نکته های تجربی برای کسب مشتری با ایمیل
چهارشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۲۲ ق.ظ

فردی که می خواهند ازاین روش برای بالا بردن میزان فروش خود استفاده کنند، اولین کاری که می کنند این است که عبارت ایمیل تبلیغاتی را درون موتور جستجو وارد می کنند و با استفاده از سامانه های اینترنتی اقدام به ارسال ایمیل تبلیغاتی میکنند. در این حالت این گونه سایتها حسابی را به شما می دهند که می توانید نوع متن تبلیغاتی به همراه دیگر متعلقات را وارد کنید و تمامی تنظیمات ارسال نامه را انجام دهید. سپس اقدام به انتخاب نوع مخاطبین کنید. البته این یک متعارف برای هر نوع سیستمی نیست. ممکن است یک سامانه به یک روش عمل کند و یکی دیگر به روشی دیگر.
تبلیغات اینترنتی روشهای مختلفی برای خود دارند. بسته به فناوریهایی که مورد استفاده قرار میگیرند، ممکن است که روشهای جدیدی هم ابداع شوند. اما یکی از روشهایی که هنوز کاربرد دارد، استفاده از ایمیل تبلیغاتی است که راهکاری بسیار ساده و ارزان در مقایسه با بهرهوری بالا دارد. استفاده از ایمیل و متعلقات این فناوری به صورت روزمره باعث شده است که زمینهی بسیار مناسبی را برای کار در این حوزه فراهم کند.
ولی باید به این نکته توجه کنید، بسته به اینکه چه امکاناتی این گونه سرویس ها به شما ارائه می کنند، باید سعی کنید که از تمام آنها به نحو احسن استفاده کنید. در ابتدا بهتر است که مطالعه ای راجع به هر بخش داشته باشید. مثلاً اگر در قسمت های مختلف پنل ارسال ایمیل تبلیغاتی از اصطلاح CTR استفاده شده، بهتر است بدانید که این اصطلاح چه معنی دارد. یا دیگر اصطلاحات به همین صورت.
– برای رسیدن به مهمترین هدف که افزایش میزان کلیک بر روی لینکها است، فقط از یک لینک استفاده کنید. هر ایمیل باید برای یک مقصود فرستاده شود و بیشتر از آن خواننده را سردرگم میکند.
– سعی کنید حتما لینکها را در قالب دکمه به کاربر نشان دهید. احتمال کلیک بر روی دکمهها بسیار زیاد است.
– همه مراجعین هدف یکسانی ندارند و در یک مرحله از پروسهی خرید – Sales Pipeline – نیستند؛ سعی کنید شخصیتهای – Personas- مختلف تعریف کنید تا ایمیلهایتان را هدفمندتر بفرستید.
– در متن دکمههای فراخوان کلماتی که حس زحمت و کارکردن میدهد استفاده نکنید. مثلا بجای عبارات: یادگیری، ثبت نام، شروع کردن، پرداخت و…. از عبارات: دریافت، مشاهده، بازی کردن، لذت بردن و … استفاده کنید.
– حتی الامکان همه چیز را A/B تست کنید. رنگ، عنوان، متن دکمه فراخوان و….. تستها حتما باید هدفمند انجام شود تا نتیجه دلخواه حاصل شود.
– در آخر ایمیل بگویید که خوشحال میشوید به سوالات آنها پاسخ دهید و کمکشان کنید. حتما از عبارات سپاسگزاری استفاده کنید.
شما از کدام نکات بالا بهره بردهاید و نتیجه گرفتهاید؟برای مطالعه بیشتر در این مورد نگاهی به مقالات دسته بازاریابی ایمیلی داشته باشید.
در این حالت بیشتر باید روی جلب اعتماد آنها کار کنید تا بالاخره محصولی که می خواهید آنها برای آن پول پرداخت کنند را بخرند. این جلب اعتماد بیشتر باید با مقالات و نوشتههای خوب و با کیفیت انجام شود تا آنها پی به کیفیت محصول شما ببرند.
در هر حال، اگر دقت کنید، ایمیل تبلیغاتی برای خود راهها و روشهای گوناگونی دارد که باید با مطالعه راجع به آنها به اطلاعات خود بیافزایید.
۹۵/۱۲/۱۸