاحیه چیست؟ برای رسیدن به این جواب باید با انواع پاشنه آشنا شوید.


کفش مناسب پیاده روی چه کفشی است؟ با توجه به اهمیت ورزش و به خصوص پیاده روی در زندگی روزمره اما داشتن یک کفش مناسب پیاده روی از ضروریات این ورزش مهم به شمار می رود.

 چرا که هر چقدر پیاده روی به سلامت بدن شما کمک کند به همان نسبت پوشیدن کفش نامناسب باعث آسیب رسیدن به بدن شما می شود. پوشیدن کفش مخصوص پیاده روی حتی در مسیر کار هم پیشنهاد می شود.برای این که بدانید چه کفشی مناسب پیاده روی است، الی گشت مطلبی را تهیه نموده تا شما در هنگام خرید کفش هوشمندانه تر عمل کنید. کفش مناسب پیاده روی مطالب مرتبط: می خواهید در زمستان کمپ بزنید؟ این نکات را بخوانید!

 بدون این تجهیزات در کمپ آب نخورید برای پیاده روی، کوه نوردی و دویدن انتخاب کفش و کتانی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. دلیلش هم این است که کفش مناسب برای پیاده باعث می شود تا مفاصلتان آسیب نبیند و بهترین عملکرد را در مسیرهای انتخابی خود داشته باشید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب کتانی و کفش مناسب برای پیاده روی نیاز به داشتن دانش مناسبی است، و مانند خرید دیگر های تنها سلیقه ملاک نمی باشد. 

کفش پیاده روی چند نکته هنگام خرید کفش مخصوص پیاده روی و دویدن تفاوت کفش مخصوص پیاده روی و دویدن کفش های مناسب برای پیاده روی معمولا سفت بوده و به راحتی خم نمی شوند؛ در حالیکه، کفش های مناسب دویدن، انعطاف بیشتری داشته و راحت تر خم می شوند. بنابراین، اگر قصد انجام هر دو کار را دارید، دو کفش مجزا خریداری کنید.

 شب ها کفش بخرید به دلیل اینکه در طول روز پاها فعالیت زیادی دارند متورم می شوند و بزرگتر خواهند بود، به همین دلیل شب کفش خود را بخرید تا دچار مشکل نشوید. حتما جوراب بپوشید هنگام دویدن و یا راه رفتن، حتما از جوراب استفاده کنید. بهتر است از جوراب های نخی استفاده کنید، که سبب بهبود عملکرد و یا کاهش درد شده و از پیشرفت بدشکلی در اندام جلوگیری می کند. 

به شست پا توجه کنید حدود ۲ سانتی متر بین شست پا و جلوی کفش فاصله است، به همی دلیل نباید کفشی را بخرید که پنجه پایتان را اذیت نماید.

انواع کفش مخصوص دویدن و پیاده روی در کوهستان

کفش مدل Adidas Terrex Solo کسانی که عاشق طبیعت گردی هستند، این مدل بهترین کفش را می توانند انتخاب کنند؛ این کفش که محصول معروف ترین کمپانی تولید کفش های ورزشی است و خیالتان را بابت کیفیت کفش راحت می کند. زیره لاستیکی و فوق‌العاده راحت این کفش ™TRAXION است که باعث خاصیت چسبندگی بالای آن و محافظت از پا می‌شود و همین امر سبب شده تا این کفش برای پیاده‌روی در مسیرهای طولانی در تمام سطوح مناسب باشد. 

توصیه می شود که از این کفش در سطح خشک بیشتر استفاده کنید. در قسمت پنجه این کفش لاستیک به کار برده شده است که سبب محافظت از انگشتان پا شما می شود. به طور خلاصه کفش Adidas Terrex Solo از مقاومت بسیار بالا و چسبندگی مناسبی برخوردار است و برای طبیعت گردی انتخاب خوبی است.

کفش مردانه مدل Merrell Capra کفش Merrell Capra دارای طراحی مناسب برای پیاده روی های سبک و سریع در کوهستان می باشد. این کفش دارای زیره ای محکم و ساخته شده از چرم جیر می باشد، که یکی از بهترین انتخاب ها برای یک پیاده روی طولانی در طبیعت و محیط های کوهستانی می باشد. قیمت کفش هم چندان بالا نیست و در مقابل سایر کفش های موجود در بازار انتخاب بسیار مناسبی می باشد. در قسمت جلوی کفش Merrell Capra پلیمر به کار رفته است که در نتیجه محافظت کافی از انگشتان پا در برابر ضربه فراهم می‌شود. کمپانی کفش (مرل) دارای ۲۶ سال سابقه در تولید کفش های با کیفیت ورزشی دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۳۸
فرزاد هاتفی

