مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

بررسی برخی آمار و ارقام در شبکه‌های اجتماعی

دوشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴ ب.ظ

در این مقاله به بررسی برخی آمار و ارقام که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد می‌پر‌دازیم و می‌توانید استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود (Social media marketing) را بر این اساس برنامه ریزی کنید.

  1. بیش‌ از ۹۷ درصد جست‌وجوهای کاربران شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۱۴ به کسب‌وکارها و فروشگاه‌های اینترنتی مربوط شدند.
  2. جنسیت ۶۸ درصد از اعضای شبکه اجتماعی گوگل پلاس Google+ مرد بوده و در مقابلش، ۸۰ درصد از کاربران شبکه اجتماعی پینترست Pinterest خانم هستند.
  3. نزدیک به ۸۰ درصد مدیران و صاحبان کالا باور دارند که شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در مارکتینگ و برندینگ آنها دارند.
  4. نزدیک به ۷ درصد مردم آمریکا همچنان نام فیس‌بوک Facebook و ۴۱ درصد آنها نام لینکدین LinkedIn را نشنیده‌اند.
  5. ‌بیش‌از ۴۲ درصد کاربران لینکدین به‌صورت مرتب مشخصات خود را به‌روز می‌کنند.
  6. ‌زن‌ها بیشتر از مردها صفحات برندها را در شبکه‌های اجتماعی نگاه می‌کنند.
  7. روزانه کل اعضای شبکه اجتماعی فیسبوک به اندازه ۵۰۰ سال ویدیو تماشا می‌کنند.

مقالات مرتبط:

آشنایی و معرفی شبکه‌ های اجتماعی

هشتگ چیست و تاثیر آن در بازاریابی شبکه های اجتماعی

مقالات بازاریابی شبکه های اجتماعی

social-media--marketing

 

  • ۶۰ درصد کاربران لینکدین LinkedIn روزانه روی یک آگاهی تبلیغاتی کلیک می‌کنند.
  • ‌۷۰ درصد برندها در گوگل پلاس Google+ صفحه ساخته‌اند، این درصد برای سال ۲۰۱۲ عدد ۴ درصد بوده است.
  • ‌۶۹ درصد برندها در شبکه اجتماعی پینترست Pinterest حضور دارند، در سال ۲۰۱۲ این عدد ۱۰ درصد بوده است.
  • ۷۱ درصد کاربرانی که در شبکه اجتماعی از یک برند پاسخ دریافت کرده‌اند، آن را به دیگران توصیه کرده‌اند.
  • ‌۹۳ درصد تحقیقات اینترنتی از موتورهای جستجو شروع می‌شوند.
  • ۶۸ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول، آن را در شبکه‌های اجتماعی جستجو و نظرات دیگران را بررسی می‌کنند.
  • ۸۶ درصد شرکت‌ها از شبکه اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می‌کنند.
  • ۷۰ میلیون عکس یا ویدیو به صورت روزانه در اینستاگرام آپلود می‌شود.
  • ۸۲ درصد کاربران اینترنتی در آمریکا حداقل در یکی از شبکه‌های اجتماعی عضو هستند، این درصد در سال ۲۰۱۲ برابر ۶۷ درصد و در سال ۲۰۰۵ برابر ۸ درصد بوده است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۱
فرزاد هاتفی