مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

چگونه یک دریل شارژی مناسب خرید کنیم

شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴، ۰۸:۰۷ ب.ظ

http://www.tfshops.com/uploadfiles/s_admin_HP1230.jpg


دریل های برقی ، دریل های بی سیم هستند که امروزه دیگر بسیار رایج شده اند ، اما همین دریل های بی سیم باید نیاز کار آن ها مشخص شوند و سپس خریداری شوند.امروزه این ابزار یکی از لوازمیست که تقریبا”تمام استادکارانی که با دفعات زیاد بستن پیچ یا سوراخکاری سر و کار دارند ناگزیر ازخرید آن هستند.
اما قبل و بعد از خرید دریل شارژی نکاتی وجود دارد که دانستن آنها بسیار مفید است. این ابزار همانگونه که از نامش پیداست توسط یک باطری قابل شارژ تغذیه میگرد.و بنا بر سنگینی و نوع کار از سایز کوچک تا بتون کن های بسیار قوی ساخته میشود. بنا بر این مانند دریل برقی نیاز به سیم برای ارتباط با الکتریسیته ندارد
همچنین هر خریدی نیاز به یک دلیل و دانشی دارد ، از آنجا که انتخاب و خرید دریل شارژی مناسب کار برای کسانی که به ابزار صنعتی نیاز دارن همیشه یکی از اصلی ترین دغدغه ها بوده بر آن شدیم مقاله ای بنویسیم تا شما عزیزان راحت تر و بهتر  بتوانید این انتخاب را  انجام دهید.
دریل بادی:گونه‌ای از دریل‌ها از کمپرسورهای هوا قدرت می‌گیرند، بدین معنی که به جای آن که مستقیماً به برق متصل باشند از طریق شیلنگ مخصوص به کمپرسور متصل شده و با فشار هوای فشرده موتورشان به حرکت در می‌آید، این مدل از دریل‌ها مناسب جهت امور صنعتی و کارهای مستمر و پرفشار می‌باشند.وظیفه ی اصلی چرخ دنده ها انتقال انرژی و قدرت از موتور دریل به سه نظام و در آخر به مته‌ی متصل شده است.در اکثر دریل ها وجود یک چرخ دنده کافی است که البته ساده ترین و ارزان ترین دریل ها نیز حتماً حداقل دارای یک چرخ دنده می‌باشند.

مزایا:
قابلیت حمل و نقل مناسب
دارای قدرت کافی برای انواع سوراخ کاری
تنظیم راحت سرعت در مدل های دیمر دار

معایب:
عدم قابلیت سوراخ زنی دقیق بدون پایه دریل
مناسب نبودن برای استفاده یکسره و دراز مدت
چرخش شدید بدنه دریل با گیر کرن مته در دریل های شارژی (در حالت صحیح)مکانیزمی بنام تورک متر وجود دارد که با انتخاب عدد مناسب تورک متر باعث میشویم دستگاه برای بستن یک پیچ از حدی که ما مشخص میکنیم بیشتر به پیچ نیرو وارد نکند و از هرز شدن پیچ یا بریدن آن جلوگیری میشود.این امکان در بستن پیچ در چوب و مواد نرم بسیار مفید است.. شما اگر بخواهید از دریل شارژی خود به عنوان پیچ گوشتی استفاده کنید هزینه کردن برای دریلی که دارای چرخ دنده‌ی دوم باشد کاری بیهوده است، چرا که چرخ دنده‌ی اول برای گشتاورهای بالا در سرعت کمتری است که دقت کار را افزایش می‌دهد و چرخ دنده ی دوم برای گشتاورهای پایین اما با سرعت بیشتر است.
شیارزن : اصولا کسانی که در برق ساختمان کار می کنند قبل از گچ و خاک جای لوله های سیم را بر روی دیوار ایجاد می کنند و اگر  بعد از گچ و خاک کردن بخواهند شیار ایجاد کنند اصولا حد اکثر عمق مورد نیاز 2 سانتی متر است و ما 2 مدل شیارزن 2 و 3 سانتی متر عمق برش را پیشنهاد می دهیم که اولی به علت وات پایین تر برای کسانی که کار پروژه ای ندارند مناسب است و مورد دوم مناسب برای کارهایی با حجم بالاست.
دریل را به پریز بزنید (یا اگر شارژی است باطری را به قاعده آن وصل کنید) و ماشه روشن کردن آن را فشار دهید تا مطمئن شوید همه چیز درست کار می‌کند. این کار را پیش از این که دریل را در جایی که می‌خواهید استفاده کنید، انجام دهید تا جلوی هر گونه آسیب ناشی از عملکرد بد آن را بگیرید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۲۲
فرزاد هاتفی