در این نوشته می‌خواهیم بدانید گوشی هوشمند چیست؟ پس از اینجا شروع می‌کنیم که، امروزه همه چیز در حال هوشمند شدن است. منظور از هوشمند شدن این است که انسان روی آن چیز کنترل بیشتری دارد و کارهای بیشتری را می‌تواند با آن انجام دهد. در عین حال، آن دستگاه یا وسیله خودکارتر از قبل شده است. یعنی کافی است شما دستور لازم را به آن بدهید، به صورت خودکار، کار تمام شده را به شما تحویل می‌دهد. شاید یک نمومۀ بارز آن همین ماشین لباس‌شویی‌هایی است که در هر خانه وجود دارد و به صورت خودکار لباس‌های ما را می‌شوید.

 گوشی‌های تلفن همراه، در ابتدا فقط کار ایجاد ارتباط صوتی را انجام می‌دادند. تا اینکه به امکانات آنها روز به روز افزوده شده و امروزه گوشی‌ها، کمترین کاری که می‌توانند بکنند، ایجاد ارتباط صوتی است. البته روش همان ارتباط صوتی هم عوض شده و راحت‌تر و کم هزینه‌تر از قبل شده است.

 گوشی موبایل هوشمند چیست؟

 گوشی موبایل هوشمند چیست؟ گوشی‌های هوشمند از نظر سخت افزاری قوی‌تر از گوشی‌های قدیمی هستند. به همین دلیل از سیستم عامل‌های پیشرفته‌تری هم بهره می‌برند. سیستم عامل‌هایی مثل اندروید و iOS برای همگان شناخته شده‌اند. ولی اندروید به دلیل رایگان بودن، در کشور ما بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرف دیگر، سیستم عامل آنقدر در پیشرفته شمرده شدن موبایل تاثیرگذار است، که خیلی‌ها گوشی را با نام سیستم عامل می‌شناسند. روی سیستم عامل‌های گوشی‌های هوشمند، نرم افزارهای متعددی را می توان نصب کرد.

 از همین رو، به امکانات آن گوشی می‌توان هر لحظه افزود. برای هر کاری هم ده‌ها و چه بسا صدها نوع نرم افزار وجود دارد که خیلی از آنها هم به رایگان منتشر شده است. امروزه با اتصال گوشی‌های هوشمند به شبکۀ جهانی اینترنت، کارکرد آنها پیچیده‌تر و مفیدتر از قبل شده است. امروز با همین گوشی‌های هوشمند متصل به اینترنت، معنای دهکدۀ جهانی بیشتر نمود پیدا کرده است. 

رشد وسایل ارتباطی بر بستر اینترنت، آن قدر زیاد است که تا چند سال آتی در هر کجایی که فکرش را بکنیم، اینترنت وجود خواهد داشت. گوشی های هوشند را حتی از ظاهر آنها هم می‌توان تشخیص داد. رنگ و لعابی که چنین گوشی‌هایی دارند، نظر هر فردی را به خود جلب می‌کند. 

کسانی که تا به حال گوشی هوشمند نداشتند، با خرید یک گوشی هوشمند می‌فهمند که چرا دیگران ۲۴ ساعته این وسیله را از خود جدا نمی‌کنند. خلاصه اینکه، با استفاده از یک گوشی هوشمند، می‌توان به پیشبرد اهداف زندگی سرعت بیشتری بخشید. البته به شرطی که با نحوۀ درست استفاده کردن آن آشنا باشیم. 

مثلاً از اوقات مردۀ خود استفاده کنیم و با گوشی هوشمند خود مطالعه کنیم. این مقاله راجع به تعریف ساده و به دور از اصطلاحات تخصصی راجع به چیستی گوشی هوشمند بود. امیدوارم توانسته باشم شما را به خواسته‌هایتان رسانده باشم. اگر بحث و نظری بود، در قسمت نظرات در خدمت شما هستم.

کدام گوشی هوشمند است ؟ کارشناسان می گویند در سال گذشته ده ها میلیون موبایل هوشمند در سراسر دنیا به فروش رفته است. این خبر خوبی برای فروشندگان این گونه وسایل محسوب می شود. با این حال باید دید، چند نفر به طور قطع می دانند که اصلاً گوشی هوشمند چیست ؟ آیا صرفاً دستگاه پر زرق و برقی است که به شما اجازه می دهد بتوانید توسط آن قطعات کوتاه فیلم را تماشا کنید؟ یا اصلاً یک ابزار کاری و تجاری است؟

 به نظر شما چیزی است که بتوان با گذاشتن آن روی میز مذاکره، همکاران و طرف های مذاکره را تحت تأثیر قرار داد؟ از نظر شما آیا BlackBerry را می توان یک گوشی هوشمند به حساب آورد؟ و از همه مهم تر، داشتن یکی از این دستگاه ها چه معنی و مفهومی برای شما دارد؟گوشی ها دارند هوشمندتر می شوند و با گذشت زمان، تمام گوشی ها به سطحی از کاربردهای پیشرفته خواهند رسید که با نمونه های هوشمند امروزی برابری خواهند کرد.

