مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

مجله نوجوان

مطالبی برای گروه جوان و نوجوان

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

چگونه از کیف پول خود نگهداری کنیم

سه شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۵ ب.ظ


 بر روی چرم عطر و ادکلون نپاشید. الکل موجود در این مواد باعث می شود به رنگ چرم آسیب برساند.   اگر برای مدتی مایل نیستید از لوازم چرمی خود مانند کیف های چرمی استفاده کنید داخل آن روزنامه بگذارید که شکل ظاهری خود را از دست ندهد.همچنین حجم چرم در تماس با آب و رطوبت افزایش یافته و کش می آید و با خشک کردن آن در صورت نداشتن توانایی لازم، چرم حالت اولیه خود را از دست می دهد. در چنین مواردی چرمی که  آب خورده را باید به آرامی و در گرمای ملایم خشک کرد و از قرار دادن آن در برابر حرارت و همچنین  خورشید، باید خودداری کرد.سعی کنید چرم را تمیز نگه دارید و نگذارید گرد و غبار به مدت طولانی روی آن بماند از قرار دادن محصولات چرمی خود در معرض آفتاب به مدت طولانی خود داری کنید. چرم را به صورت دوره ای با اسفنج یا پارچه نمناک تمیز کنید و گرد و خاک و لکه های سطحی روی چرم را پاک کنید.
برای پیشگیری از چین و چروک شدن چرم از قرار دادن اشیای سنگمین داخل آن خودداری کنید.هنگامی که از لباس چرمی استفاده نمی کنید آن را بر روی چوب لباسی مناسب آویزان کرده و کاور بکشید سپس آن را در محلی دور از رطوبت و گرما بگذارید. هیچ گاه چرم را به صورت خیس یا مرطوب در کاور و کمد قرار ندهید.هنگام خرید سعی کنید لباسی انتخاب کنید که اندازه تن (سایز) شما باشد کوچک یا بزرگ بودن اندازه لباس در بلند مدت باعث از شکل افتادن آن خواهد شد.به علت رعایت مسائل بهداشتی حلّال رنگ های استفاده شده در حین ساخت چرم آب است، برای همین رنگ لباس های چرمی در برابر عرق شدید و سایش زیاد بدن مقاوم نیست.
 از کیف پول ارزان قیمت استفاده کنید حمل کردن  کیف پول چرم یا به طول کلی گرانقیمت دزدها و جیب برها بیشتر وسوسه می کند. آنها با دیدن ظاهر کیف چنین تصور می کنند که حالا چقدر تراول و پول درشت در کیف شما وجود دارند و چه فرصت خوبی برای قاب زدن پول های شما به دست آورده اند.پول هایتان را یکجا نگه ندارید  همه پول هایی را که می خواهید حمل کنید، به هیچ وچه یک جا نگهداری نکنید. مثلا تمام اسکناس ها را توی کیف پول یا کیف دستی خود نگذارید، بلکه آنها را در جاهای مختلف مثل کیف پول، کیف دستی، جیب لباس و غیره تقسیم کنید که اگر دستبردی هم صورت گرفت همه پول ها یکجا از دستتان نرود.شترین سبک کیف پولی که در این زمان انتخاب می شود به جنس پلاستیکی و معمولا به رنگ تیم محبوب ورزشی است. گاهی اوقات هم جزو اولین کادوهای تولد در کنار زینت آلات دیگر مردانه مانند: کمربند و کلاه قرار می گیرد.  کیف پول مردانه هرچند که جزو وسایل کوچک و جزئی است ولی هر بار که از جیب یا کیف یک مرد بیرون می آید بخوبی می تواند منعکس کننده شان ، مقام ، ویژگیهای فردی و شخصیت او باشد. پس انتخاب آن بسیار حائز اهمیت است.     یکی از نمونه هایی که بسیار در بازار کیف پول مردانه دیده می شود مدل تاشو یا همان جیبی به جنس چرم است که بخاطر تطبیق پذیری و همه کاره بودنش بسیار رواج دارد و جزو پرفروش ترین طرح های کیف پول مردانه است. معمولا در این مدل کیف پول برای انواع کارت، اسکناس،رسید، چک و حتی پول خرد نیز جای مخصوصی درنظر گرفته شده است. این مدل را می توان یک نمونه کیف پول کلاسیک نامید.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۰۳
فرزاد هاتفی