مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

چه نکاتی را برای داشتن یک مو خوب در نظر بگیرید.

دوشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۴۷ ب.ظ
برای مراقبت از پوست خودتان هرروز قبل از خارج شدن از خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، کرم ضد آفتاب یکی از کرم‌های جوان‌سازی پوست به‌حساب میاید که واقعاً باعث کاهش سرعت پیری پوست می‌شود و همچنین به جلوگیری از سرطان پوست کمک می‌کند و یکی از موارد مراقبت از پوست است. به دنبال کرم ضد آفتابی باشید که حاوی spf30 (یا بالاتر) و ضدآب باشد تا در مواقعی که به استخر می‌روید کرم ضد آفتاب روی پوستتان پاک نشود.
2) سیگار نکشید
سیگار کشیدن باعث پیری زودرس می‌شود و زخم‌های بدن را به‌کندی بهبود می‌بخشد. تحقیقات نشان می‌دهند سیگار کشیدن باعث بعضی از بیماری‌های پوستی ازجمله پسوریازیس، هیدرانیت، سوپوراتیوا را بدتر می‌کند.

3) از سرطان پوست جلوگیری کنید
هرگونه واکنش غیرطبیعی را که روی پوست خود مشاهده کردید. یا هرگونه خارش، خونریزی و یا التهاب غیرطبیعی حتماً به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

4) برنزه شدن
اگر دنبال برنزه شدن پوستتان هستید. برنزه شدن در هر موقع که بخواهید چه داخل خانه (سولاریوم) و چه خارج از خانه زیاد توصیه نمی‌شود. سعی کنید قبل از سنین بلوغ این کار را انجام ندهید زیرا خطر ابتلا به پوست را افزایش می‌دهد. کرم‌های محافظتیبرنزه شدن در برابر خورشید می‌تواند در مراقبت از پوست به سزا باشد.

از کرم‌های مراقبت از پوست استفاده کنید که با پوستتان سازگاری داشته باشد.

5) برای پاک کردن پوست صورتتان مقاومت نکنید

به‌صورت طبیعی ممکن است پوست شما به‌شدت عرق کند یا آکنه داشته باشد که این امری طبیعی است. اسکراب (جوان‌سازی پوست) کردن پوست شمارا تحریک می‌کند و می‌تواند باعث بدتر شدن پوست شما شود و سلامتی پوست شما را به خطر بیاندازد.

6) صورت خود را قبل خواب و بعد عرق کردن بشورید
هنگامی‌که از خواب بیدار می‌شوید صورتتان را بشورید تا باکتری‌هایی که در زمان خوابیدن به روی پوست شما قرارمیگیرد را بشورد. قبل خواب نباید هیچ‌گونه اثری از لوازمات آرایشی روی صورت شما باقی بماند کافی است با محلول شستشو مرغوب و یا صابون‌های شستشو صورت ، صورتتان را کامل پاک‌کنید.7) صورت خود را به‌آرامی بشورید

به‌آرامی صورت خود را تمیز کنید آن را با آب آشامیدنی بشورید سپس با یک پاک‌کننده ملایم صورت را خشک کنید، شما می‌توانید(با انگشت دستتان روی گونه‌هایتان قرار دهید و با یک حرکت دورانی صورت را خشک کنید)

8) استرس پوست را خراب می‌کند
استرس خودتان را مدیریت کنید.استرس در پوست شما تأثیر مستقیم دارد و فرد دچار برخی از بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس و درماتیت آتوپیک (اگزما) می‌شود.و همین‌طور سیستم دفاعی و اعصابی را به هم می‌ریزد، سعی کنید با استرس مقابله کنید.

اگر مورد مشکوکی در پوست خودتان مشاهده کردید حتماً با متخصص پوست در میان بگذارید.آن‌ها می‌توانند کرم‌های آبرسان، پاک‌سازی پوست و ترمیم‌کننده‌های مناسب باپوستتان را به شما معرفی کنند.

 مراقبت های داشتن موی سالم


ما معتقدیم که سلامت و زیبایی مو تأثیر زیادی در زیبایی ظاهری ما دارد. ، پوست و ناخن ویتامین‌های Soft gel با روغن آرگان، باکتری قوی بیوتین برای مراقبت از مو و پوست و ناخن، ویتامین C برای تولید کلاژن و ویتامین E برای کمک به پوست پررنگ پوست، اسید هیالورونیک. آن‌ها حاوی توازن مناسب مواد مغذی برای کمک به مراقبت از موهای شاداب، ناخن‌های سالم و پوست سالم هستند.

مو را چند بار در هفته شستشو دهید بخصوص افرادی که موهای چرب دارند اگر تند عمل شستشو را انجام دهید باعث جلوگیری از رشد مواد مراقبتی موجود در  موی سرتان می‌شود به‌سرعت مو خشک و شکننده می‌شود.

سشوار

برای مراقبت از مو از سشوار استفاده کنید.هر زمان که موهای خود را شستشو می‌دهید از سشوار استفاده کنید و حد فاصله سشوار و مو را رعایت کنید.با برس های سرامیکی و چوبی استفاده کنید و سعی کنید یک‌بار در هفته موهایتان را با حرارت مستقیم سشوار حالت دهید.در غیر این صورت سعی کنید سشوار در پایین‌ترین درجه حرارت ممکن باشد البته برای موهای ضخیم‌تر و بزرگ‌ترممکن است دمای بالاتری لازم باشد.

روغن آرگان و توصیه بهترین دکتر مو در تهران


روغن آرگان افسانه‌ای از درخت آرگان مارکوک یکی از عناصر محبوب بسیاری از محصولات زیبایی امروز است.روغن آرگان ساخته‌شده برای آنکه موهای شمارا نرم‌تر، ابریشمی و شفاف‌تر کند. روغن آرگان ایده آل است و حتی می‌تواند برای درمان موهای آسیب‌دیده و موهای موخوره دار استفاده شود. استفاده از روغن آرگان به‌منظور مراقبت از مو و تقویت آن بسیار مفید است.

بیوتین
فرمول حاوی 5000 میکروگرم بیوتین در هر وعده است. بیوتین یک ویتامین محلول در آب خانواده ویتامین B است. ویتامین‌های محلول در آب به‌راحتی در بدن ذخیره نمی‌شوند، بنابراین باید هرروز مصرف شوند، که معمولا به شکل کپسول میباشند.بیوتین به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن کمک می‌کند.

 ویتامین C

ویتامین C، همچنین به‌عنوان اسید اسکوربیک شناخته می‌شود، مواد مغذی محلول در آب است که در برخی از غذاها یافت می‌شود. که در بدن به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند که باعث آسیب به سلول می‌شود. بدن همچنین نیاز به ویتامین C برای تولید کلاژن، پروتئینی دارد و باعث افزایش سلامت پوست می‌شود و در محافظت از مو هم نقش دارد.

 ویتامین E
ویتامین E به‌سلامت پوست کمک می‌کند. در بدن آن به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان مفید عمل می‌کند و به مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند که باعث آسیب به سلول می‌شود. ویتامین E به مبارزه با رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیدانی کمک می‌کند.علاوه بر این، سلول‌ها از ویتامین E استفاده می‌کنند تا بسیاری از توابع مهم را انجام دهند. بر اساس نظرسنجی‌های رژیم غذایی، حدود 90٪ آمریکایی‌ها ممکن است از ویتامین E در رژیمشان استفاده نکنند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۱/۲۶
فرزاد هاتفی

پوست و مو