 بنا به گفته یک تحلیلگر مرکز تحقیقاتی گارتنر، مشخصات یک گوشی موبایل هوشمند عبارت است از: صفحه نمایش بزرگ، قابلیت کار با اطلاعات، ابزاری دستی برای ارائه کارایی های کامل یک تلفن، و در عین حال قابلیت های یک PDA را نیز داشته باشد. 

اغلب ناظران صنعتی و تولیدکنندگان با این تعریف تقریباً ساده این تحلیلگر موافقند، اما از نظر طراحان این گوشی ها، شکی نیست که قابلیت کار با برنامه های کاربردی، به طور قطع یکی از ویژگی ها و خصوصیات اصلی این دستگاه ها به شمار می رود. 

جیسون لانگریج، مدیر تجارت موبایل مایکروسافت در انگلستان، در این باره می گوید: از نظر ما گوشی هوشمند ترکیبی از دستگاه های سنتیِ ارتباطی با برنامه های کاربردی و اطلاعات پیشرفته است. 

در یک تعریف ساده تر، یک گوشی پیشرفته امکان دسترسی شما به ایمیل هایتان را مقدور می سازد، اما یک گوشی هوشمند می تواند ایمیل ها و تقویم قرارها را با پی سی هماهنگ سازد.

 به هرحال ارائه یک تعریف کامل و جامع از گوشی هوشمند بسیار فراتر از تعاریفی است که ویژگی هایی مانند قابلیت اجرای برنامه های کاربردی را دربر می گیرد. این تعریف در بطن خود گوشی نهفته است. گوشی های هوشمند در حقیقت بیشتر، خصوصیات پی سی ها را دارند تا گوشی موبایل. خصیصه اصلی یک گوشی موبایل هوشمند از نظر عامه مردم این است که قابل برنامه ریزی باشد.

 تحلیلگر دیگری از Ovum وجه تمایز یک گوشی هوشمند را در دارا بودن سیستم عامل باز و قابلیت نصب و لغو آزادانه برنامه های کاربردی می داند. شاید بتوان مناسب ترین تعریف گوشی هوشمند را از قول یکی از متخصصان IT این گونه بیان نمود: من وقتی یک گوشی را می بینم، می توانم هوشمند بودن آن را تشخیص بدهم. 

گوشی هوشمند دستگاهی است که مدیران از کارکنان فنی خود می خواهند آن را برایشان تنظیم نمایند و مدیر مربوطه در حال بازگشت به خانه و روی صندلی عقب تاکسی، اطلاعات حساس شرکت را مرور می کند. برخلاف دیگر گوشی های موبایل، گوشی های هوشمند می توانند هدف انواع ویروس ها و بدافزارها قرار گیرند.

 مسلماً اکثر ویروس ها و کرم ها به طور معقولانه ای با هدف فعال شدن، با ملایمت از کاربران درخواست می کنند عمل خاصی را انجام دهند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۳۵
فرزاد هاتفی

روی آوردن به کتابخوانی و استفاده از آموخته های دیگران مانند هر کار دیگری نیاز به انگیزه و شوق درونی دارد و این کار به صورت ناگهانی و فوری ایجاد نمی شود بلکه عادت و رفتاری است که نیاز به مداومت، صبر، حوصله، تمرکز و دقت دارد. بزرگترین عامل ایجاد علاقه به کتاب و کتابخوانی در دسترس بودن کتاب برای خواننده است، برای کسی که پیوسته به کتاب های خوب دسترسی داشته باشد همواره این فرصت فراهم است که به یکی از بزرگترین گذرگاه های فکری و تفریحی راه پیدا کند. 

آشنایی و انس فرد با کتاب و کتابخوانی از خانواده آغاز می شود، خانواده می تواند انرژی عمیق بر عادت های فرد و فرهنگ سازی مطالعه داشته باشد. باسواد بودن والدین، موقعیت شغلی و اجتماعی خانواده، مسائل اقتصادی، نوع گرایش های والدین، مسائل روانی خانواده، کیفیت برنامه ریزی مطالعه، میزان دسترسی به کتاب و کتابخانه در منزل از جمله عوامل ایجاد انگیزه کتابخوانی در فرد است.

