مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی

شبکه های اجتماعی سایتی برای تجارت

دوشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۵۷ ب.ظ

طی دوسال گذشته، شبکه های اجتماعی چند صد میلیون نفر را به خود جذب کرده اند. همچنین این شبکه ها به عنوان شبکه های پوشش دهنده انواع فعالیت های نوجوانان و افراد زیر ۲۰ سال تبدیل شده اند. امروزه افراد نوجوان و جوان برای گذران زندگی اجتماعی خود و شرکت در بحث های مختلف اجتماعی از این نوع خدمات بسیار استفاده می کنند. امروز شبکه های اجتماعی علاوه بر ماهیت سرگرمی و تعامل برای تجارت نیز مکانی معتبر شناخته می شود و باعث شده است تا بحث بزرگ بازاریابی شبکه‌های اجتماعی پیش بیایید.

این سایت ها مزیت های زیر را دارا هستند:

  • شبکه های اجتماعی پوشش دهنده اخبار و رویداد های زندگی افراد مختلف هستند، همچنین با ارایه خدمات خود باعث آشنایی افراد با دوستان دوست خود می شوند، طوری که در زندگی اجتماعی سنتی چنین چیزی به سادگی امکان پذبر نبود، به همین دلیل این شبکه ها می توانند به عنوان مرجع ملاقات ها و آشنایی های افراد با یکدیگر تلقی شوند.

  • سایت ها و شبکه های اجتماعی محور افراد را نسبت به روابط دوستانه و گاه عاصفی افراد (دوست دوستان) آگاه می سازد و باعث می شود افراد برای آغاز روابط جدی خود با دیگران، از مجرد بودن یا تاهل افراد با خبر باشند.

  • بسیاری از جوانان و نوجوانان از ایمیل و شبکه های ارایه دهنده پست الکترونیک استقبال نمی کنند. دلیل این عدم استقبال، وجود دستور ها و قوانین گرامر محور در خدمات فوق است که اصولا جوانان و نوجوانان از ادبیات رسمی و کاری این چنینی استقبال نمی کنند. اما در شبکه های اجتماعی افراد می توانند، با ادبیات محاورانه خود مشغول فعالیت باشند و این مهم یک مزیت اساسی در این نوع شبکه ها به حساب می آید.

  • شبکه های اجتماعی به افراد اجازه نظارت و آگاهی از بزرگترین راز های زندگی اعضای خانواده شان را می دهند. مثلا عضو یکی از این شبکه ها می تواند نسبت به روابط صمیمی خواهر کوچکتر خود با دیگران آگاه باشد .

شبکه های اجتماعی باعث ایجاد گروه های اجتماعی شبه روستایی می شوند. همچنین این شبکه ها باعث ایجاد گروه های خاص برای اعضای خاص خود مانند اعضای یک دانشکده یا کارخانه می شود و اعضای ارگان های فوق در محیط مجازی برای خود یک شهر یا کشور مشترک با قوانین خاص خود می سازند.

  • شبکه های وبلاگی جزیی مانند تویتر، باعث می شود افراد از کوچکرتین و جزیی ترین رویدادهای زندگی دوستان صمیمی خود آگاه باشند.


  • شبکه های اجتماعی باعث می شوند افراد بدون کوچکترین زحمتی خاطرات دیشب خود را با دوستان به اشتراک بگذارند. (توسط عکس ، فیلم و … )

  • همچنین این شبکه ها باعث ترویج جزیی ترین اتفاق های جالب می شود. مثلا در مهمانی دیشب زبان و لهجه افراد چگونه بود و بحث های جالب این چنینی.

  • همچنین شبکه های اجتماعی باعث دسترسی مستقیم مردم به افراد مشهور می شود. دسترسی که این شبکه ها ایجاد می کنند، فارغ از هرگونه حاشیه و فیلتری که روزنامه ها و مجلات برای افراد مشهور ایجاد می کنند، می باشد. برای مثال بسیاری از روزنامه ها و مجلات با دورغ پردازی در رسانه های خود نشان می دادند که (پاریس) خواننده مشهور در زندان به سر می برد، ولی شبکه های اجتماعی فارغ از هرگونه حاشیه پردازی و دروغ های این چنین به شما یک دسترسی مستقیم با پاریس ایجاد می کند و می توانید بصورت زنده صدای اورا بشنوید و از حقایق با خبر باشید.

  • شبکه های اجتماعی حرفه ای مانند لینکداین امکان یافتن شغل برای اعضا، ارتباط دهی افراد با یکدیگر و ارایه منابع و مراجع را مهیا ساخته اند.

به همین دلایل شبکه های اجتماعی، به یک ابزار کشنده و نابود کننده دیگر ابزارهای کاربردی در محیط مجازی شبکه جهانی گسترده www تبدیل شده اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۱
فرزاد هاتفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی