بررسی برخی آمار و ارقام در شبکههای اجتماعی
دوشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴ ب.ظ
در این مقاله به بررسی برخی آمار و ارقام که در شبکههای اجتماعی وجود دارد میپردازیم و میتوانید استراتژی بازاریابی شبکه های اجتماعی خود (Social media marketing) را بر این اساس برنامه ریزی کنید.
- بیش از ۹۷ درصد جستوجوهای کاربران شبکههای اجتماعی در سال ۲۰۱۴ به کسبوکارها و فروشگاههای اینترنتی مربوط شدند.
- جنسیت ۶۸ درصد از اعضای شبکه اجتماعی گوگل پلاس Google+ مرد بوده و در مقابلش، ۸۰ درصد از کاربران شبکه اجتماعی پینترست Pinterest خانم هستند.
- نزدیک به ۸۰ درصد مدیران و صاحبان کالا باور دارند که شبکههای اجتماعی نقش بسیار مهمی در مارکتینگ و برندینگ آنها دارند.
- نزدیک به ۷ درصد مردم آمریکا همچنان نام فیسبوک Facebook و ۴۱ درصد آنها نام لینکدین LinkedIn را نشنیدهاند.
- بیشاز ۴۲ درصد کاربران لینکدین بهصورت مرتب مشخصات خود را بهروز میکنند.
- زنها بیشتر از مردها صفحات برندها را در شبکههای اجتماعی نگاه میکنند.
- روزانه کل اعضای شبکه اجتماعی فیسبوک به اندازه ۵۰۰ سال ویدیو تماشا میکنند.
مقالات مرتبط:
آشنایی و معرفی شبکه های اجتماعی
هشتگ چیست و تاثیر آن در بازاریابی شبکه های اجتماعی
مقالات بازاریابی شبکه های اجتماعی
- ۶۰ درصد کاربران لینکدین LinkedIn روزانه روی یک آگاهی تبلیغاتی کلیک میکنند.
- ۷۰ درصد برندها در گوگل پلاس Google+ صفحه ساختهاند، این درصد برای سال ۲۰۱۲ عدد ۴ درصد بوده است.
- ۶۹ درصد برندها در شبکه اجتماعی پینترست Pinterest حضور دارند، در سال ۲۰۱۲ این عدد ۱۰ درصد بوده است.
- ۷۱ درصد کاربرانی که در شبکه اجتماعی از یک برند پاسخ دریافت کردهاند، آن را به دیگران توصیه کردهاند.
- ۹۳ درصد تحقیقات اینترنتی از موتورهای جستجو شروع میشوند.
- ۶۸ درصد مشتریان قبل از خرید یک محصول، آن را در شبکههای اجتماعی جستجو و نظرات دیگران را بررسی میکنند.
- ۸۶ درصد شرکتها از شبکه اجتماعی بهعنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده میکنند.
- ۷۰ میلیون عکس یا ویدیو به صورت روزانه در اینستاگرام آپلود میشود.
- ۸۲ درصد کاربران اینترنتی در آمریکا حداقل در یکی از شبکههای اجتماعی عضو هستند، این درصد در سال ۲۰۱۲ برابر ۶۷ درصد و در سال ۲۰۰۵ برابر ۸ درصد بوده است.
۹۶/۰۳/۰۱