بسته 7 جلدی رفتارهای خوب

بهترین موضوعات برای خرید کتاب

دیگر نهاد اثرگذار بر ترویج فرهنگ کتابخوانی مدرسه است و نقش مدرسه و بهره مندی از کتابخانه های مناسب، کتابداران آشنا به روش ها و فنون مطالعه، سوق دادن دانش آموزان به فعالیت های گروهی کتابخانه ای، مطالعه، تحقیق و معرفی تازه های کتاب می تواند بر گرایش به مطالعه موثر باشد. اجتماع و رسانه های گروهی نیز در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی ایفا می کنند. پیشنهادهای کتاب در موارد مختلف خانه فرهنگ و هنر کتاب‌ رمان و کتاب روان شناسی ,کتاب مذهبیکتاب شعر,  کتاب تاریخکتاب تجارت و خیلی دسته بندی‌های ریز‌تر در دسترس است.

انگیزه کتابخوانی را در دانش‌آموزان کلاس درس‌تان می‌توانید با تبلیغ کتاب‌ها، به اشتراک گذاشتن هیجان بلندخوانی یک کتاب، جمع‌آوری مجموعه‌‌ای سنجیده از کتاب‌ها، بروز اشتیاق‌تان و تعیین کردن جایزه برای نشان دادن ارزش کتابخوانی، بالا ببرید.

 این‌ها چند پیشنهاد ساده از هزاران پیشنهادی است که می‌توانید در کلاس خود اجرا کنید.

تحقیقات نشان داده‌اند که هر وقت معلم‌ها کاری می‌کنند که یک کتاب، خاص به نظر برسد -حتی کاری به سادگی سرپا گذاشتن کتاب روی میز- احتمال انتخاب شدن آن کتاب و ایجاد انگیزه کتابخوانی از سوی بچه‌ها بیشتر از سایر کتاب‌هاست. ما پیشنهاد می‌کنیم برای این کار کتاب‌ها را «تبلیغ» کنید. چند راهکار برای تبلیغ کتاب‌ها:

  • چند تا از کتاب‌ها را در معرض دید قرار دهید یا در سبد کتاب به‌خصوصی بگذارید تا جذاب‌تر به نظر برسند.
  • برای کتاب‌هایی که «تبلیغ» می‌کنید یک خلاصه آماده کنید. یک کتاب را به بچه‌ها نشان دهید، بعد چند صفحه‌ای از آن را بلند بخوانید یا از بچه‌ها سوال‌هایی بپرسید تا توجه‌شان به آن کتاب جلب شود. وقتی کتاب‌ها را طوری معرفی کنید که کنجکاوی کشف مطالب آن در بچه‌ها برانگیخته شود، می‌بینید که چطور بی‌صبرانه آن را از قفسه‌ها برمی‌دارند. ممکن است آنقدر محبوب شوند که مجبور شوید برای قرض دادن آن فهرست انتظار درست کنید.


مکانیزه شدن و ادامه زباله گردی، ضرورت تلاش برای ارتقاء شاخص ها و ردیف های اعتباری استان و تکمیل طرح های نیمه کاره اولویت نخست مدیریت شهری نیز از دیگر عنوان های خبری این شماره نشریه نامه اراک است. 

هفته نامه، نامه اراک با مشی اجتماعی و اقتصادی به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی سمیه بصیرت منتشر می شود. استان مرکزی داری سه روزنامه، 31 هفته نامه، 13 دو هفته نامه،19ماهنامه و 2 ماهنامه، 18 فصل نامه و 2 فصلنامه است.


درباره‌ نویسندگان

لیندا بی. گامبرل پروفسور اختصاصی آموزش در دانشکده‌ی آموزش یوجین تی. مور در دانشگاه کلمسون است. او سابق بر این معلم کلاس‌های سوم و پنجم بود و اکنون متخصص کتاب‌خوانی است. دکتر گامبرل در رئیس اتحادیه بین‌المللی کتاب‌خوانی در سال ۲۰۰۷-۲۰۰۸ بود و به عنوان عضو انتخابی در کنفرانس ملی کتاب‌خوانی و اتحادیه کالج کتاب‌خوانی فعالیت کرده است. او در سال ۲۰۰۴ به تالار مشاهیر کتاب‌خوانی راه یافت. او در زمینه‌ی دستورالعمل استراتژی فهم خواندن، انگیزه‌دهی ادبی و نقش مکالمه در آموزش و یادگیری تحقیقات وسیعی انجام می‌دهد.


دکتر باربارا ماریناک دستیار پروفسور آموزش و لیسانس هماهنگ‌کننده‌ برنامه ادبی در دانشگاه پن استیت هریسبورگ است. دکتر مارینک، پیش از این که استاد دانشگاه پن استیت شود، بیش از بیست سال به عنوان آموزگار مدرسه عمومی مشغول به کار بود. شغل او شامل مشاور کتاب‌خوانی، سرپرست کتاب‌خوانی، سرپرست برنامه درسی راهنمایی و سرپرست بازیگری بوده است. تحقیقات دکتر ماریناک در زمینه‌های متون آموزشی، انگیزه‌دهی کتاب‌خوانی و نظارت و سرپرستی بر دستورالعمل‌های ادبی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۲۹
فرزاد هاتفی

مدل مانتو مجلسی از انواع مدل مانتوهای ضروری برای خانم های ایرانی است که در مجالس و مهمانی های رسمی و غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرد. 

