مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

انتخاب مدل های لباس در کنار پاپیون

سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۰۹ ب.ظ

اگر قرار است داماد شوید اول باید ببنید چه مدل کت شلواری را می پسندید برخی افراد کت شلوار را با کروات ، برخی با پاپیون و برخی دیگر هم ساده پسند هستند.بهتر است کت و شلوار دامادی به رنگ تیره و در تضاد لباس عروس خانم باشد اما این موضوع باز هم به سلیقه شما بستگی دارد.نتخاب لباس برای یکی از مهم ترین لحظات زندگی علاوه بر عروس خانوم ها برای داماد ها هم در بعضی اوقات کاری دشوار می شود. مدل با ارائه زیباترین کت و شلوار دامادی با طرح هایی که تمامی سلایق را در بر می گیرد در خدمت شماست.

پوشاک ایرانی طی سال های اولیه ی سلسله ی پهلوی، به طور کلی شبیه به پوشاک دوره ی قاجاریه بود که اختلافات میان اقوام، روستاها، مناطق و نیز طبقات اجتماعی را منعکس می ساخت. در اواخر قرن نوزدهم میلادی تلاش های شایانی جهت تغییر پوشش از سوی مقامات حکومتی صورت گرفت. مخصوصا" پس از انقلاب مشروطه که بسیاری از مردان به خارج سفر کرده بودند، پوشش اروپایی و پوشیدن کت و شلوار، پاپیون و کراوات را به شیوه و سبک و سیاق امروزی پذیرا شدند. حالا پس از گذشت سالیان کت و شلوار وارد عرصه ی رقابت مد پوشاک گشته و سالیانه صدها کت و شلوار با رنگ های متنوع و خاص سلیقه های مختلف در دنیا به عرصه ی تولید می رسد. برندهای بزرگ و جهانی در ارائه ی طرح ها و مدل های جدید از یکدیگر پیشی می گیرند و بازیگران و خواننده های مشهور را برای تبلیغات و عرضه ی محصول خود به یاری می طلبند. در ایران نیز هر چند بازار رقابت و تولیدات کت و شلوار به اندازه ی کشورهای غربی رایج نیست، با این حال در سال های اخیر شاهد ظهور برندهای شناخته شده و ایرانی بسیاری چون گراد و هاکوپیان هستیم. این برندها از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردارند و براساس خواست و سلیقه ی مردان ایرانی به بازار عرضه می گردند

برخی از عروسی‌های تابستانی نیاز به بستن پاپیون دارند اما اگر این مراسم در عصر اتفاق بیفتد، پاپیون سیاه به شما توصیه می‌شود. این پاپیون برای مراسم رسمی مناسب است حتی اگر استانداردهای شما سطح بالا باشند. با این اوصاف این پاپیون در کنار اجزای دیگر عالی به نظر می‌رسد، مگر اینکه اندازه آن بسیار کوچک یا بزرگ باشد. رنگ‌ها را عاقلانه انتخاب کنید، دو انتخاب دارید: سیاه یا آبی تیره. اولی با هر لباس رسمی خوب درمی‌آید ولی اگر لباسی که پوشیدید به شما اجازه انعطاف می‌دهد آبی جذاب‌تر به نظر می‌رسد. پاپیون سیاه در کنار کت و شلوار سیاه (یا رنگ آبی این اجزا) به همراه یک پیراهن سفید شما را برای عروسی آماده می‌کند.


به خیاط تان احترام بگذارید
حتی بهترین و اندازه ترین کت و شلوارها هم نیاز به خیاط دارند. پای شلوار باید کوتاه شود، پایین کت باید کوتاه شود و حتی آستین ها باید اندکی تنگ شوند (بله شما می توانید از خیاط تان بخواهید آستین کت تان را تنگ کند) و جا دکمه ها نیز باید باز شود (بیشتر آقایان شانه های متقارن ندارند و یکی از شانه هایشان از دیگری بزرگ تر است، همین تفاوت نامحسوس سبب می شود پشت کت شان چین بردارد). شما همیشه باید کت مناسب و سایز خودتان را بخرید، اما همین کت هم نیاز دارد تا برای شخص شما اندازه شود، در نتیجه نیاز دارید یک خیاط خوب داشته باشید. این اندام شخص شماست که قرار است در این کت و شلوار جا بگیرد. همیشه می توان یک دست کت و شلوار مناسب داشت، اما نکته اینجاست که کت و شلوار افراد خوش تیپ درست اندازه تن آنها و مناسب «شخص» آنهاست.

جوراب هایتان را با کت و شلوارتان ست کنید
وقتی برای خرید جوراب می روید به این فکر نکنید که این جوراب را برای چه کفشی می خرید. به این فکر کنید که قرار است این جوراب را با چه کت و شلواری بپوشید. مثلاً اگر قرار است یک کت و شلوار آبی سورمه ای بپوشید با کفش مشکی، جوراب مشکی نخرید بلکه جوراب آبی سورمه ای بخرید. اگر کت و شلوار شما روشن است، حتماً حواس تان باشد که جوراب هایتان از کت و شلوارتان تیره تر باشد، اما یک هوا از کفش تان روشن تر. جوراب سفید بزرگ ترین اشتباه آقایان است.

هنگام خرید کت و شلوار حواستان به تعداد دکمه های کت باشد . کت هایی که دکمه کمتری دارند رسمی تر هستند و باید برای مجالس رسمی انتخاب شوند . علتش هم این است که کت های یک یا ۲ دکمه، یقه بازتری د ارند و پیراهن زیر کت بیشتر د یده می شود ، در نتیجه حالت رسمی تری پیدا می کند. در اروپا کت های ۲ دکمه برای مهمانی ها رایج تر است ولی ایرانی ها انواع ۳ د کمه را ترجیح می د هند . هر چه تعداد دکمه بیشتر می شود کت ها نیمه رسمی می شوند ؛کت های فانتزی و مدرن و با طراحی نو هم اغلب د کمه بیشتری د ارند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۳
فرزاد هاتفی