مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

کیف پول خود را چطور مراقبت و نگهداری کنیم؟

سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۴ ب.ظ

در تاریخ زندگی انسان از دیر باز پیوندی عمیق بین احتیاجات او وحیوانات مختلف وجود داشته است . پوست حیوانات نقش اساسی در رفع بسیاری از این نیازها ایفا کرده و میکند . برای مثال از پوست زبر و سخت کرگدن سپر می ساختند تا در جنگها محافظ جانشان باشند . درست مانند زندگی واقعی، کیف پول شما بایستی امنیت داشته باشد. انتقال ارزش به هر نقطه دلخواه را به شکلی بسیار ساده، ممکن ساخته و به شما اجازه می دهد که پول خود را کنترل کنید. چنین امکاناتی عالی، نگرانیهای امنیتی بزرگی را هم به دنبال دارد. در عین حال، چنانچه بدرستی استفاده کنید، می تواند سطوح بسیار بالای امنیتی را فراهم کند. همواره بخاطر داشته باشید که به منظور محافظت از پولتان، مسئولیت انجام اقدامات درست بر عهده خود شماست .اما چرم ؛ چرم طبیعی از فرآورده های پوست حیوانات ، مواد غیر گیاهی و گیاهی طی مجموعه ای از اعمال فیزیکی و شیمیایی بدست می آید . این چرم طبیعی در برابر بسیاری از باکتریها " عوامل فیزیکی و شرایط آب و هوایی مختلف " نسبتا مقاوم است . ویژگی بسیار مهم چرم طبیعی عبور مقداری از جریان هواست .چرم طبیعی مانند پوست زنده احتیاج به تنفس دارد وگرنه دچار پوسیدگی میگردد به همین دلیل اگر قصد داشتید از کالای چرمی خود برای مدتی استفاده نکنید، آن را داخل کیسه پلاستیکی قرار ندهید و به جای ان از یک کیسه پارچه ای استفاده کنید  در صورتی که سایر مواد مصنوعی مانع نفوذ هوا می شوند . از همان دیرباز تا به امروز در موارد بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد : از زین اسب گرفته تا انواع لباس ، کیف ، کفش ّکلاه ّ روکش مبل و تزﺌینات داخلی اتومبیل .

نگهداری و نظافت کیف پول
این دو معمولاً نازک تر از چرم بوده و مقاومت کمتری دارند. جیر و نبوک برای خاک آلودگی و کثیف شدن استعداد زیادی دارند، شما می توانید هر شش ماه یک بار این کالاها را پس از خاک گیری با برس نرم، با استفاده از اسپری های مخصوص جیر و نبوک کاملا محافظت کنید.توجه کنید که از برسهای نرم ومخصوص برای نظافت جیر استفاده کنید. این برس هم گرد گیری می کند و هم ریز گردهاواجسام جا گرفته در لابه لای پرزها را پاک می کند.لکه چربی و روغن را با استفاده از پارچه خشک تمیز کنید. از شوینده هایی نظیر شامپو مخصوص مبل چرمی می توانید استفاده کنید. بعد از خشک شدن، جیر را با برس به حالت اولیه برگردانید.لکه غذا و چربی را با استفاده از پارچه نمدار و پاک کننده مخصوص چرم پاک کنید. در حالی که محل پاک شده را با استفاده از سشوار خشک می کنید با برس چرم نیز آنجا را برس بزنید . بعضی لکه ها با مداد پاک کن پاک می شوند. پاک کن های مخصوص جیر هم وجود دارد.بهتر است از حوله نرم برای گردگیری استفاده کنید. جیر را حتما در محلی دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید.از کیف پول بسیار بزرگ برای افزودن حجم به اندام خود استفاده کنید. اگر شما بسیار بلند و لاغراندام هستید، یک کیف سایز بزرگ برای شما بسیار مناسب است. اگر درشت اندام و سنگین وزن هستید، از این نوع کیف‌ها خودداری کنید.  کیف‌های زیربغلی (کیف‌دستی‌هایی که کوچک‌ترند و خوب زیر بغل قرار می‌گیرند)، تازگی‌ها زیادتر استفاده می‌شوند.  کیف‌های بزرگ و حجیم، بیشتر برای دخترانی مناسب است که وسایل زیادی لازم دارند. دخترهای نوجوان معمولاً کیف‌های بزرگ حمل می‌کنند.  کیف دستی‌های مارک‌دار به دلیل قیمت‌های بالای‌شان کمتر استفاده می‌شوند. اینکه خانمی مدت‌ها پس‌انداز کند تا یک کیف مد روز بخرد، نشان می‌دهد که پشتکارش برای به دست آوردن چیزهایی که دوست دارد، زیاد است!
برخی سارقان برای کمک و راهنمایی یا ترجمه، به قربانیان نزدیک می شوند و با جلب اعتماد آنها اموالشان را سرقت می کنند. همچنین موارد متعددی از سرقت در بزرگراه های خارج از شهر تحت عناوین درخواست کمک برای تعمیر خودرو و یا تمارض به وقوع تصادف گزارش می شود. یک شیوه های جدید از سرقت هم وجود دارد که در اصطلاح دزدی پنهان نامیده می شود. در این روش، سارق مورد اعتماد شما است و به راحتی به محل نگهداری پول و اشیاء شما دسترسی دارد. مثل خانه دار هتل، راننده و... . این سارقان هیچ گاه، کل پول شما و یا اشیاء مشخص و در معرض دیدتان را سرقت نمی کنند بلکه طوری سرقت می کنند که شما در لحظه اول متوجه نشوید. مثلا از یک بسته 100 عددی 5000تومانی 5 تا 10 برگ آن را سرقت می کنند.
کیف خود را روی میز خالی کنید و به آنچه از درون کیف شما بیرون می‌آید، توجه کنید. چیزهایی را که به درد شما نمی‌خورد دور بریزید مانند یک فهرست خرید و یا جعبه آدامسی که تمام شده. بعد به سراغ کیف پول خود بروید، قبض‌هایی که از تاریخ آنها زمانی طولانی گذشته یا فیش‌های دستگاه‌های خودپرداز را از کیف خارج و پول‌های خودتان را مرتب کنید. چیزهایی که لازم است در کیف شما حتما باشد؛ این‌هاست: کیف پول، تلفن همراه و چند قطعه از لوازم آرایشی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۳
فرزاد هاتفی