مدل مانتو مجلسی 97 دارای طرح های متنوع و شیکی می باشد و شما می توانید از این مدل مانتوها در مجالس مختلف استفاده کنید.مدل و طرح مانتو مجلسی اگر بدرستی انتخاب شود ظاهر و فرم اندام شما متناسب و بدون نقص تر به نظر می رسد بنابراین بهتر است خانم ها در هنگام انتخاب مدل مانتوی مجلسی خود حساسیت لازم را به خرج دهند.

مدل مانتو زنانه طرح دارمدل مانتو مجلسی 97 زنانه و دخترانهمدل مانتو مجلسی 97 و مدل مانتو عید 97 در انواع طرح های مختلف موجود هستند و شما می توانید با توجه به فرم اندام و سایر ویژگی های ظاهری خود از بین این مدل های متنوع مانتویی شیک و با تن پوش مناسب را برای پوشیدن انتخاب نمایید.

مدل مانتو مجلسی 

97مدل مانتو کوتاه مجلسی از انواع مدل مانتوهای محبوب و پرطرفدار در بین خانم ها است و این مدل مانتو در انواع طرح های ساده و کار شده طراحی می شود که انتخاب هر یک از این مدل ها کاملا سلیقه ای است. اگر شما تمایل دارید در مهمانی ها و مجالس مختلف شیک پوش و جذاب تر به نظر برسید بهتر است این مدل مانتوها را با شلواری مناسب و کفش پاشنه دار بپوشید تا فرم اندام تان جذاب و بدون نقص به نظر برسد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۲۸
فرزاد هاتفی

پرده در زیبایی خانه نقش بسیار مهمی دارد که اگر بدانید چه نوع پرده ای مناسب فضای منزل شما است خیلی بهتر است.پرده

پرده

تعریف ساده ای دارد. 

اگر می خواهید سقف خانه تان بلند تر به نظر برسد، چوب پرده را هر قدر که می توانید بالا ببرید. پرده ها هر قدر که بالاتر باشند خانه بزرگ تر نشان داده می شود. یکی کردن پنجره ها هم می تواند خانه را بزرگ و عریض کند. اگر فضای بین دو پنجره زیاد نیست می توانید به جای جدا کردن پرده ها آنها را یک سره درست کنید. این توهم که فضای بین دو پنجره هم باز است، خانه را عریض تر می کند.

 برای پنجره های بلند از قاب های چوبی بالای پرده استفاده کنید و در زمانی که پنجره ها کوتاه هستند، اصلا سراغ این ابزار خاص نروید. معمولا در پنجره های کوتاه و معمولی از پرده هایی استفاده می کنند که حاشیه پایین شان تزیینات بیشتری دارد و نگاه بیننده به آن قسمت جلب می شود. سعی کنید پرده هایی انتخاب کنید که از بالا تا یک سوم پایانی ساده هستند و در یک سوم پایانی در قسمت پنجره های پایین، طرحدار می شوند و نقش و نگار دارند. در پنجره های بلند هم می توانید به جای تزیینات قسمت پایین پرده، قسمت بالای آن را با رنگ یا طرح خاصی تزیین کنید؛ این طوری بلندی پرده ها کمتر به نظر می رسد.

یک تکه پارچه که برای جلوگیری از ورود نور یا کم نور کردن محیط داخلی ساختمان و همچنین برای رعایت حریم داخل منزل استفاده می شود. از هر کسی که درباره پرده بپرسید همین تعریف را کم و بیش تحویل تان می دهد.


اما پرده فقط این نیست. طراحان داخلی به پرده به چشم یکی از مهم ترین عناصر چیدمان خانه نگاه می کنند؛ عنصری که برای زیبایی خانه به عوامل زیادی مانند انتخاب درست طرح و نقشه و حتی جنس و بافت نیاز دارد. برای اینکه خانه ای امن و گرم داشته باشید از معجزه پرده ها غافل نشوید.

می‌توانید پرده اتاق نشیمن را نیم متر بالاتر از قاب پنجره و درست در زیر سقف نصب کنید تا توجه‌ها را به سقف بلند و باشکوه خانه‌تان جلب کنید. از این مورد شاید بتوان برای بزرگتر نشان دادن اتاق نشیمن نیز استفاده کرد.

