مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

معرفی فلش مموری otg و تست دستی سرعت

جمعه, ۴ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۲۳ ب.ظ


http://www.islamiclife.ir/userfiles/images/1392/1471_daily.jpg

حافظه های الکترونیکی در انواع گوناگون و برای مصارف مختلف ساخته شده اند . حافظه های فلش به دلیل سرعت بالای آنها در ثبت اطلاعات و همچنین استفاده فوق العاده آسان بسیار پر فروش و پر طرف دار می باشند . از این رو در دوربین های دیجیتالی ، تلفن همراه و سایر دستگاه ها شاهد استفاده روز افزون از آنها هستیم .فن اوری ایجاد حافظه های فوق از گذشته تاکنون دستخوش تحولات فراوانی شده است. در حافظه های اولیه، اطلاعات بر روی یک نوار مغناطیسی ذخیره می گردید که توسط یک دستگاه کاست صوتی استفاده می گردید . قبل از آن ، برخی کامپیوترها از پانج کارت به منظور ذخیره اطلاعات استفاده می نمود نه منظور آگاهی از داده های ذخیره شده ، سوراخ های موجود برروی کارت پانچ تفسیر می گردید.

شیوه ذخیره اطلاعات در این نوع از حافظه بسیار شبیه به ذخیره اطلاعات در RAM می باشد . در حقیقت حافظه های فلش در نحوه فعالیت مشابه یک منبع ذخیره اطلاعات ثابت عمل می کند . به این معنی که در آنها هیچ قطعه متحرکی به کار نرفته و تمام کارها توسط مدارات الکترونیکی انجام می شود . در مقابل درون دیسک های سخت چندین قسمت متحرک وجود دارد که این وضع خود آسیب پذیر بودن این گونه حافظه را نسبت به حافظه های فلش نشان می دهد. امکان به اشتراک گذاشتن فلش دیسک ها در یک شبکه وجود داشته و تمامی عملیات آنان مشابه یک هارد درایو می باشد. در زمان انتقال داده بر روی یک فلش مموری ، چراغ LED آن روشن می گردد (فلش دیسک در حال استفاده برای عملیات خواندن و یا نوشتن است ). با توجه به این که برخی از سیستم های عامل از cache در زمان نوشتن استفاده می نمایند ، می بایست قبل از جدا نمودن فلش دیسک از پورت USB از غیرفعال بودن چراغ LED آنان اطمینان حاصل گردد . خارج نمودن فلش دیسک از کامپیوتر در حین عملیات نوشتن و خواندن علاوه بر این که داده ها را در معرض آسیب قرار می دهد می تواند به کامپیوتر و فلش دیسک نیز آسیب برساند.

USB OTG مخفف عبارت USB On The Go است و استفاده از آن به دستگاه هایی همچون موبایل ها و تبلت ها اجازه می دهد تا نقش میزبان را ایفا کنند و از این طریق دیگر دستگاه ها نیز به آنها متصل شوند.
این ویژگی را شرکت های سازنده به صورت پیش فرض در برخی از محصولات خود قرار می دهند و شما برای بهره برداری از آن دیگر نیازی به کابل ندارید.
فلش مموری OTG دارای دوسر میباشد و بدون نیاز به کابل میتواند از طریق ورودی Mini-USB به موبایل یا تبلت وصل نمود.
این نوع فلش مموریها به عنوان حافظه جانبی توسط موبایل یا تبلت شناسایی میشوند ،به این ترتیب شما می توانید به راحتی اطلاعات خود را در هر حجمی و با سرعت بالا از موبایل و یا تبلت خود به کامپیوتر ، موبایل و یا تبلت دیگر انتقال دهید .

تست دستی سرعت فلش

برای تست سرعت فلش به صورت دستی و بدون نرم افزار ابتدا باید فلش مموری خود را به کامپیوتر وصل کنید و تمام نرم افزار های اضافی را که در حال اجرا هستند را ببندید تا سرعت کاسته نشود. سپس یک فایل 200 مگابیتی را برای کپی در فلش آماده کنید.

سپس  بر روی درایو فلش مموری  بروید و آن را روی فلش کپی کنید ، بلافاصله خودتان  زمان بگیرید که چقدر طول کشید تا این فایل 200 مگابایتی در داخل فلش کپی شد. سپس 200 را تقسیم بر زمان کپی شدن کنید. به طور مثال اگر 1 دقیقه طول کشید باید عدد 60 را به عنوان زمان کپی تعیین کنید. 200 تقسیم بر 60 میشود 3.3 که یعنی 3.3 مگابایت بر ثانیه.

حال برای تست سرعت خواندن فلش هم میتوانید از این روش استفاده کنید به طور مثال اگر 40 ثانیه طول کشید که یک فایل 150 مگابایتی از فلش مموری در هارد شما کپی شود باید عدد 150 را تقسیم بر 40 کنید که میشود 3.75 که یعنی 3.75 مگابایت بر ثانیه سرعت خواندن فلش مموری شما هست.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۰۴
فرزاد هاتفی