پرده اتاق پذیرایی و نشیمن 

اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری. در خانه های بزرگ هر کدام از این فضاها مشخصه خاص خودشان را دارند و فضایی مجزا. این وسط اهمیت پرده اتاق پذیرایی از همه جا بیشتر است؛ مهم ترین قسمت خانه که در دید قرار دارد و مورد قضاوت دیگران قرار می گیرد. در خانه های کوچک هم که دیگر فرقی ندارد؛ پرده نشیمن، پذیرایی و. . . همه یکی است و با اهمیت. 

برای اینکه نمای خانه را با پرده ها زیباتر کنید، سوای جنس خاصی که برای پرده های پذیرایی در نظر گرفته می شود باید به طرح مناسب شان هم فکر کنید. در اتاق پذیرایی اغلب تلفیقی از سه یا چهار پرده را در قالب والان، دکور، پرده اصلی زمینه و پرده آستری آویزان می کنند که به لحاظ جنس و حتی ضخامت با هم متفاوت هستند. پارچه پرده این محیط، معمولا از میان رنگ های کرم، شیری، سفید، طلایی با بافت هایی ساده یا طرحدار انتخاب می شود.

 این بسته به نوع دکوراسیون کلاسیک، مدرن، معاصر و. . . دارد که شما را به سمت چه طرح و حتی جنسی می کشد اما نکته اینجاست که با چند ترفند ساده می توانید به پرده های خانه جلوه بیشتری بدهید.

در میان انواع مدل پرده جدید اتاق نشیمن پرده های تیره رنگ از محبوبیت زیادی برخوردار هستند و از جمله جدیدترین مدل پرده‌ها مخصوص اتاق نشیمن هستند. زیرا نور آفتاب به مرور زمان بافت پارچه را نازک می‌کند و پرده‌های تیره، از این حیث، از مقاومت بیشتری برخوردارند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۲۲
فرزاد هاتفی


به گزارش دستگاهی کاملا ساده و زیبا در عین حال مقاوم و هوشمند. این دستگاه برخلاف نسل‌های گذشته خود اسکیت و… کاربردی راحت دارد و احتیاجی به صرف زمانی طولانی و استفاده از کلاس‌های مخصوص با حضور مربیانی مجرب را ندارد.

 کاربر استفاده‌کننده از اسکوتر برقی به راحتی می‌تواند ظرف مدتی کم‌تر از ۱۰ دقیقه کار با این وسیله ورزشی تفریحی ساده را یاد بگیرد و هیجانی وصف‌نشدنی را تجربه کند. اسکوتر هوشمند امروزه با نام های زیادی در بازار عرضه شده است که اسکوتر برقی و هوشمند و اسمارت‌بالانس و اسمارت‌برد یا سلف‌برد از دیگر نام‌های این وسیله است.

اسکوتر تعادلی را می‌توان در اکثر مکان‌ها از جمله پارک‌ها و فروشگاه‌ها برای به کارگیری در امر جابه‌جایی اجناس خریداری‌شده و سهولت کار خریدار در معابر برای تردد روزانه خود به جای استفاده از ماشین‌های شخصی و یا حتی وسایل نقلیه عمومی شلوغ استفاده کرد.
این وسیله ورزشی تفریحی اکنون مورد توجه خاص علاقه‌مندان محیط زیست قرار گرفته است؛ آن هم به این دلیل که اسکوتر برقی نیازی به سوخت‌های فسیلی که خبر تمام‌شدن و رو به کاهش‌بودن آنها به گوش می‌رسد، ندارد.
اسکوتر برقی هوشمند بسیار حساس و ظریف در عین حال مقاوم برای اکثر سنین ساخته شده است طوری که افراد از ۲۰ساله تا ۴۰ساله می‌توانند در مدت زمان کوتاهی از این دستگاه استفاده کنند بدون این‌که نیازی به یادگیری و آموزش خاصی داشته باشند.

این اسمارت‌بردها بدون فرمان و موتور محور هستند و توسط سنسورها و موتور حساسی که داخل آن تعبیه شده است کنترل و هدایت می‌شوند که برای استفاده از آن برای بار اول کافی است از شخص دیگری آن هم فقط برای ایجاد تعادل خود کمک بگیرید یا حتی در نبود شخص دیگری می‌توانید از تکیه‌گاهی مطمئن مانند دیوار یا هر وسیله محکم و قابل اطمینان دیگری استفاده کنید.

برای شروع کار با اسکوتر به آرامی پای راست خود را روی دستگاه قرار دهید. وجود چراغ‌های روی دستگاه این امکان را به شما می‌دهد که متوجه شوید که آیا به درستی پای‌تان را روی دستگاه قرار داده‌اید یا خیر. وقتی چراغ رنگ سبز به خود بگیرد نشان از آن دارد که شما کار را درست انجام داده‌اید در غیر این صورت با قرمز شدن چراغ می‌توانید سریع پای خود را از دستگاه پایین بیاورید و مجدد برای سوارشدن روی دستگاه اقدام کنید.

اسکوتر هوشمند در طرح‌ها و مدل‌های مختلف برای کاربردهایی متفاوت طراحی شده است که شما هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید. با این دستگاه‌ها معمولا اغلب سرعتی معادل ۲۰ کیلومتر را می‌توان تجربه کرد که هیجان خاص و وصف‌ناشدنی را به کاربر دستگاه میدهد.

اسکوترها بنا به مدلی که دارند می‌توانند از ۳۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم وزن را نیز تحمل کنند بدون این‌که شخص استفاده‌کننده تعادلش به هم بخورد و به آن آسیبی وارد شود؛ در حمل وسایل سنگین در فروشگاه‌ها و اماکن دیگر می‌تواند کاربرد خوبی داشته باشد.

بهترین اسکوتر برقی

این دستگاه می‌تواند یکی از وسایل حمل‌ونقل فردی شما باشد. هر روز به تعداد کسانی که به این وسیله جذاب و دوست‌داشتنی علاقه پیدا می‌کند، بیشتر می‌شود. مخاطبان اسکوتر قشرهای مختلفی را شامل می‌شود. از کودکان تا نوجوانان و حتی افراد بزرگ‌سالان از علاقه‌مندان اسکوتر هستند. در فرهنگ عامه ایران اسکوتر یک وسیله حمل‌ونقل انفرادی است که بیشتر مکانیکی است ولی در واقع این گونه نیست. ما قصد داریم در این نوشته توضیحات کاملی درباره اسکوتر برقی هوشمند و انواع آن بدهیم.

حرکت با اسکوتر همان‌طور که گفته شد بدون دخالت فرمانی برای هدایت است و توسط قدرت عضلانی پاهای شما روی سنسورهای هوشمند دستگاه انجام می‌شود. به طور مثال اگر می‌خواهید به سمت چپ یا راست حرکت کنید باید پای خود را کمی محکم‌تر روی پدال‌های تعبیه‌شده روی دستگاه قرار دهید، خواهید دید که با کوچک‌ترین اشاره‌ای از جانب شما دستگاه عکس‌العمل نشان می‌دهد و حرکت می‌کند.

در زمان‌های نه چندان دور این مدل از اسکوترهای رایج در سطح شهر بود. مدل قدیمی این نوع از اسکوترها بیشتر به صورت مکانیکی بود و خانواده‌ها می‌توانستند با هزینه مناسب، این وسیله جذاب را برای کودکان خود تهیه کنند. در حال حاضر اسکوترهای دسته‌دار ظاهر قدیمی خود را حفظ کرده‌اند و امکانات آن‌ها افزایش پیدا کرده است. برای نمونه وجود یک موتور الکتریکی بر روی اسکوتر سبب شده است که این مدل نیز به عنوان اسکوتر برقی شناخته شود. یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای این نوع اسکوتر Razor می‌باشد که اسکوترهای زیبا و هوشمندی را به بازار ارائه می‌کند.

در حال حاضر این نوع از اسکوتر برقی در وب‌سایت تهران اسکوتر موجود نمی‌باشد ولی قصد داریم تا برای رفاه حال مشتریان و بنا به درخواست آن‌ها، این مدل از اسکوتر برقی را نیز وارد کنیم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۲۱
فرزاد هاتفی

مدل مانتو جدید 

مانتو نیز از جمله مواردی است که باید متناسب با قد و اندامتان انتخاب و بر تن کنید. مانتوهای رنگ روشن، طرحدار و چند تکه: اندام را درشت تر نشان داده و برای افراد ریز اندام مناسب می باشد. مانتوهای تیره رنگ: اندام را لاغر تر نشان داده در نتیجه اگر اندام درشتی دارید انتخاب رنگ مشکی برای مانتو بهترین گزینه می باشد. مانتوهای یک تکه و یک رنگ:برای افراد لاغر و قد بلند نمی تواند گزینه ی مناسبی باشد.

سری جدید مدل مانتو زنانه جدید 2018 و اسپرت دخترانه 97 مدل مانتو زنانه جدید 2018 مدل مانتو زنانه جدید و شیک مدل مانتو زنانه جدید 97 انواع مدل مانتو زنانه و دخترانه مدل مانتو مجلسی و اسپرت زنانه جدید دخترانه. امروزه تنوع مدل مانتو در بازار بسیار زیاد می باشد و با توجه به فصل مد و ترند مانتو هم تغیر پیدا می کند و مدل های جدیدی به بازار می آید. به همین دلیل مجموعه ای از مدل های مانتو زنانه جدید را همراه با مقالات زیبایی در زمینه سلامت ، سبک زندگی ، روانشناسی و… قرار میدهیم.

خرید مانتو برای اندام های متفاوت

 • سعی کنید خطوط افقی در مانتو‌یتان نباشد، راه راه پارچه ها، نوارها و خطوط افقی شما را چاق تر و عریض تر نشان می دهد. مانتوهایی را بپوشید که خطوط و راه های عمودی دارند یا اصلا راه و خطی ندارند. از پوشیدن مانتوهایی که جیب های بغل از رو دارد، خودداری کنید.
• سایز را فراموش کنید و به دوخت مانتو توجه کنید. 
خود را در لباسی خیلی تنگ و لباسی که کاملا متناسب اندام شما نیست در فشار قرار ندهید. درعوض مانتوهایی را انتخاب کنید که اندازه شما دوخته شده باشد و دوختش مناسب اندام شما باشد. مانتوهای کشی و استرچ و کمرهای کشی معمولا برای زنان درشت اندام مناسب نیست.

• مانتوهای خیلی کوتاه انتخاب نکنید و به دنبال مدل هایی باشید که شکاف های پهلو و جانبی دارند، زیرا این مدل ها علاوه بر افزایش شیکی و مد بودن، به راحتی شما در هنگام حرکت کمک می کنند. مانتوهایی با دامن های کلوش یا A شکل بپوشید.

مانتوهای طرح دار بپوشید. زنانی که سینه‌های کوچکی دارند معمولا اندام گلابی شکلی دارند در این صورت نیمه پایین بدن آنها از نیم تنه بالایی آنها بزرگتر و سنگینتر است. برای ایجاد تعادل، مانتوهای طرح دار و رنگ روشن با شلوارهای تکرنگ و ساده بپوشید. اما طرح‌های خیلی بزرگ را برای مانتوی خود انتخاب نکنید. 

در عوض حتی بهتر است بهترین مانتو که طرح های متوسطی دارد و نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ است، انتخاب کنید. مانتوهایی بپوشید که در قسمت سینه خود تزئینات دارد. هرچیزی در ناحیه سینه موجب می‌شود که سینه‌های شما بزرگتر به نظر برسد. مدل‌هایی که درست زیر سینه جمع می‌شود، خود به خود سینه را بزرگتر نشان می‌دهد.

• پارچه های بافت دار یا براق در قسمت سینه نیز همین تاثیر را دارد. دکمه، تزئینات، قلابدوزی و گلدوزی روش بسیار خوبی برای افزایش اندازه سینه شما است. پس از مانتوهایی که تزئینات زیادی در بالاتنه آن به کار گرفته شده است انتخاب کنید.

مانتوهایی با بالاتنه گشاد بپوشید تا سینه‌هایتان را کوچکتر نشان بدهید. مانتو‌های تنگ، در اطراف سینه کشیده می‌شود و موجب می‌شود تا افراد به این ناحیه نگاه کنند. مانتوهایی که در دو طرف دکمه دارند، سینه های شما را بزرگتر نشان خواهد داد.
 • از لوازم جانبی استفاده کنید که توجه را از سینه‌های شما دور می‌کند. با استفاده از روسری‌های رنگی زیبا و فریبنده و جذاب یا کفش‌های زیبا، افراد بیشتر به آنها نگاه می کنند تا سینه های بزرگ شما.
• مانتوهایی با بالاتنه ساده و گشاد استفاده کنید. جیب باعث جلب توجه به سینه‌های شما می‌شود. مانتوهایی با دامن چین دار یا پلیسه دار، توجه را از سینه‌های شما دور می‌کند و شما متناسب دیده خواهید شد.

خانم های قد بلند چه مانتویی بپوشند؟ 

• انتخاب رنگی متفاوت برای مانتو و شلوارتان، باعث می‌شود که قد شما به چند قسمت مختلف تقسیم و تفکیک بشود و در نتیجه کوتاهتر و متناسب تر دیده شوید. پس به خاطر داشته باشید هرگز مانتو و شلوار یک رنگ نپوشید و سعی کنید مانتو و شلوار و حتی کفشتان در چند رنگ متفاوت اما در یک هارمونی انتخاب شود.
• مانتوهای خیلی کوتاه نیز پاها را بلندتر از آنچه هست نشان می‌دهد پس از پوشیدن چنین مدل هایی خودداری کنید.
• مانتوهای زنانه کمردار تنگ شما را خوش اندام و زیبا نشان می‌دهد. مانتویی که به انحناها و برجستگی‌های بدن تاکید بیشتری بکند، توجه را از قد بلند دور می کند و اندام شما را متناسب تر نشان می دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۲۱
فرزاد هاتفی